Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Konstig dialog med Swatch group igår;
Var nyfiken på skillnader mellan 8800 och 8900. Vet lite, men ville höra lite mer i detalj. Blev kopplad till en urmakare. Följande dialog blev resultatet;
-(min fråga)
- Jaha. Nä, det är ju mer att man har lite olika beteckningar. Skiljer inget egentligen.
- Ok, förstod att man på den ena kan ändra tidszon och den andra har quickset datum.
- Just det, så är det ju. Vänta, ska höra med kollegan.
Tystnad och sen tillbaka;
- Alltså det ena verket är ju bara delvis inhouse medan det andra är inhouse.
Förstår nu att detta inte leder någonstans men killen är trevlig och vill hjälpa till ändå.
- Tror nog du tänker på den tidigare 2500 då säger jag.
Killen pratar medven kollega igen och kommer tillbaka med;
- Det är ju kvaliteten som skiljer. 8800 är ett enkelt standardverk medan 8900 sätter vi i fina(!) klockor. Man får vad man betalar för helt enkelt.
Vid det här laget ser jag det som poänglöst att berätta att du kan köpa både PO och AT med 8800 för samma pris som PO och AT med 8900. Tror inte att Omega tycker att det är olika kvalitetsnivåer mellan dessa klockor.
Var lite förvånad över kunskapsnivån faktiskt. De var trevliga och hjälpsamma, även jag var ödmjuk och gjorde inga försök att mästra dem. Men att inte få fram mer kring ovan efter att dessutom fråga runt känns märkligt. Ringde istället en urmakare hos ROB som jag har god kontakt med. Han kunde allt kändes det som. Dubbla fjäderhus kontra ett, kullager kontra inget kullager, skillnad i gångtid etc. Han menade också att 8800 är nyare och i ett mindre format och att det snarare är formatet som avgör vilka klockor de hamnar i. Kvalitetsaspekten suckade han åt. Snarare tyckte han att klockan ska avgöra valet samt möjligtvis om man föredrar tidszon eller datumfunktion.
Vågar man lämna sin klocka till Swatchgroup på service frågar jag mig...
Man häpnar ju och jag förstår din frågeställning.Konstig dialog med Swatch group igår;
Var nyfiken på skillnader mellan 8800 och 8900. Vet lite, men ville höra lite mer i detalj. Blev kopplad till en urmakare. Följande dialog blev resultatet;
-(min fråga)
- Jaha. Nä, det är ju mer att man har lite olika beteckningar. Skiljer inget egentligen.
- Ok, förstod att man på den ena kan ändra tidszon och den andra har quickset datum.
- Just det, så är det ju. Vänta, ska höra med kollegan.
Tystnad och sen tillbaka;
- Alltså det ena verket är ju bara delvis inhouse medan det andra är inhouse.
Förstår nu att detta inte leder någonstans men killen är trevlig och vill hjälpa till ändå.
- Tror nog du tänker på den tidigare 2500 då säger jag.
Killen pratar medven kollega igen och kommer tillbaka med;
- Det är ju kvaliteten som skiljer. 8800 är ett enkelt standardverk medan 8900 sätter vi i fina(!) klockor. Man får vad man betalar för helt enkelt.
Vid det här laget ser jag det som poänglöst att berätta att du kan köpa både PO och AT med 8800 för samma pris som PO och AT med 8900. Tror inte att Omega tycker att det är olika kvalitetsnivåer mellan dessa klockor.
Var lite förvånad över kunskapsnivån faktiskt. De var trevliga och hjälpsamma, även jag var ödmjuk och gjorde inga försök att mästra dem. Men att inte få fram mer kring ovan efter att dessutom fråga runt känns märkligt. Ringde istället en urmakare hos ROB som jag har god kontakt med. Han kunde allt kändes det som. Dubbla fjäderhus kontra ett, kullager kontra inget kullager, skillnad i gångtid etc. Han menade också att 8800 är nyare och i ett mindre format och att det snarare är formatet som avgör vilka klockor de hamnar i. Kvalitetsaspekten suckade han åt. Snarare tyckte han att klockan ska avgöra valet samt möjligtvis om man föredrar tidszon eller datumfunktion.
Vågar man lämna sin klocka till Swatchgroup på service frågar jag mig...
Ojojoj, mums!En i titan och en i stål.
![]()
Jag GILLAR verkligen PO’n! Ruggigt lyckad klocka.Kanske skulle bidra med nåt eget vetja!
Riktigt trevlig klocka i rätt proportioner. Har sett rätt många kommentarer om att den är en tjockis, alldeles för tjock om magen så att säga. Men jag håller inte med. Tycker den sitter alldeles utmärkt. Grym att titta på den är den också.
![]()
![]()
Ja denna med den matta ringen och den matta tavlan är tillsammans en fullträff!Jag GILLAR verkligen PO’n! Ruggigt lyckad klocka.
Det får man!!!Ja denna med den matta ringen och den matta tavlan är tillsammans en fullträff!
Får man säga det högt, så tycker jag att den är bra mycket läckrare än efterträdaren, dagens, där det matta bytts mot högblankt.
Vilken ref är det på din?Kanske skulle bidra med nåt eget vetja!
Riktigt trevlig klocka i rätt proportioner. Har sett rätt många kommentarer om att den är en tjockis, alldeles för tjock om magen så att säga. Men jag håller inte med. Tycker den sitter alldeles utmärkt. Grym att titta på den är den också.
![]()
![]()
Det är en 232.30.42.21.01.001Vilken ref är det på din?
Och vilka ref är de andra med matt bezel?
Utan någon som helst tvekan! Den senaste blankbezel & spegeltavla-versionen har för mig tagit bort hela den rå-maskulina tool-diverkänslan.Får man säga det högt, så tycker jag att den är bra mycket läckrare än efterträdaren, dagens, där det matta bytts mot högblankt.
Stämplade från 1:a Juli. Gäller ALLA modeller inkl dom märkta 2 år (ex Speedy Pro o quartzare)Omega har från och med 1:a November höjt garantitiden till 5 år för samtliga modeller.
Mycket trevligt.
På den svarta tycker jag faktiskt att våglinjerna funkar ganska bra!
Är de tunna strecken mellan minut-index inte mellan alla index? Tex 1-4, 6-9 etc
jo men i vinkeln kom de ej med i bildÄr de tunna strecken mellan minut-index inte mellan alla index? Tex 1-4, 6-9 etc![]()
Håller med! Den blå är bra oxå men för mig blev den svarta mer "smakfull" o enklare att bära typPå den svarta tycker jag faktiskt att våglinjerna funkar ganska bra!
Håller med dig, blev helt kär i den svart efter jag sett denna videonHåller med! Den blå är bra oxå men för mig blev den svarta mer "smakfull" o enklare att bära typ
Fin på gummit...men köp på länk o sedan komplettera med gummit i så fall. Tror gummit kommer vara mer humant i pris nu när man slopat viklåset på detta.Håller med dig, blev helt kär i den svart efter jag sett denna videon
Ligger en 2230-50. på K&S...en svart bezel på denna så har du en 2254 juLönen är inne, ingen som säljer en 2220.80 eller 2254.50? <3