• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Rolex Sea-Dweller och Deepsea tråden

twisted

Cartier
Du jämför olika case låter det som. Du får kolla på 16600 vs 16610 kanske. Kanske iofs inte blir lättare med vill du ha sub så behöver du inte välja maxicase.
Men dwellern är riktigt grym. Lättast är att testa båda för de bärs olika. Sedan tar du den du gillar bäst

Jag har provat båda men jag kan ändå inte bestämma mig! :confused: Vet att jag vill ha pre maxi, sen gillar jag looken utan datumbubblan på dwellern, men dwellern bar lite högre på handleden än subben vill jag minnas... det ska inte vara lätt! Båda är fantastiska. :) Vilket år är din ifrån ? Den ser fin ut!
 

Pelarn

Patek
2-Faktor
126600
1AFBC760-680D-4E71-9084-4B0492584BDA.jpeg
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Jag har provat båda men jag kan ändå inte bestämma mig! :confused: Vet att jag vill ha pre maxi, sen gillar jag looken utan datumbubblan på dwellern, men dwellern bar lite högre på handleden än subben vill jag minnas... det ska inte vara lätt! Båda är fantastiska. :) Vilket år är din ifrån ? Den ser fin ut!
Den på bilden är en 99a.
Japp den bärs lite högre men absolut inte störande. Jag skulle gått på en SD. Rätt mkt roligare än sub. Min 99a är bog den klocka jag använder mest.
 

mglaum

Panerai
Tycker också den ser bra ut.
Men inte svinbilligt va? Sålde min 2005a opolerad för 63' dock ej fullset. Men de tog tid att bli av med den. Är fullset ett måste?
Priserna har nog snarare gått upp, ovan exempel låter som ett väldigt bra pris. Köper helst fullset eftersom det är enklare att sälja om det skulle vara aktuellt, hittills av det jag har sett så kostar icke fullset och alldagligt skick runt 75-80, så i relation till tidigare bifogad som är fullset och nästintill mint så verkar det vara ett marknadsmässigt pris. Därtill har den fått service hos RSC vilket knappt någon annan på C24 och KS har.
 
Senast ändrad:

kvarre

Cartier
2-Faktor
Priserna har nog snarare gått upp, ovan exempel låter som ett väldigt bra pris. Köper helst fullset eftersom det är enklare att sälja om det skulle vara aktuellt, hittills av det jag har sett så kostar icke fullset och alldagligt skick runt 75-80, så i relation till tidigare bifogad som är fullset och nästintill mint så verkar det vara ett marknadsmässigt pris. Därtill har den fått service hos RSC vilket knappt någon annan på C24 och KS har.

Då är det bara att gasa! :)
 
J

Jimmy042

Guest

Bilagor

  • F1723FE1-7963-4936-B8F3-790D87675027.jpeg
    F1723FE1-7963-4936-B8F3-790D87675027.jpeg
    67.8 KB · Visningar: 3
Topp