• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Rolex Sea-Dweller och Deepsea tråden

MichaelDK

Breitling
126600
3CDCFF82-5152-4C99-93D5-6253D1985AA0.jpeg
Smukt !
 

MichaelDK

Breitling
Har haft min sd 16600 från 1998 i 5 veckor och den är helt perfekt i storlek och passform. Den har bra patina och ett blått skär i bezel. Precis köpt en Tudor 79090 som har varit drömklockan länga... skall bli spännande att se hur olika de är ( får den nästa vecka)
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    159.9 KB · Visningar: 4

plundberg

Omega
2-Faktor
IMG_3716.jpg
Kände att jag också ville bidra lite till forumet och känns som att jag har hittat en passande tråd. Har läst varenda inlägg i tråden på cirka 2 dagar, är verkligen mer förälskad i modellen nu än någonsin.

Har fått äran att nyligen ärva en gammal, välanvänd, Rolex 1665 Sea-Dweller Double Red!

Bättre bild kommer!
 
Senast ändrad:

Bagarebergstrom

KS Explorers Club
2-Faktor
IMG_3716.jpg
Kände att jag också ville bidra lite till forumet och känns som att jag har hittat en passande tråd. Har läst varenda inlägg i tråden på cirka 2 dagar, är verkligen mer förälskad i modellen nu än någonsin.

Har fått äran att nyligen ärva en gammal, välanvänd, Rolex 1665 Sea-Dweller Double Red!

Därav är plexit rejält repigt, vågar eller rättare sagt SKA man göra något åt detta? :)

Bättre bild kommer!
Jag hade nog inte bytt ut det men du kan ju alltid testa köra lite silverputs några omgångar för att öka läsbarheten på klockan :)
 

Berns

KS Explorers Club
OWG March
IMG_3716.jpg
Kände att jag också ville bidra lite till forumet och känns som att jag har hittat en passande tråd. Har läst varenda inlägg i tråden på cirka 2 dagar, är verkligen mer förälskad i modellen nu än någonsin.

Har fått äran att nyligen ärva en gammal, välanvänd, Rolex 1665 Sea-Dweller Double Red!

Därav är plexit rejält repigt, vågar eller rättare sagt SKA man göra något åt detta? :)

Bättre bild kommer!
Grattis till en riktig drömklocka. Plexiglas går lätt att putsa upp. Njut av den i det härliga skick den verkar vara i och byt INTE ut några synliga delar.
 
Topp