C.C
Basic
Så jäkla snygg
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Så jäkla snygg
Inte dumt alls
Passade förvånansvärt bra med rött gummi
Vad är det för fabrikat/modell på armbandet?
Det är ett zealande, väldigt mjukt faktiskt.Vad är det för fabrikat/modell på armbandet?
Såg "mjukt" ut!
Mycket snyggare också. Bra kombo!Tycker det är skönare än Omegas egna gummi.
Jag kör min äldre 2220.80 på rött från Zealande till och från! Riktigt najs imo!
![]()
Lätt snyggaste omegan!Klämde på denna i Wien för 2 v sedan. Mkt bra. Är en diver 300 men ändå nåt helt annat IRL. Sjukt sugen. Priset tar emot lite dock...
Varför kostar den 100 papp eg? Materialet?Klämde på denna i Wien för 2 v sedan. Mkt bra. Är en diver 300 men ändå nåt helt annat IRL. Sjukt sugen. Priset tar emot lite dock...
Ja, jag tycker att den gjorde sig riktigt bra på den svarta i alla fall några inlägg upp.Kanske passar lika bra på de nya?
Ja, nästan 100K och det är bara för mycket. Titanpåslag annars brukar ligga på en 20K jämfört med stålversionen (PO, SM300), upp till en 80K hade man väl kunnat godta?Varför kostar den 100 papp eg? Materialet?
Ja, jag tycker att den gjorde sig riktigt bra på den svarta i alla fall några inlägg upp.![]()
Jodå, jag förstod vad du menade.Ja, jag håller med. Den blev riktigt cool med rött band. Jämförelsen var tänkt mot smpc med blå urtavla.
Utifrån Robban76 och Selamb's inlägg på tidigare sidor.
ja, jag vet... Inte solklart direkt![]()
Det är ett zealande, väldigt mjukt faktiskt.
Tycker det är skönare än Omegas egna gummi.
www.zealande.com
Jodå, jag förstod vad du menade.Jag har inte sett den blåa på rött gummi men kombinationen rött och svart gjorde sig riktigt bra och jag har svårt att se att den blå skulle vara sämre, jag tror nästan att det passar bättre än de tidigare modellerna eftersom bandet är ganska mörkt och den blå färgen också är mörkare på de nya.
Det finns exempelbild på Zealandes hemsida med rött gummi och blå Seamaster: https://www.zealande.com/en/rubber-straps/77-rubber-strap-for-omega-seamaster-diver-300m-co-axial-42mm-blue-ceramic.html#/25-tang_buckle-brushed/52-color_bracelet-red
Delvis material...men oxå låga volymer. Ej limiterad men kommer ej produceras i högre takt om jag fått rätt info . Nato versionen listar 86 o med länk 97. Kan tycka både länk o natot borde ingåttVarför kostar den 100 papp eg? Materialet?
Ja, i alla fall med länken. Lite snålt, speciellt i den prisklassen.Delvis material...men oxå låga volymer. Ej limiterad men kommer ej produceras i högre takt om jag fått rätt info . Nato versionen listar 86 o med länk 97. Kan tycka både länk o natot borde ingått
Tycker att detta är den snyggaste Seamastern som gjorts. Priset är dock hutlöst.Klämde på denna i Wien för 2 v sedan. Mkt bra. Är en diver 300 men ändå nåt helt annat IRL. Sjukt sugen. Priset tar emot lite dock...
Delvis material...men oxå låga volymer. Ej limiterad men kommer ej produceras i högre takt om jag fått rätt info . Nato versionen listar 86 o med länk 97. Kan tycka både länk o natot borde ingått
Stål? Guld? Kronograf, LE etc...finns ett par referenser att ta sig igenom. Har du någon mer ledtråd?Hej alla glada! Min pappa tittar efter ny klocka och fick se en (till honom) kollegas Planet Ocean. Detta är väl en äldre referens som inte finns i Omegas nuvarande produktkatalog, kan ni komma med ett referensnummer för att hjälpa mitt sökande lite?
Tack på förhand!
Herregud så korkat att inte lägga till bild på klockan i fråga till mitt inlägg. Mea culpa! Jag har dålig koll på PO, men kan detta vara 2500-verket kanske?Stål? Guld? Kronograf, LE etc...finns ett par referenser att ta sig igenom. Har du någon mer ledtråd?
Ett tips kan vara att söka på Omega Planet Ocean via chrono24. Du får du upp massvis med träffar varav ref nr brukar framgå i annonsen.
Vanligast är annars PO 2500 med ref 2201.50.00 (42mm)
Eller PO med cal 8500 232.30.42.21.01.001 (42mm)
Yes cal 2500 med ref 2209.50 om det är 42 mm variantenHerregud så korkat att inte lägga till bild på klockan i fråga till mitt inlägg. Mea culpa! Jag har dålig koll på PO, men kan detta vara 2500-verket kanske?
![]()
Superfint, tack för ditt snabba svar!Yes cal 2500 med ref 2209.50 om det är 42 mm varianten
https://www.omegawatches.com/watch-omega-seamaster-planet-ocean-22095000
Vilken modell passar detta?Äntligen!!! Tog bara 3 månader att få hem
Den nya seamasternVilken modell passar detta?
Har försökt hitta ett original and till min SMPc men inte hittat något vettigt :/
Äntligen!!! Tog bara 3 månader att få hem