• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Rolex Sea-Dweller och Deepsea tråden

ztefan0

Breitling
Har funderat på sälja min SD, men det är bara en fundering.. När jag använder min SD så är det i alla situationer i vardagen. Målar och snickrar så har jag SDn på mig. Så klockan får sin del av hairlines och repor. Vad skulle vara bäst för försäljningsvärdet för min del?
Lämna in den för polering eller sälja den som den är??
1 Rolex sea-dweller  16600.jpg
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Har funderat på sälja min SD, men det är bara en fundering.. När jag använder min SD så är det i alla situationer i vardagen. Målar och snickrar så har jag SDn på mig. Så klockan får sin del av hairlines och repor. Vad skulle vara bäst för försäljningsvärdet för min del?
Lämna in den för polering eller sälja den som den är??
1 Rolex sea-dweller  16600.jpg
Om du måste sälja - sälj som den är - inget snack! Låt i så fall nästa ägare avgöra om den ska poleras.
 

ztefan0

Breitling
Tips;). Jag jobbar med "klienter" som visar mig hur en Rolex "plockas" av handleden under en sen kväll ute på stan. Som jag fått förklarat så är det SD som är lättast att plockas av. Den är ju anpassad att knäppas upp så den passar på dykardräkten. Där av har jag spänt till mitt spänne så det sitter hårt och gör en repa i stålet. Jag har slutat använda Rolex på jobbet.:rolex: Som tur är att nu är sjukskriven under en lång tid och kan ha den jämt:)
 

xigzo

Audemars
Sälj som den är
Dra ner priset eventuellt
Har funderat på sälja min SD, men det är bara en fundering.. När jag använder min SD så är det i alla situationer i vardagen. Målar och snickrar så har jag SDn på mig. Så klockan får sin del av hairlines och repor. Vad skulle vara bäst för försäljningsvärdet för min del?
Lämna in den för polering eller sälja den som den är??
1 Rolex sea-dweller  16600.jpg
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Tips;). Jag jobbar med "klienter" som visar mig hur en Rolex "plockas" av handleden under en sen kväll ute på stan. Som jag fått förklarat så är det SD som är lättast att plockas av. Den är ju anpassad att knäppas upp så den passar på dykardräkten. Där av har jag spänt till mitt spänne så det sitter hårt och gör en repa i stålet. Jag har slutat använda Rolex på jobbet.:rolex: Som tur är att nu är sjukskriven under en lång tid och kan ha den jämt:)
Det där gäller nog bara om dykarförlängningen är monterad. Många av oss har ju tagit bort den. Men jag förstår nog ändå inte varför den skulle vara lättare än nån annan att plocka av? Först och främst måste man ju lossa det lilla spännet, sen stora claspen? Exakt samma som submariner, Explorer, gmt mfl. Eller missar jag nåt?
 

ztefan0

Breitling
Det där gäller nog bara om dykarförlängningen är monterad. Många av oss har ju tagit bort den. Men jag förstår nog ändå inte varför den skulle vara lättare än nån annan att plocka av? Först och främst måste man ju lossa det lilla spännet, sen stora claspen? Exakt samma som submariner, Explorer, gmt mfl. Eller missar jag nåt?
Du missar nog inget. Det var det som "personen" sa och förklarade. Alla Rolex är av intresse för "personen" ifråga. Jag råkade se hans facebook sida med alla klockor som han hade. Det var många och det var inte kvar i Sverige.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Dagens Quiz!

Vilken av dessa Sea-Dwellers är modell 126660?

Vilken av dessa Sea-Dwellers är inte en Deepsea?

Vilken modell av Sea-Dwellers saknas i min samling?

Skämt å sido… Här är min Rolex-kollektion av ”Dykare”. Någon önskade en jämförelsebild. Här är den.
Som ni ser är det marginell skillnad på 116660 och 126660 exteriört. Lite bredare länk kan man skönja och något lite ändrad form på caset. Vad jag kan se så tror jag att länken är identisk med den som sitter på 126600.



Rolex Sea-Dweller.jpg
Här är några till
87D3474F-3EE5-4B7C-A57E-668D138C3332.jpeg
E32CEA5A-3555-4108-819E-97029C13BE7C.jpeg
257D8E81-5F46-4F9B-B5D2-7D9FEF340DB5.jpeg
 
Topp