• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 340 52.3%
  • Hesalit

    Röster: 310 47.7%

  • Totala väljare
    650

Albihno174

Breitling
fick denna klocka som är min morfars gamla. Undrar lite om någon vet modellnummer osv. Bara lite overall facts som kan va användbart att veta.
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    194.6 KB · Visningar: 4
  • image.jpg
    image.jpg
    323.3 KB · Visningar: 5

Ninen79

Audemars
/e
Vid närmare granskning.... ”Swiss Nade” :D
34B1A169-2026-4517-9289-97AFC5AB9081.jpeg


——

Ursäkta kommande bildbomb men jag är nyfiken på eventuell äkthet på denna box samt band/spänne. Bandet slängs nog oavsett men spännet och box, om äkta, är alltid kul.

Historien bakom, kort, är en vintage Omega Seamaster köpt från Tradera och säljaren slängde med dessa.. (klockan i sig är reko så inga konstigheter där)!
Vintage Omega har jag någorlunda koll på och förstår att varken box, band eller spänne är tidsenligt med klockan. Däremot mer moderna Omega, speciellt när det kommer till boxar och spännen.. Kunskap nästan noll! :D

Jag står alltså inför spar eller släng beroende på vad domen blir för dessa saker.
E9AF04B9-AB47-4D56-B53A-60CC9651CB53.jpeg
B9EE8905-7009-48D8-AEFD-BBDDF67E7168.jpeg
E3CAE128-16FD-4841-AF20-0A0780F9DE10.jpeg
82B7890A-2158-43A9-B62D-46E06C1489F6.jpeg
B5F49ED9-E534-419E-BBD8-9F7E9F9AF92E.jpeg
EA74B402-76E0-42D3-9871-16D602B63F0E.jpeg
7502EAD3-29E8-4DB7-8408-BAFF4F03E603.jpeg
CB555963-48CB-4BDB-8F8F-4BCE379686B0.jpeg


Tack på förhand!
Boxen är 100% fejk.
 

Tisjon

Breitling
Hej!
Ska korta en länk på en Omega och undrar bara om folk har några dåliga erfarenheter hos någon handlare i centrala Stockholm. Ska väll inte vara så svårt tänker jag men utifall någon haft dålig erfarenhet undviker jag gärna det! Orkar absolut inte göra det själv ifall någon vill föreslå det.
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Hej!
Ska korta en länk på en Omega och undrar bara om folk har några dåliga erfarenheter hos någon handlare i centrala Stockholm. Ska väll inte vara så svårt tänker jag men utifall någon haft dålig erfarenhet undviker jag gärna det! Orkar absolut inte göra det själv ifall någon vill föreslå det.
Är det skruvar så har väl alla AD någon specialmejselgrunka från Omega som värmer skruven, fixar det hela helt utan spår. Kan inte gå fel då helt enkelt. Blir mest en prisfråga om och hur mycket dom vill ha betalt. Äldre med stift fixar vilken kompetent urmakare som helst.
 

loevhagen

Patek
2-Faktor
%$$#$#"!!! Hvorfor kan ikke Omega ha samme store skruene i lenkene som Rolex, som er lett å justere - istedenfor bitte, bitte små skruer + pin som i tillegg er limt!

:banghead:
 

Spigg66

Breitling
Jag är ny i klockornas värld , har tittat och varit intresserad ett bra tag nu . Och jag har en fråga till er proffs ! Jag har tittat på en Omega , bara på bilder och jag har upptäckt något som liknar gröna fläckar runt infästningen där man fäster arm banden . Kan det vara att läderarmbandet har missfärgat metallen eller har någon ett bättre svar ??
Mvh nybörjare !!
 

DynamitBosse

Breitling
Har en Planet Ocean 8500 uttagen juli 2015. Har fungerat exceptionellt fram till nu men så idag kom den tråkiga upptäckten. När jag skruvar ut kronan i det yttre läget så vill timvisaren inte fortsätta förbi 9an. :'(
I det inre läget där man bara vrider fram timvisaren så fungerar det som det ska. Klockan håller även tiden som den ska vad jag kan bedöma. Men timvisaren går inte förbi 9an såvida man inte skruvar ut kronan till halvläget där man justerar bara timvisare.



Frågor:

1. Vad kan ha hänt?
2. Vad gäller avseende garanti?

All hjälp uppskattas jättemycket.
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Har du garanti så ska det definitivt gå på den, om de inte kan påvisa att det är du som orsakat problemet, vilket jag tvivlar på. Vad som kan ha hänt vet jag dock inte. Enklast är att ta den till AD och be de fixa det bara.
 

DynamitBosse

Breitling
Har du garanti så ska det definitivt gå på den, om de inte kan påvisa att det är du som orsakat problemet, vilket jag tvivlar på. Vad som kan ha hänt vet jag dock inte. Enklast är att ta den till AD och be de fixa det bara.
Tack för svar. Det verkar dock som att 5-årsgarantin gäller från och med 2018. Vet du eller någon annan hur det ser ut med klockor uttagna 2015?
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Tack för svar. Det verkar dock som att 5-årsgarantin gäller från och med 2018. Vet du eller någon annan hur det ser ut med klockor uttagna 2015?
Det står hur lång garantitid du har på ditt garantikort. Är det klocka utan coaxial-verk är det 2 år. Med co-axial är det 3 år. Och deras in-house master chronometer är 5 år. Så vitt jag vet.
 

DynamitBosse

Breitling
Det står hur lång garantitid du har på ditt garantikort. Är det klocka utan coaxial-verk är det 2 år. Med co-axial är det 3 år. Och deras in-house master chronometer är 5 år. Så vitt jag vet.
Står 4 year warranty på Pictograms-kortet? Hoppas att detta stämmer? Isåfall har jag en månad på mig, det räknas från när den är uttagen va?

edit: månad, inte måndag
 

AndersK

Breitling
min PO XL med 2500-verket. innan PO'n dubblades i tjocklek. de nya varianterna sitter ju som en konserv på handleden. denna har varit med mig på många äventyr. allt från scuba diving till när jag krossade axeln på snowborden förra året. ger mig alltid en liten adrenalinbuzz när den åker på :)
IMG_6176.JPG
 
Topp