• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella TAG Heuer tråden

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Jag blev tidigare idag så himla inspirerad av @ollkli's bild på sin nya Tudor att jag fick för mig att testa lite samma sak med min Heuer Autavia. Det luktar ny profilbild, eller är det bara jag? ;):D

IMG_0335.jpg
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Hur ser andrahandsvärdet ut på en TH i förhållande till exempel Omega, Tudor etc?
Något lägre skulle jag säga, de populära modellerna håller värdet någorlunda (typ Aquaracer). Men inte lika bra som de populära omega modellerna (typ Speedmaster).
Både Heuer och Omega går väl att räkna på en bra bit under list när man plockar ut dem nya dock :)
Opopulära Heuer modeller tycker jag se mig ha ett bedrövligt andrahandsvärde, tycker inte se mig någon omegamodell som håller sig så dåligt i jämförelse :)
Tudor har jag ingen vidare koll på!
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Hur ser andrahandsvärdet ut på en TH i förhållande till exempel Omega, Tudor etc?
Köp med bra rabatt så ska det inte vara några problem. Själv köpte jag min fd. ny från AD med "bara" 15% rabatt så det blev ett dyrt köp. Dock fortfarande "mycket klocka för pengarna". I totala kronor är ju inte tappet så stort. Vill du ha den - köp den!

3:ehandsvärdet är rätt stabilt.
 

Facegravy

Panerai
2-Faktor
Vad är lug to lug måttet på en aquaracer? Tänker på 40,5 mm med stålvridring och 41,5 mm med keramiskvridring.
 
R

Raderad medlem 15346

Guest
Jag har tidigare laddat upp en bild på min Autavia på ett halvtpassande NATO-band som jag nog var nära att bli hängd för. Så det ska nog inte bli några problem med ett gummiband på sommardykare, speciellt inte när det är i passande färger!;)
Hängd är väl att ta i mohahaha :angel::D
 
Topp