MånsT
Guld
Rolex sådana...Varför känns det som om det pågår nån slags häxjakt på Omega? De gnälls på alltifrån LE modeller, parfymer, solglasögon o jag vet inte allt...gnälls det på Rolex blir det ett jäkla liv...?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Rolex sådana...Varför känns det som om det pågår nån slags häxjakt på Omega? De gnälls på alltifrån LE modeller, parfymer, solglasögon o jag vet inte allt...gnälls det på Rolex blir det ett jäkla liv...?
Hej!
Någon som har koll på dessa klockor (verkar visserligen vara likadana)? Arvegods från släktingar som fått dem genom trogen tjänst. Enligt gravyr gåvor från 1959.
Kan återkomma med mer info om det behövs. Tack på förhand.
Rolex sådana...
Grattis!Då får jag med ansluta mig till klubben
Fantastiskt fin den blev i det ljuset!Och därför sålde jag min speedy...
Alltså det ligger ju säkert en hel del mer bakom detta än det du saxat från det forumet (vilket forum förresten?). Så utifrån det lilla man vet så är det svårt att säga hur det kommer lyckas eller ej kanske? Swatch group verkar ju vara väldigt duktiga på marknadsföring, PR etc och med ett ganska brett modellprogram så har man ju ändå rätt stora möjligheter att framöver stärka upp sina olika varumärken ännu mer.Läste på ett annat forum att Omega vill fasa ut kvartsklockor
"Swatch Group, som äger Omega, Longines, Tissot, Certina och några till, har som strategi att höja statusen för varumärket Omega, målet är att nå samma nivå Rolex. Som en del i detta arbete har man under senare år infört fler modeller som kostar mycket pengar, en annan del är att man ska sluta med kvartsur.
Enligt samma källa ska Longines då höjas i status för att ersätta Omega och sen ska man göra en liten rockad, Certina ska upp så att dess status (och priser får man förmoda) ska ligga över Tissot."
Vad tror ni om detta? Kommer det att lyckas?
Det var på component.se jag läste detta inte kanske bästa källan men ändå intressant.Alltså det ligger ju säkert en hel del mer bakom detta än det du saxat från det forumet (vilket forum förresten?). Så utifrån det lilla man vet så är det svårt att säga hur det kommer lyckas eller ej kanske? Swatch group verkar ju vara väldigt duktiga på marknadsföring, PR etc och med ett ganska brett modellprogram så har man ju ändå rätt stora möjligheter att framöver stärka upp sina olika varumärken ännu mer.
Hängt där en hel del förr faktiskt men helt missat klocktråden, där ser man! Hittade den nu. Tja, lika god källa som inlägg på KS antar jag.Det var på component.se jag läste detta inte kanske bästa källan men ändå intressant.
Tror ni att AT-Day-Date kommer få uppdaterat verk snart? Det har ju ett 8500, men inte Master/antimagnetiskt.. Det är ju trots allt en lite dyrare modell också jämfört med vanliga jordisar och havsplaneter.
Mycket möjligt att den kommer att uppdateras. Fast å andra sidan är 8500 bra motståndskraftigt mot magnetism också, förmodligen mer än man behöver medan de nyare Master-verken är ytterliggare några steg högre än vad man konkret behöver. Med andra ord bör du kunna köpa en ATDD redan nu och bli nöjd, såvida du inte tvunget vill ha det senaste vill säga.Tror ni att AT-Day-Date kommer få uppdaterat verk snart? Det har ju ett 8500, men inte Master/antimagnetiskt.. Det är ju trots allt en lite dyrare modell också jämfört med vanliga jordisar och havsplaneter.
Mycket möjligt att den kommer att uppdateras. Fast å andra sidan är 8500 bra motståndskraftigt mot magnetism också, förmodligen mer än man behöver medan de nyare Master-verken är ytterliggare några steg högre än vad man konkret behöver. Med andra ord bör du kunna köpa en ATDD redan nu och bli nöjd, såvida du inte tvunget vill ha det senaste vill säga.
Eller så blir de utan Master superduper eftertraktade och kostar 6-siffriga belopp! Skämt åsido så är det jättesvårt att förutse framtida begpriser, det kan mycket väl vara så att du har rätt.Håller med. Däremot finns det värdetappsfaktorn att ta hänsyn till. Kanske är lättare att i framtiden sälja en där det står Master Co-Axial på, oavsett dess egentliga funktion.
Gillar verkligen de där olika sidorna av månen!Lite mer modernt
Jag är verkligen sugen på AT Master Coaxial...grymt fina!Då får jag med ansluta mig till klubben
Du är långt ifrån ensam, fantastiskt fina!Gillar verkligen de där olika sidorna av månen!
Av denna trio är det tyvärr bara DSOTM:n som är kvar i samlingen...
Thx. Vet inte riktigt faktiskt, var ett tag sedan jag hade den och vill minnas att jag gjorde ett byte motsvarande ett värde om ca 80k. Har nog stigit en del sedan dess dock.Guld speedmastern var ruggig!
cad ligger en sån på i beg. pris ca?
Thx. Vet inte riktigt faktiskt, var ett tag sedan jag hade den och vill minnas att jag gjorde ett byte motsvarande ett värde om ca 80k. Har nog stigit en del sedan dess dock.
Snygg! Ska du uppdatera till Master-43,5'an?Fiske i sjön Mien idag. Bäst med något vattentät på handleden
Vänligen
Forumets undersköterska
Jag kan inte tala för @Undersköterskan men denna herren är möjligtvis intresserad av Master-39,5Snygg! Ska du uppdatera till Master-43,5'an?
Mysig! Hur stora handleder har du? Ser nästan lite liten ut..Startar semestern med ploppen och lite kaffe
Mysig! Hur stora handleder har du? Ser nästan lite liten ut..
Ah! Har funderat lite smått på en plopp jag med, tycker det verkar sympatiskt att den inte har några horn (och gör sig bra på mesh). Kanske bli en nån dag framöver.Haha jag har inga jätte handleder, ca 17cm skulle jag gissa på!
Har aldrig upplevt den som jätte stor på mig men men visst är den stor å tung, som som den ska va