Tror mest på det förraLänken är ju till PO’s fördel jämfört med SMP
Väldigt få PO’s som kommer ut här på K&S, antingen måste ägarna vara väldigt nöjda eller så är det en mindre populär klocka![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tror mest på det förraLänken är ju till PO’s fördel jämfört med SMP
Väldigt få PO’s som kommer ut här på K&S, antingen måste ägarna vara väldigt nöjda eller så är det en mindre populär klocka![]()
Jag med faktiskt! Börjar bli ganska sugen på en PO 39.5Tror mest på det förra![]()
@RichieÄr det någon som är sugen på en PO 39.5 från 2018 skicka mig ett PM
Ta nån på urverket också![]()
För att förtydliga, en bekant vill byta sin nya PO mot min Globemaster, så är det någon som är sugen på PO går jag vidare med bytet.Är det någon som är sugen på en PO 39.5 från sep 2018 skicka mig ett PM
Jaha då blev man ännu mer sugen på en
Snyggt foto, hade inte tackat nej till den blå varianten. Nu väntar vi bara på de patinerade varianterna![]()
Säger som i någon gammal reklam ”...worth waiting for...”
Patinerade varianterna?Snyggt foto, hade inte tackat nej till den blå varianten. Nu väntar vi bara på de patinerade varianterna![]()
om mellanchef är så hemskt o jobbigt för dig kanske du inte redo för en ny smpBlir riktigt sugen på tvåtons, på gummi. Dock osäker på varför den skulle stanna längre denna gång jämfört med den tidigare, mellanchefskänslan är jobbigt påtaglig
Ja fy, det vill man inte förknippas medom mellanchef är så hemskt o jobbigt för dig kanske du inte redo för en ny smp
Två tonen gillar jag skarpt men hade nog saknat länk efter ett tag. På länk blir det dock för mkt pengar sett till hur lite guld man får...
Ska köpa ett till min stål smp. Har testar gummit i butik o det kändes mjukt o följsamt.Ja fy, det vill man inte förknippas med
Beror lite på hur bra gummit är, min Panerai 682 är typ den bekvämaste klockan jag någonsin haft. Är det mer som ett Rubber B på en Rolex är det ju däremot inte någon höjdare.
Börjar sakna min. Grym klocka i underbar blå färg. Storleken funkade men den var ju väldigt tung, 210g sa min köksvåg som jag minns det.![]()
Svårt att tro att hon är 43,5 mm.. bärs inte alls så!
Menade egentligen din klocka om 2år använd på byggarbetsplats, härligt inslitenPatinerade varianterna?
Menar du Gen 1 av smp?
Nog är den ganska tung.. men det är lite härligtBörjar sakna min. Grym klocka i underbar blå färg. Storleken funkade men den var ju väldigt tung, 210g sa min köksvåg som jag minns det.
Personligen tycker jag dessvärre inte att dessa nyare generationers spegel-keramikklockor gör sig särskilt snygga när de får lite patina :-(Menade egentligen din klocka om 2år använd på byggarbetsplats, härligt insliten![]()
Finns en lång tråd om klockan här. Har själv inte ägt en reduced men den kanske hjälper digHej!
Har alltid velat ha en speedmaster pro men har tyvärr inte riktigt pengarna som krävs för tillfället. Hittade nu reducedversionen som verkar intressant. Jag är fullt med medveten om att det inte är "the real deal" men skulle gärna vilja höra folks tycken om klockan![]()
Har du små handleder - köp och var nöjd. Om inte, köp den vanliga annars kommer du alltid sukta efter den.Hej!
Har alltid velat ha en speedmaster pro men har tyvärr inte riktigt pengarna som krävs för tillfället. Hittade nu reducedversionen som verkar intressant. Jag är fullt med medveten om att det inte är "the real deal" men skulle gärna vilja höra folks tycken om klockan![]()
Om du kan få den med 15-20% rabatt från AD hade jag köpt där...om inte så klicka hem den från nån EU handlare med gott omdöme. Verkar finnas nya för 20-25% rabatt. Att köpa den från AD kanske kan vara värt något samt att du även kanske kan få bättre pris på bandet? Så tolalt kanske du får till en ok affär?Jag testar att fråga här eftersom jag inte lyckades skörda någon framgång i "Vad är ett rimligt pris för..?"-tråden.
Vad skulle ni säga är rimligt att betala för senaste Omega Railmaster? Jag är sugen på att köpa den på länk för att sedan köpa till även bandet. Men jag har ännu inte sett någon ute till försäljning här på KS. Däremot Speedmasters dyker det upp ganska många, där de flesta verkar ligga på drygt 30. Ska man räkna på att Railmastern borde betinga samma värde där? Och vad känns som ett rimligt pris att ge en AD? Det verkar inte vara en jättepopulär modell, och att köpa dubbla band kanske också kan ge lite prutmån, eller hur skulle ni resonera? Den verkar gå att klicka hem ny från C24 för ~35k.
Tack så mycket för svaret! Jag får väl helt enkelt promenera in till en AD och höra efter vad de ger för prisförslag alltså.Om du kan få den med 15-20% rabatt från AD hade jag köpt där...om inte så klicka hem den från nån EU handlare med gott omdöme. Verkar finnas nya för 20-25% rabatt. Att köpa den från AD kanske kan vara värt något samt att du även kanske kan få bättre pris på bandet? Så tolalt kanske du får till en ok affär?
Förstår dig. Den har nästan dödat mitt sug efter annat.Så jäla nöjd![]()