• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Rolex Sea-Dweller och Deepsea tråden

777CHRONOS

Cartier
Professional Dealer
Min 16600 ligger och vilar på The Watch Stand
IMG_0965.jpeg
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Efter att ha varit OWG med Hulk en vecka i fjällen är det faktiskt skönt att ta på sig SD:n.
Den sitter skönare på armen än SubC, förmodligen för att den något tjockare bakboetten bygger upp den lite så att den inte ligger så platt mot armen.
Detta är klockan som aldrig kommer lämna mig - så är det bara!
image.jpg
 

llesurk

Vacheron
2-Faktor
Svårt att inte gilla det som händer i denna fina tavla!
Har ägnat åtskilliga timmar av att titta, läsa och lyssna på allt som hade med denna klocka att göra. Att sedan stå på kö och slutligen få hämta ut en aldels egen var en obeskrivbar känsla :)

99E9F744-20C5-4009-A46F-43914355EDB8.jpeg
 

Johnny Pickles

Cartier
2-Faktor
Jag testade SD43 samtidigt men den kändes lite för topptung annars en sjukt bra klocka, har haft deepsea innan men då var jag ute efter ett monster och det var jag inte denna gången :)
Oavsett så kommer du bli grymt nöjd!

Alright! Testat SD43, den var riktigt bra. Har ännu inte testat den andra ännu:)
 

Bas

Patek
De tillverkades bara ca 2 år och under första året är tavlorna något mer matta
Angående tillverkningen av 116600 under ca 2 år, kollade mycket på C24 innan jag slog till och där kunde man söka efter 116600 från 2014-2017, alltså 4 årgångar, är dom bara uttagna senare?
Jag har ingen aning utan blev lite nyfiken bara
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Angående tillverkningen av 116600 under ca 2 år, kollade mycket på C24 innan jag slog till och där kunde man söka efter 116600 från 2014-2017, alltså 4 årgångar, är dom bara uttagna senare?
Jag har ingen aning utan blev lite nyfiken bara
De introducerades Basel 2014 och försvann Basel 2016 och ersattes sedan av 126600
 
  • Like
Reactions: Bas
Topp