• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Steinhart-tråden

Av med länk på med vintage Zulu.
6C9089AA-D483-4127-B53A-069A4EAA50CC.jpeg

Steinhart Ocean 1 GMT var, tillsammans med en svart Seiko Monster gen 1, min första "riktiga" klocka. Mycket fin byggkvalitet för pengen och skulle rekommendera ett köpa alla dagar i veckan. Tveklöst stulen design, men de är knappast ensamma.

Nu sliten, men still going strong. Frekvent använd i rotationen. Funkar till kavaj såväl som till badshorts.

IMG_20220214_110058.jpg

Ocean One Vintage Premium med Soprod a10 urverk.
Bytes gärna alt. Säljes! Detta är en av dom tidigare(ovanliga) modellerna med Soprod a10-24Top urverk.
Kommer full set, inget servicebehov.
Fint skick med mindre spår av användning, kommer med original Oyster samt blå/rött nato.
7000:-
☝🏻

Bilagor

• 237CE81D-2CAD-4CD8-82DB-9E6D5476E906.jpeg
    237CE81D-2CAD-4CD8-82DB-9E6D5476E906.jpeg
    404.6 KB · Visningar: 13
Senast ändrad:
Tjena,

Tänkte bara säga att jag har Steinhart Triton 30ATM bronze anniversary edition ute på köp/sälj om någon är sugen

Trevlig dag 🖤💛

Gillar den här rackarn!

Så pass mycket att du la ut den till försäljning en halvtimme senare?

Så pass mycket att du la ut den till försäljning en halvtimme senare?
Har du aldrig sålt något du tyckt om för att finansiera något annat?☺️

Fredagkväll. Bara en arbetsvecka innan semestern. Tar på mig min hittills enda Steinhart.
Den kunde ha varit lite större, men finishen och kvalite'n är superb. Och urtavlans blå pärlemor, wow! Denna klocka är "stunning" på engelska.

20220715_185754.jpg
Ja sjukt snygg. Tänk så mkt kvalitet för de pengarna. Grattis till den fina klockan.

Ja sjukt snygg. Tänk så mkt kvalitet för de pengarna. Grattis till den fina klockan.

Tack! Ja, definitivt fullt i klass med Tissots och Certinas klockor upp till 10000kr som jag ser det.
Finishen och detaljerna är vad jag kan se perfekt.
Planerar att skaffa nån till Steinhart. Kanske en 42mm modell också.

Är väldigt sugen, på antingen nån av de modellerna som liknar ett annat klockmärke, eller en triton, kanske titan modell😏

Tack! Ja, definitivt fullt i klass med Tissots och Certinas klockor upp till 10000kr som jag ser det.
Finishen och detaljerna är vad jag kan se perfekt.
Planerar att skaffa nån till Steinhart. Kanske en 42mm modell också.
Ok inte mer haft en 7-8st breitling och tycker steinhart har samma kvalitet minst men är ju olika vad man tycker

Ok inte mer haft en 7-8st breitling och tycker steinhart har samma kvalitet minst men är ju olika vad man tycker

Riktigt upp till min förra Omega Planet Ocean tycker jag de når, men som sagt sjukt mycket för pengarna. Allting känns helt enkelt skarpare i detaljarna på något sätt i dyrare klockor :)

Bra sugen på en titanium 500, men ligger över min budget😂 men en ocean one med deras svarta integrerade gummi känns riktigt fräsht också😏 (inte så mycket för länk på dykare)

Tillbaka
Topp