• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Rolex Sea-Dweller och Deepsea tråden

E8CB1D18-862F-4A97-B8FA-7C56617AF4E1.jpeg
Fredag
Tönt, tror du det här är instagram?

Ska byta till RubberB gummi på min deepsea, har slarvat bort mitt bandbytarverktyg (som ända inte va ngt bra) är det ngn som har tips på ett riktigt bra verktyg som man kan beställa?

Någon som har bra inköpsställe för gummiband till 16600? Hittat något som heter Everest bands för 200 - 250 $ men tar gärna emot tips.
Trevlig helg!

Någon som har bra inköpsställe för gummiband till 16600? Hittat något som heter Everest bands för 200 - 250 $ men tar gärna emot tips.
Trevlig helg!
Beställde direkt från Everest via deras hemsida. Osäker på om det finns någon annan åf? Alt är Rubber b. Skillnaden mellan Everest o Rubber är att den första är aningen tunnare/smalare som länken. Rubber är bredare. Men annars väldigt liknande tycker jag. Postat en vild tidigare i denna tråd där du kan se skillnaden.

Toppen! Tack för info! :)

Beställde direkt från Everest via deras hemsida. Osäker på om det finns någon annan åf? Alt är Rubber b. Skillnaden mellan Everest o Rubber är att den första är aningen tunnare/smalare som länken. Rubber är bredare. Men annars väldigt liknande tycker jag. Postat en vild tidigare i denna tråd där du kan se skillnaden.

Har en seadweller från 94 i fint skick. Finns inte papper eller rätt box. Men intyg från jälmers ur i Borås . Vad är rimligt att begära för en sådan?

Som everydaywatch blir det i så fall 16600, trots att 116600 är ett fantastiskt bygge så är den lite för ”stel”

Intressant!
Äger en 16600 men sneglar ofta mot en sexsiffrig.
Gillar allt förutom utseendet på länken på min. Även en micro justering skulle sitta fint tycker jag.
Har dock svårt att motivera prisskillnaden endast pga av länken, så var skönt att höra att du gillar 5siffriga mer.

Känns den stel pga länken eller är de boetten som tar över?Kanske båda.

Hej alla klocksnackare!
I jakten på en sportrolex så har jag klämt på bland annat submariner, gmt, datejust men tyckt att dessa modeller ser aningen små ut på min 19 cm handled.
Därav är sd 43 en het kandidat för mig. Har scrollat igenom tråden och sd43 tilltalar mig mer än en submariner, gmt.
Av er som köpt sd43 via svensk AD, behövs det att man har köpt något innan av AD för att ens kunna få köpa en eftertraktad sportrolex som exempelvis en sd43?
Förstår att marknaden ser ut som den gör idag vilket kan göra det svårt om inte omöjligt för en förstagångsköpare att få tag på eftertraktad modell. Personligen så har jag ingen större lust att köpa nånting hos en AD bara för att skapa en slags inköpshistorik för att ens kunna ha möjligheten att köpa en eftertraktad modell.

Hej alla klocksnackare!
I jakten på en sportrolex så har jag klämt på bland annat submariner, gmt, datejust men tyckt att dessa modeller ser aningen små ut på min 19 cm handled.
Därav är sd 43 en het kandidat för mig. Har scrollat igenom tråden och sd43 tilltalar mig mer än en submariner, gmt.
Av er som köpt sd43 via svensk AD, behövs det att man har köpt något innan av AD för att ens kunna få köpa en eftertraktad sportrolex som exempelvis en sd43?
Förstår att marknaden ser ut som den gör idag vilket kan göra det svårt om inte omöjligt för en förstagångsköpare att få tag på eftertraktad modell. Personligen så har jag ingen större lust att köpa nånting hos en AD bara för att skapa en slags inköpshistorik för att ens kunna ha möjligheten att köpa en eftertraktad modell.

Börja med att kontakta alla auktoriserade Rolex ÅF och be om att få stå i kö. Sedan så får man kanske vänta och se. Jag gjorde så iaf och det löste sig väldigt fort och smidigt via Krons. Men väldigt osäker på hur andra ÅF jobbar och gör. Hört och läst mkt om ändlösa kö listor men jag är osäker på om de verkligen stämmer? Många som kanske står i kö men sedan när de väl får erbjudande om att köpa så backar de ur? Tja jag är också tämligen ny på detta men lite inspel iaf :)

Tillbaka
Topp