En bit in på 2000 talet, 2004 har jag för migHej någon som vet under vilka år det var lug holes på 16600?
Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
En bit in på 2000 talet, 2004 har jag för migHej någon som vet under vilka år det var lug holes på 16600?
2002/2003?En bit in på 2000 talet, 2004 har jag för mig
Kan ha vart så tidigt.2002/2003?
Trodde Y-serien var den serie där de första utan lug holes började dyka upp, dvs 2002/2003Har en k-serie (2000?) utan lug holes
Du jämför olika case låter det som. Du får kolla på 16600 vs 16610 kanske. Kanske iofs inte blir lättare med vill du ha sub så behöver du inte välja maxicase.
Men dwellern är riktigt grym. Lättast är att testa båda för de bärs olika. Sedan tar du den du gillar bäst
Den på bilden är en 99a.Jag har provat båda men jag kan ändå inte bestämma mig! Vet att jag vill ha pre maxi, sen gillar jag looken utan datumbubblan på dwellern, men dwellern bar lite högre på handleden än subben vill jag minnas... det ska inte vara lätt! Båda är fantastiska. Vilket år är din ifrån ? Den ser fin ut!
Du har inte någon bild utan smör på linsen?
Någon kunnig som ser vad detta är? En Sea-Dweller borde det väl vara åtminstone?
Tyvärr en bild i förbifarten bara!Du har inte någon bild utan smör på linsen?
Någon kunnig som ser vad detta är? En Sea-Dweller borde det väl vara åtminstone?
Här har du en trippelsexa med box och papper:Tankar om denna? Tänker primärt på polering då jag tycks vara blind inför det. Jag tycker personligen att den ser väldigt bra ut.
https://chrono24.app/rolex/sea-dwel...018--id11434490.htm?SETLANG=en_SE&SETCURR=SEK
Tankar om denna? Tänker primärt på polering då jag tycks vara blind inför det. Jag tycker personligen att den ser väldigt bra ut.
https://chrono24.app/rolex/sea-dwel...018--id11434490.htm?SETLANG=en_SE&SETCURR=SEK
Priserna har nog snarare gått upp, ovan exempel låter som ett väldigt bra pris. Köper helst fullset eftersom det är enklare att sälja om det skulle vara aktuellt, hittills av det jag har sett så kostar icke fullset och alldagligt skick runt 75-80, så i relation till tidigare bifogad som är fullset och nästintill mint så verkar det vara ett marknadsmässigt pris. Därtill har den fått service hos RSC vilket knappt någon annan på C24 och KS har.Tycker också den ser bra ut.
Men inte svinbilligt va? Sålde min 2005a opolerad för 63' dock ej fullset. Men de tog tid att bli av med den. Är fullset ett måste?
Fotokvalité och klocka pekar på att det är @xigzo Sd...
Priserna har nog snarare gått upp, ovan exempel låter som ett väldigt bra pris. Köper helst fullset eftersom det är enklare att sälja om det skulle vara aktuellt, hittills av det jag har sett så kostar icke fullset och alldagligt skick runt 75-80, så i relation till tidigare bifogad som är fullset och nästintill mint så verkar det vara ett marknadsmässigt pris. Därtill har den fått service hos RSC vilket knappt någon annan på C24 och KS har.
Tankar om denna? Tänker primärt på polering då jag tycks vara blind inför det. Jag tycker personligen att den ser väldigt bra ut.
Ser polerad ut
Ska den verkligen se ut sådär? Ser ju helt sönderrepad ut, en dålig polering eller tänker jag fel?
Polerad ja, men är den verkligen fulpolerad?Ser polerad ut
Från en NOS på Chrono24 :
Ska den verkligen se ut sådär? Ser ju helt sönderrepad ut, en dålig polering eller tänker jag fel?
Från en NOS på Chrono24 :
Jag kan väldigt lite om polering, kan ha fel, men skulle säga att samtliga nya eller NOS boetter från Rolex ser ut så vid ljusexponering.