• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Rolex Sea-Dweller och Deepsea tråden

MichaelDK

Breitling
Hjälp! Kronan på mit Rolex sea dweller tar inte i och klockan går inte ställa, inte datum heller. Över natten har kronan blivit seg att skruva. Någon som vet hur det kan ha hänt och vad felet är?? Mvh mic
 

MichaelDK

Breitling
Tack!
Jag drog ur kronan och lätt den ligga i 45 min. När jag ville testa igen då var den fullt funktionell igen. Mjuk drag i kronan och inget problem att ställa datum och tid... mycket konstigt tycker jag. Men kanske ör dags för service ändå.
 

Ted Bogus

Breitling
Tack!
Jag drog ur kronan och lätt den ligga i 45 min. När jag ville testa igen då var den fullt funktionell igen. Mjuk drag i kronan och inget problem att ställa datum och tid... mycket konstigt tycker jag. Men kanske ör dags för service ändå.

Jag hade definitivt langat in den för att få ett uttalande från en urmakare. Har du lite tur kan du få det snabbt och ta ställning till vad som behöver göras efter det. Har du mycket tur behöver inget göras och allt är frid och fröjd. Välspenderade slantar enligt mig. Lycka till!
 

Thompasweden

Breitling
Hej allihop!
Går i tankarna att skaffa mig en Sea-dweller och valet står mellan antingen en äldre 116660 eller den nyare 126660.
vad säger ni experter vilken hade ni föredragit och varför?
Gillar även 126600 jätte mkt, men inte hittat nån till nån vettig peng.
 

Rearden

Cartier
Hej allihop!
Går i tankarna att skaffa mig en Sea-dweller och valet står mellan antingen en äldre 116660 eller den nyare 126660.
vad säger ni experter vilken hade ni föredragit och varför?
Gillar även 126600 jätte mkt, men inte hittat nån till nån vettig peng.
Tror du kommer få se dig i stjärnorna efter en 126600 till vettigt pris - kolla in "väntetid rolex" tråden så får du en uppfattning. Annars är det att betala över list.
 

Thompasweden

Breitling
Jo Jag har förstått det... gäller ju lite för den ”nya” 126660 oxå alla återförsäljare jag vart i kontakt med tar ju inte ens imot på väntlistorna
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
2E1AE28F-01AD-4473-990E-A69068CE3A8B.jpeg
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Men alltså.. sub eller dweller??? Jag kan inte bestämma mig... jag gillar båda, det är vackert... Men dwellern är feeet.. jag pratar ändå pre, dvs innan boetten blev överfet... Hur bestämmer man sig???
Du jämför olika case låter det som. Du får kolla på 16600 vs 16610 kanske. Kanske iofs inte blir lättare med vill du ha sub så behöver du inte välja maxicase.
Men dwellern är riktigt grym. Lättast är att testa båda för de bärs olika. Sedan tar du den du gillar bäst
 
Topp