• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Rolex Sea-Dweller och Deepsea tråden

Bagarebergstrom

KS Explorers Club
2-Faktor
Är där verkligen inget annat att tänka på? Låter för bra för att vara sant;)
Har du foto på den? En fin boett är ju att prioritera framför att den är servad. Riktigt bra klocka för övrigt.

received_10156630934251209.jpeg

IMG_20180622_130536.jpg

IMG_20180714_115620.jpg

Lite foton att jämföra med ett i mitt tycke schysst case.
 

Bilagor

  • IMG_20180612_211143.jpg
    IMG_20180612_211143.jpg
    152.8 KB · Visningar: 1
Senast ändrad:

Timmen

Omega
Tjenare grabbar. Vilket gummi skulle ni rekommendera till en 16600? Vill köra med vanligt lås, orkar inte montera av och på. Rubber b, Everest eller något annat?
 

Bagarebergstrom

KS Explorers Club
2-Faktor
Tjenare grabbar. Vilket gummi skulle ni rekommendera till en 16600? Vill köra med vanligt lås, orkar inte montera av och på. Rubber b, Everest eller något annat?
https://www.klockia.se/hirsch-accent

https://www.klockia.se/hirsch-pure-20mm-medium-svart-silver-40418850-2-20

https://www.bartonwatchbands.com/co...uK0mLU1YTWR2nwlQPxOrdBw5QhZ7UYMhoCwQYQAvD_BwE

Dessa tycker jag är schyssta, det sistnämnda är tunnare, kör ett sånt på min seiko tuna, riktigt behagligt och kostar inte så mycket.
IMG_20190428_105020.jpg
 

Willur

Cartier
Börjar bli rejält sugen på en Deepsea trots att den kanske bärs lite stort
Vad bör man ge för en v serie i full set? Stämmer c24 priserna med vad dom verkligen går för?
Och hur ser service ut kontra en vanlig sub?

401892AB-9F42-49E7-BD69-A38BAC43D9E2.jpeg

Hittade 2 sådana hos ad i Milano i april månad. Det går att hitta om man är villig att leta lite. Ena säljaren sa t.o.m. att den modellen var "svårsåld".
IMG_20190402_164834.jpg
 

Timmen

Omega
Haft min 16600 i ett dygn. Är min första Rolex, kört Tudor och omega tidigare. De klockorna har varit nyare men kommer inte nära. Vilken jäkla känsla det är i klockan. Perfekt balans, 40mm är optimalt precis som vikten och hur den bärs på armen! Är alla Rolex lika bra (läs sub, DJ) eller sticker Sea-dweller ut?
 

Timmen

Omega
Hej. Någon som sitter inne på kunskap om ett bra bandbytarverktyg till 16600. Har ett Bergeron som var bra till Pelagos men det känns för stort nu.
 

Gardebrand

Breitling
Hejsan alla.
Har efter mycket funderande och diskuterande med vänner bestämt mig för att mitt första riktiga köp ska bli en Sea-Dweller.
MEN, jag vet knappt hur klockan ser ut bara :) Har haft en på handleden så lite koll har jag o google fungerar även hos mig men anledningen till att jag skriver är för att jag vill ha lite tips o råd.
Vilket år ska man satsa på? Och varför? Finns det något man absolut bör undvika?
Tacksam för all hjälp, tips o råd. Vill ju gärna göra ett bra första köp.
Ha en fortsatt bra dag. Mvh.
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Du har haft den på dig men vet inte hur den ser ut? :p
Nä men om du frågar ang årgångar och sådant har väl Rolex inte riktigt några sådana man ska undvika. Utan titta mer på vad du är ute efter och vad du kan få plats med i budgeten. Vill du ha en äldre men som känns rasslig eller är du snarare ute efter något jättesolitt och som känns som en tegelsten på handleden?
 

Mads

Breitling
Hur fint är det inte att alla vi newbies kan få hjälp att hitta rätt i alla trådar, och få hjälp i att undvika mer misstag än vi måste göra.. Det här blir man ju glad av:)
 

Gardebrand

Breitling
Du har haft den på dig men vet inte hur den ser ut? :p
Nä men om du frågar ang årgångar och sådant har väl Rolex inte riktigt några sådana man ska undvika. Utan titta mer på vad du är ute efter och vad du kan få plats med i budgeten. Vill du ha en äldre men som känns rasslig eller är du snarare ute efter något jättesolitt och som känns som en tegelsten på handleden?
Hade tänkt mig lite nyare, vill inte köpa den billigaste som finns bara för att ha en. Är inte ute efter en snabb flip utan en klocka jag kan ha några år och då gärna utan att förlora hela värdet :)
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Hade tänkt mig lite nyare, vill inte köpa den billigaste som finns bara för att ha en. Är inte ute efter en snabb flip utan en klocka jag kan ha några år och då gärna utan att förlora hela värdet :)
Oroa dig inte om att förlora värdet, dessa håller sitt värde bra. Lite nyare, menar du då 90-00-tal eller 2010+-ish?
 

Timmen

Omega
Var i din sits @Gardebrand. Tänkte först köpa en submariner men efter att ha läst den här tråden föll valet på en Sea-dweller 16600 från 2004. Har bara haft den ett par dagar men är sjukt nöjd.
 

Gardebrand

Breitling
Var i din sits @Gardebrand. Tänkte först köpa en submariner men efter att ha läst den här tråden föll valet på en Sea-dweller 16600 från 2004. Har bara haft den ett par dagar men är sjukt nöjd.
Fan va härligt att höra :) Ja en sub hade jag personligen aldrig köpt, drömmarna går ju kring batman o de grabbarna med de pengarna finns inte än.
Får man fråga vad du fick betala? Via KS eller? Trevlig kväll!
 
Topp