• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Rolex Sea-Dweller och Deepsea tråden

Aldrig varit in och kikat där förrän nu, hur uppfattar du priserna? Känns något dyrt av de jag hann kika på.
Det är dyrt. Köpte min Panerai från watchfinders som låg hyffsat i pris. Det gick att pruta typ 100 pund.
Fick ett skambud när jag skulle sälja min Tudor, efter jag påtalat hur mycket de skulle sälja den för och att jag upplevde deras bud som pantbanksmässigt så kom de upp rejält.

Jag anser att de absolut kan vara värt att ha som alternativ för en "svårsåld" klocka eller för att undersöka om man kan göra en hyffsad affär vid inbyte. Snabba svar och bra service.

Skickade försäkrat via DHL. Det kostar ju också en slant. Försäkringskostnad 1% av värdet.

Senast ändrad:
Det är dyrt. Köpte min Panerai från watchfinders som låg hyffsat i pris. Det gick att pruta typ 100 pund.
Fick ett skambud när jag skulle sälja min Tudor, efter jag påtalat hur mycket de skulle sälja den för och att jag upplevde deras bud som pantbanksmässigt så kom de upp rejält.

Jag anser att de absolut kan vara värt att ha som alternativ för en "svårsåld" klocka eller för att undersöka om man kan göra en hyffsad affär vid inbyte. Snabba svar och bra service.

Skickade försäkrat via DHL. Så försäkringskostnaden tillkommer ju också utöver frakten.
Ja vid en bytesaffär kan jag tänka mig att det går att göra en bättre deal. Bra service gör ju mycket också, kan vara värt en extra peng.

SD 2018
02BA272B-4207-413B-9069-2DC42001ABAB.jpeg

Senast ändrad:
Den är faktiskt väldigt väl hållen för en snart 20 år gammal klocka. Född 1999. Använd som finklocka av första ägaren :)
IMG_20180726_124140.jpg

Rättning! Gjorde lite research igår, och baserat på mitt serienr så är min klocka från 1997 så 20 års jubileet har redan inträffat. Tidigare ägaren hade Mao inte 100% koll :)

Men jäklar vilken bra klocka Dwellern är, den har inte lämnat min handled sedan intåget. Älskar att storleken tillåter mig att ha den lite lösare justerad

Tillbaka
Topp