Skal kjøpe en ny klokke nu och har svårt för at välja mellan Speedmaster Pro og Seamaster Por (eventuelt också Tudor BB) så søker lite hjelp her.
Vil i hovedsak ha en klocka jag kan ha lenge, men gjerne noe som ikke tapper halva värdet direkt om jag vil sälja.
Kan få en Seamaster för 27`och en Speedmaster för 32`(Båda nya, men Speedyn er på läder, inte länk).
Kommer nog som en början ha bare ha den ene klockan så vil ha nåt som kan anvendas daglig. Kanskje kper en SKX007 som jag kan ha ved siden av.
Seamaster
Pro:
- Saffir glas
- Keramisk bezel
- 300m WR
- Gillar generelt dykare
- Kan anvendas med skjorta och badshorts
Cons
- Lite tråkig design
- Inte så mycke snygga länk/läder variasjoner
- Kjenns som det er et veldig splittat love/hate forhold til den blandt klock intresserte
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Speedmaster
Pro
- Snygg med nesten alle typer av länk/läder
- Klassisk ikonisk klocka
- Kjenns lite mer speciell
- Roligare klocka å äga
Cons
- Plexi glas
- Bare 50m WR
- Vet inte helt vad jag tycker om designen
- Sämre urverk(?)
Kom gjerne med andre forslag också.
Tack!
Vil i hovedsak ha en klocka jag kan ha lenge, men gjerne noe som ikke tapper halva värdet direkt om jag vil sälja.
Kan få en Seamaster för 27`och en Speedmaster för 32`(Båda nya, men Speedyn er på läder, inte länk).
Kommer nog som en början ha bare ha den ene klockan så vil ha nåt som kan anvendas daglig. Kanskje kper en SKX007 som jag kan ha ved siden av.
Seamaster
Pro:
- Saffir glas
- Keramisk bezel
- 300m WR
- Gillar generelt dykare
- Kan anvendas med skjorta och badshorts
Cons
- Lite tråkig design
- Inte så mycke snygga länk/läder variasjoner
- Kjenns som det er et veldig splittat love/hate forhold til den blandt klock intresserte
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Speedmaster
Pro
- Snygg med nesten alle typer av länk/läder
- Klassisk ikonisk klocka
- Kjenns lite mer speciell
- Roligare klocka å äga
Cons
- Plexi glas
- Bare 50m WR
- Vet inte helt vad jag tycker om designen
- Sämre urverk(?)
Kom gjerne med andre forslag också.