• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Rolex Sea-Dweller och Deepsea tråden

Det diffar ganska hårt på t.ex chrono24, årtal kontra pengar etc, svårt och bilda sig uppfattning jämfört med dem vanliga nyare modellerna.

Äntligen en SD igen, en “quick and dirty bild” från bilen....
C3007267-F656-40A3-A8AF-A57E9EFB0FF1.jpeg
Snygg! Trevligt med en 1665, fler bilder tack

Då har äntligen min beställda 126600 kommit. Graviditeten varade i 6 månader denna gång :). ÅF mailade mig, och var lite överraskad själv att det gått så fort :woot:. Egentligen har jag väntat sedan denna klocka släpptes i samband med Baselmässan 2017. Problemet var att efter det jag väntat i nästan 10 månader, hos en annan ÅF (en större i Stockholm), där jag tidigare handlat två Rolex- och en Omega-klocka, inte ansåg sig ha fått min beställning när 10 månader hade gått. Jag blev naturligtvis både ledsen och arg :rage: :arghh: :banghead: att jag inte längre fanns med i kölistan. Det var bara att bita ihop :( och kontakta en ny seriös ÅF som kunde ta en beställning, och som hade en kölista som fungerade. Inget är som väntans tider :rolleyes:
Rolex Sea-Dweller 126660.JPG

Då har äntligen min beställda 126600 kommit. Graviditeten varade i 6 månader denna gång :). ÅF mailade mig, och var lite överraskad själv att det gått så fort :woot:. Egentligen har jag väntat sedan denna klocka släpptes i samband med Baselmässan 2017. Problemet var att efter det jag väntat i nästan 10 månader, hos en annan ÅF (en större i Stockholm), där jag tidigare handlat två Rolex- och en Omega-klocka, inte ansåg sig ha fått min beställning när 10 månader hade gått. Jag blev naturligtvis både ledsen och arg :rage: :arghh: :banghead: att jag inte längre fanns med i kölistan. Det var bara att bita ihop :( och kontakta en ny seriös ÅF som kunde ta en beställning, och som hade en kölista som fungerade. Inget är som väntans tider :rolleyes:
Grattis! Bra köp! :)

Grattis! Sitter grymt på dig.
Får man fråga vilken ÅF du köpte den ifrån?

Nu har den här rackaren suttit på en tid och jag kan inte annat än konstatera att allt jag önskar i min vardagsklocka uppnås. De klockor som köpts i syftet att vara vardagsuret har sålts efter att jag tröttnat eller då hjärnan retat upp sig på en bagatell. +-0.0s i gång gör det dessutom givetvis till den bästa tidhållaren jag ägt.

20180820_141456.jpg
16600

Senast ändrad:
Fina bilder här.
Saknar min gamla 16600, så har någon fullset och gärna opolerad fixar vi en smidig affär med win-win. Har många KS-referenser.

• Like
Reactions: JLC
Har fått möjlighet att köpa en DS 126660 från Spanien. Dock kommer jag tacka nej men tänkte kolla om någon annan var intresserad. Självklart för list eller det priset jag får köpa för :)

16600 är nog den bästa klocka jag någonsin haft, alla märken och modeller inräknat, saknar den verkligen.
Format, hur den låg på handen, optimering av länk mot boett, tydlighet på tavlan, allmän känsla mm.
Just saying (ursäkta att jag skräpar i tråden...)

Jag är med dig på det, bara ägt den en kort tid men det är fan en keeper :)

Tillbaka
Topp