Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Måste slå ett slag för min Omega Railmaster XXL
![]()
Vad är det för läderband?
Två klockor med till jobbet, byter du vid lunch eller vad är planen?Dessa två fick följa med mig på jobbet idag
![]()
![]()
Riktigt nice. Sneglade en del på den när den var ute, men jag är ingen guldkille. Keep itHade denna till salu och fick sålt den. Men som tur var hade köparen för grov handled för den så den kom tillbaka till mig. Blev så glad att se den igen så nu får den bli min keeper för en lång tid framöver. (Om de inte blir penganöd vill säga)![]()
![]()
Omega vill att AT även fortsatt ska ses som ett högre sement i Seamaster-familjen? Railmaster är väl också i AT:s prisklass?Hur kommer det sig att man får den nya SMP för i runda slängar 46', men att man får betala typ 5' till för en AT? Nu kommer vissa att hänvisa till 8900 verk vs 8800, men kan inte vara det. Båda storlekarna av PO kostar lika mycket, den mindre har 8800 och den större 8900.
Prisstrategi antar jag...?
Valmöjligheter baserat på humörTvå klockor med till jobbet, byter du vid lunch eller vad är planen?
AT i 38 har samma 8800-verk och listar samma som 41 med 8900. Nej, det finns ju inget som innehållsmässigt motiverar det. Klämde ett flertal gånger på Globemaster innan jag slog till på min AT 8900 men fann liksom inget som kunde motivera merpriset. Tyckte bättre om AT för den delen också.Hur kommer det sig att man får den nya SMP för i runda slängar 46', men att man får betala typ 5' till för en AT? Nu kommer vissa att hänvisa till 8900 verk vs 8800, men kan inte vara det. Båda storlekarna av PO kostar lika mycket, den mindre har 8800 och den större 8900.
Prisstrategi antar jag...?
Ja såklart, finns ju en anledning till att vi kallas klocknördar.Valmöjligheter baserat på humör![]()
Ja precis så tänker jag också. PO har 600m samt Liquid Metal-ring, annars finns ju liksom inget som rent innehållsmässigt gör att den är "bättre". Förut var det ju enklare med den tidigare SMP'n - 2500-verk, inget justerbartlås, målad ring etc etc. Strategi antar jag som sagt.AT i 38 har samma 8800-verk och listar samma som 41 med 8900. Nej, det finns ju inget som innehållsmässigt motiverar det. Klämde ett flertal gånger på Globemaster innan jag slog till på min AT 8900 men fann liksom inget som kunde motivera merpriset. Tyckte bättre om AT för den delen också.
Prispolitik helt enkelt, bästsäljarna skall förbli bästsäljare och annat som PO, Globemaster och Deville Hour Vision skall väl vara lite exklusivare.
Om du köpte den för ca 5800 kr år 2000 motsvarar det strax under 7300 kr i dagens penningvärde, där ökningen bara avser konsumentprisindex och inflation. Men även om man använder 7300 kr som bas kvarstår din poäng såklartVärdeutveckling på Omega Seamaster Quartz
Äger en Ref 2541.80 som inköptes på Kaplans julen 2000. Det är min dagliga beater klocka. Köper inte klockor för att ”göra pengar” på dem. Men jag håller ändå koll på marknaden. Marknadsvärdet på Chrono24 ligger mellan 14-22tkr. Så enligt den värderingen så har prisutvecklingen stigit med över 240% om jag räknar på det lägsta värdet. För en Quartz? Hur kommer det sig att dessa har stigit så mycket, är det ont om dem eller har jag missat nått..
![]()
Om du köpte den för ca 5800 kr år 2000 motsvarar det strax under 7300 kr i dagens penningvärde, där ökningen bara avser konsumentprisindex och inflation. Men även om man använder 7300 kr som bas kvarstår din poäng såklart![]()
Köptes den ny för detta pris? Hur som: galen prisutveckling! Hoppas det blir nån sorts bubbla eller nåt.Det har du helt rätt i, tänkte inte på det..
Betalade 4.500:- för den. Det här var innan auktioner var digitaliserade. Då var man tvungen att sitta där i salen med en paddel. Det går ju att göra även idag hos vissa auktionshus, men det var enklare att göra en bra deal på den tiden![]()
Tyvärr inte ny. Tillverkad 1998 enl. S/NKöptes den ny för detta pris? Hur som: galen prisutveckling! Hoppas det blir nån sorts bubbla eller nåt.
Verkar vara en bra deal ändå! Kanske den mest klassiska klockan!Tyvärr inte ny. Tillverkad 1998 enl. S/N
Men den var som sagt bara två år när jag köpte den. Dock inget cert..
Wow, riktigt bra. Grattis! Min säljer jag nog aldrig, första klockan är speciell..Sålde min i våras för 11900:- inkl box, cert, kvitto. Köpte den ny i Singapore för ca 6700:-. Riktigt bra deal!![]()