I och med att klockvärlden breder ut sig på YouTube, och att fler och fler väljer youtube som sin primära källa, tycker jag Youtube förtjänar en egen tråd!
Här tipsar vi om servärda kanalar, videos och/eller annat klockrelaterat!
Vet inte hur majoriteten föredrar att vidga sina kunskaper inom klockvärlden, men för mig, och för många andra, har det främst varit via YouTube.
Trots att forum, böcker och artiklar är mycket kul och lärorikt, bidrar i mitt tycke en välfilmad och genomtänkt video med mer en tusen ord.
Jag kan börja med att tipsa om mina favoritkanaler atm:
1. Theo and Harris
Theo and Harris med Christian Zeron i spetsen bedriver ett företag som har en hemsida med en vintage-shop.
Men företaget är mest aktiva via deras YouTube kanal där (främst Christian) delar med sitt perspektiv på allt från klockmarknaden idag, vintage klockor i alla priser och kategorier, med mera.
Kanelen har vuxit kraftigt på sistone och trots att jag inte alltid håller med om vad som sägs tycker jag att det är extremt intressant, lärorikt och underhållande. Samt tycker jag att Christian är en person med otrolig karaktär.
2. Hodinkee
Tror inte Hodinkee behöver någon större presentation.
Ben Clymer's Hodinkee har vuxit explosionsartat senaste åren och idag bedrvier det inte bara en av klockvärldesn främsta bloggar utan även en otrolig youtube kanal där de delar reportage, recensioner, serien "talking watches" där de intervjuar kända människor och deras klocksamlingar, samt mycket mer.
Andra sevärda kanaler i mitt tycke är:
-Bark and Jack
-The Urban Gentry
-Crm jewellers
-Watchfinder
-TheWATCHES.tv
-Federico talks watches
Länkar även provsmak på några spontana videos: