• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Att man kan bli kÀr i japansk gammalt skrÀp. MÄste Àven tillÀgga att damen har anmÀlt intresse för denna pjÀs och dÄ Àr det illa.
b9197d3a8e3459f8d04f1dc52a35c8c2.jpg
 
Inget att vara tveksam över. Tycker dock de funkar bÀttre pÄ lÀnk, som exempelvis SBGR051. LÀnk borde kunna köpas till separat.


HÄller med om att det Àr bÀttre med lÀnk vid köp, enklare att sÀtta pÄ lÀder efterÄt, men den blÄ sekundvisare finns inte med lÀnk vad jag har hittad, och jag har en svaghet för blÄ visare, och 37x13.3 mm? kanske men "the jury is still out" pÄ detta. SBGA085 med 39mm och ungefÀr samma höjd Àr nog optimalt i mitt tycke.

//Bosse
 
DÄ har den anlÀnt: Seiko Presage Brightz SDGM003

Tog lite bilder, men det var svÄrt att fÄ med de fina detaljerna i urtavlan. Den andas verkligen kvalitet och lÀnken Àr vÀldigt fin och kÀnns gedigen. Den kan nog passa lika bra pÄ ett fint svart lÀderband med.


image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg
 
Grymt Bebitz
Tycker den ser klockren ut. Gillar den kantiga lÀnken. Ta gÀrna nÄgra foton ute nÀr solen Àr framme imorgon sÄ vi fÄr se tavlans detaljer lite bÀttre. :)
 
Ja jag fÄr ta lite mer bilder imorgon efter att jag har kortat lÀnken! Jag hade ju SARB065 Cocktail time innan och det Àr verkligen stor skillnad i kvalitetskÀnslan mellan den och Brightsen.
 
Min sarg003 som jag postade en bild pÄ tidigare Àr ju bÄde automat och hand windable, vad jag förstÄtt, men nÀr man vrider upp den möter man aldrig nÄgot motstÄnd. Varför blir den aldrig fullt uppdragen?
 
Hur vet jag dÄ nÀr den Àr uppvriden? Antar att man inte kan förstöra den genom att vrida för mkt?
Vrid pÄ bara. Det stÄr i instruktionsboken hur mycket man mÄste vrida för att ladda den fullt. Det Àr ganska mÄnga varv, 30-40 hela varv kanske. PÄ vissa urverk blir det lite trögare nÀr man nÄr max. Minns inte om det Àr sÄ pÄ 6R15.
 
Hur vet jag dÄ nÀr den Àr uppvriden? Antar att man inte kan förstöra den genom att vrida för mkt?
Är det inte sĂ„ att de flesta automatare inte har ngn spĂ€rr/stopp dĂ„ det kanske skulle skada eller i alla fall tjonga i uppdraget om man nĂ„dde stoppet hela tiden vid normalt bĂ€rande?
 
Är det inte sĂ„ att de flesta automatare inte har ngn spĂ€rr/stopp dĂ„ det kanske skulle skada eller i alla fall tjonga i uppdraget om man nĂ„dde stoppet hela tiden vid normalt bĂ€rande?
En automatisk klocka laddas ju upp sÄ fort den bÀrs sÄ dÀrför behövs en frikoppling varesig man kan vrida upp den med kronan eller inte.
 
Tillbaka
Topp