• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

• Safirglas

Röster: 379 53.8%
  • Hesalit

Röster: 326 46.2%

• Totala väljare
    705
Smp300 chrono :)
34ECDE91-FA78-46FA-845F-A4C927FC080A.jpeg

Hur är gummibandet? Var och kollade lite i butik och helt ärligt så tyckte jag inte det såg jättekul ut i verkligheten. Men der kanske är bekvämt?

Rolex kom med 5 år 2015, om jag förstått rätt. Tog Omega 3 år att fatta det oundvikliga beslutet - kanske lite förvånande att det dröjde såpass?

Knepigt sagt när Omega hade 4 år medan Rolex fortfarande hade 2 år.
Omegas 4 år - var det för co-axialverken enbart? 5 år nu är väl för alla? Vet inte om Rolex har verksbegränsningar i sin 5åriga garanti.
Konkurrensen driver fram bättre villkor för oss - den som går först skall ha cred oavsett vem det är.

Jag har fastnat helt på de nya OMEGA DIVER 300M med gummiband.
Jag är sugen på NR #3.
Vilken gillar ni bäst av dessa?

23EE9F62-35DA-4589-BD1E-B9C61D85BC12.png

3F91D025-505D-427B-9496-51DA8250F936.png
64D328B8-4C4A-43E6-8B05-96E693FF7F97.png
Den med sedna gold är mycket bra. Testade den i våras på ett omega event. Dock tror jag man tröttnar på att bara ha den på gummi...även om gummit är bra. På länk är den enligt mig helt galet prisad...styvt 93 tkr...sjukt

Gillar den där mer och mer!
Hur är den mot PO’n? (Vet inte om du provat nya 39,5/43mm men visst har du haft ett gäng PO?)
Va inne på po igen men valde just denna smp då den imho dräper po. Smp 2018 sitter o bärs lite större en förra smp men sitter så mkt bättre än po o ger ändå intryck av en stor dykare. Är mycket positivt överraskad av denna lyckade uppdatering...eller egentligen en helt ny smp modell.

Senast ändrad:
Po 39,5 är riktigt vass imo. Byggd som en tank med bra bezel men ändå i ett format som gör att den sitter superbekvämt på armen, därutöver en riktigt bra och snygg länk.

Po 39,5 är riktigt vass imo. Byggd som en tank med bra bezel men ändå i ett format som gör att den sitter superbekvämt på armen, därutöver en riktigt bra och snygg länk.
Länken är ju till PO’s fördel jämfört med SMP:)

Väldigt få PO’s som kommer ut här på K&S, antingen måste ägarna vara väldigt nöjda eller så är det en mindre populär klocka :p

Tillbaka
Topp