• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

• Safirglas

Röster: 379 53.8%
  • Hesalit

Röster: 326 46.2%

• Totala väljare
    705
Räknas sådana också ?
image.jpeg

Blev ett nyförvärv idag, är galet nöjd! :)

Fin ! Funderade länge och väl på exakt samma modell för egen del också i början av sommaren, men det blev ytterligare en AT istället. Kaliber 8400 i din klocka är ett kaliber 8500 exklusive datumfunktion; det är det bästa urverket i världen i serieproduktion sett till kvalitet och teknisk nivå. Grattis till nyförvärvet ! :)

Vänligen
Forumets undersköterska

Fin ! Funderade länge och väl på exakt samma modell för egen del också i början av sommaren, men det blev ytterligare en AT istället. Kaliber 8400 i din klocka är ett kaliber 8500 exklusive datumfunktion; det är det bästa urverket i världen i serieproduktion sett till kvalitet och teknisk nivå. Grattis till nyförvärvet ! :)

Vänligen
Forumets undersköterska

Tack! Ja, jag hade länge läst och längtat efter den. Helt fantastisk klocka verkligen!

Var inne hos Eriksons idag och provade nya PO 43,5mm. Bara ett visnings-ex, de riktiga kommer efter sommaren.

Jag är positivt överraskad då den inte kändes så stor som jag trodde med den nya större storleken 43,5 (är van vid 42mm 8500).
Det känns som att proportionerna blir bättre (tjockleken).
Siffornas nya teckensnitt är lite modernare och sportigare. Vet ej riktigt vad jag tycker än.
På gummit känns klockan som väntat sportig och modern. På länk blir den förhoppningsvis lite mer dressad och allround.

Här är två kassa mobilfoton med en SKX173 (41mm) som referens.

image.jpeg
image.jpeg

Var inne hos Eriksons idag och provade nya PO 43,5mm. Bara ett visnings-ex, de riktiga kommer efter sommaren.

Jag är positivt överraskad då den inte kändes så stor som jag trodde med den nya större storleken 43,5 (är van vid 42mm 8500).
Siffornas nya teckensnitt är lite modernare och sportigare. Vet ej riktigt vad jag tycker än.
På gummit känns klockan som väntat sportig och modern. På länk blir den förhoppningsvis lite mer dressad och allround.

image.jpeg
image.jpeg

Omegan är fin men ser enorm ut i jämförelse.

image.jpeg
image.jpeg
Tycker bättre om siffrornas teckensnitt på nuvarande än denna....men är väl en vanesak det med

image.jpeg
image.jpeg
Själv klart är det ingen liten klocka men jag tycker det ser bra ut på din handled. Lagom storlek, sen om du trivs med det eller föredrar mindre är ju en annan femma.

Den PO'n ser helt enorm ut, både på bredden och höjden. Vad sägs om en tunn 39 mm Omega?

Det är möjligt att ordna om Omega struntar i glasbaksidan vilket jag personligen inte tror de kommer att göra any time soon. 43,5:an ser onekligen fin ut i proportionerna, men gränsande stor. Ska bli spännande att få klämma på den :)

Vänligen
Forumets undersköterska

image.jpeg
image.jpeg
Den ser grym ut! Fan också...

Det är möjligt att ordna om Omega struntar i glasbaksidan vilket jag personligen inte tror de kommer att göra any time soon. 43,5:an ser onekligen fin ut i proportionerna, men gränsande stor. Ska bli spännande att få klämma på den :)

Vänligen
Forumets undersköterska
Tycker det är synd att de ska envisas med glasbaksida istället för att minska höjden lite, det skulle verkligen göra den nytta. Ser inte heller riktigt vitsen med sådan baksida på en dykare.

Hjärtat i min AT som vuxit enormt sen jag fick hem den i förrgår. Jag fullkomligt älskar den! Vacker oavsett betraktningsvinkel!
image.jpeg

Kul att du är belåten med AT'n :) Ja, det är verkligen en fantastisk motor med 202 komponenter, revolutionerande på så många sätt. Här en närbild på stötskyddet Nivashock, särskilt framtaget till 8500-serien år 2007. Balanshjul med DLC-beläggning, också a world first, vars Si14-spiral i kisel andas fritt utan någon indexreglering och istället justeras med de fyra viktskruvarna i solitt vitt guld. På bilden även det spektakulära gånghjulet i tre nivåer, likt en kaststjärna till utseendet.

image.jpg

image.jpg

Så vackert :happyhappy:
Kul att du är belåten med AT'n :) Ja, det är verkligen en fantastisk motor med 202 komponenter, revolutionerande på så många sätt. Här en närbild på stötskyddet Nivashock, särskilt framtaget till 8500-serien år 2007. Balanshjul med DLC-beläggning, också a world first, vars Si14-spiral i kisel andas fritt utan någon indexreglering och istället justeras med de fyra viktskruvarna i solitt vitt guld. På bilden även det spektakulära gånghjulet i tre nivåer, likt en kaststjärna till utseendet.

image.jpg

image.jpg

Tillbaka
Topp