• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 335 52.2%
  • Hesalit

    Röster: 307 47.8%

  • Totala väljare
    642

C.C

Omega
20200302_132149.jpg
Så jäkla snygg
 

Keppe

Omega
2-Faktor
Jag kör min äldre 2220.80 på rött från Zealande till och från! Riktigt najs imo! :D
20200125185113_AE185137.jpg

Den där kombinationen är en vinnare enl. mig.
Frågan är om inte röda band passar bättre på 2220.80 modellen än på den nya?
Kanske passar lika bra på de nya?
Hur som helst gillar hur det röda bandet plockar upp och förhöjer de röda detaljerna på urtavlan och sekundvisaren.
 

Keppe

Omega
2-Faktor
Ja, jag tycker att den gjorde sig riktigt bra på den svarta i alla fall några inlägg upp. ;)
:) Ja, jag håller med. Den blev riktigt cool med rött band. Jämförelsen var tänkt mot smpc med blå urtavla.
Utifrån Robban76 och Selamb's inlägg på tidigare sidor.
ja, jag vet... Inte solklart direkt:facepalm:
 
  • Like
Reactions: HSK

HSK

Patek
2-Faktor
:) Ja, jag håller med. Den blev riktigt cool med rött band. Jämförelsen var tänkt mot smpc med blå urtavla.
Utifrån Robban76 och Selamb's inlägg på tidigare sidor.
ja, jag vet... Inte solklart direkt:facepalm:
Jodå, jag förstod vad du menade. :happyhappy: Jag har inte sett den blåa på rött gummi men kombinationen rött och svart gjorde sig riktigt bra och jag har svårt att se att den blå skulle vara sämre, jag tror nästan att det passar bättre än de tidigare modellerna eftersom bandet är ganska mörkt och den blå färgen också är mörkare på de nya.

Det finns exempelbild på Zealandes hemsida med rött gummi och blå Seamaster: https://www.zealande.com/en/rubber-.../25-tang_buckle-brushed/52-color_bracelet-red
 

Keppe

Omega
2-Faktor
Det är ett zealande, väldigt mjukt faktiskt.
Tycker det är skönare än Omegas egna gummi.

www.zealande.com

Jodå, jag förstod vad du menade. :happyhappy: Jag har inte sett den blåa på rött gummi men kombinationen rött och svart gjorde sig riktigt bra och jag har svårt att se att den blå skulle vara sämre, jag tror nästan att det passar bättre än de tidigare modellerna eftersom bandet är ganska mörkt och den blå färgen också är mörkare på de nya.

Tack för länkarna och tipsen om vart man kan shoppa :)
Går i tankarna att införskaffa mig ett gummi till sommaren jag med!
Hade tidigare en PO GMT 43,5 mm som jag gjorde mig av med alldeles för snabbt. :banghead:
Älskade färgkombinationen på den med det orangea mot blått.
10.jpg


Så det blev att köpa en SMPC förra veckan för att stilla :omega: begäret :woot:
1.jpg


Efter att ha ägt båda tycker jag att storleken på SMPC'n är bättre. Mindre diameter, lägre, sitter lite bättre på handleden å kryper under skjortan lite smidigare
När det nu skall inhandlas gummi inför sommaren så står det mellan orange, röd och blå färg på bandet.
Det lutar dock åt orange. Ovanlig och cool färg.
Smakråd mottages gärna!!
2.png 3.png 4.png
 
Senast ändrad:
Delvis material...men oxå låga volymer. Ej limiterad men kommer ej produceras i högre takt om jag fått rätt info . Nato versionen listar 86 o med länk 97. Kan tycka både länk o natot borde ingått

För att de kan. Det är inte ens 500 kr titan i den, att ta bort en datumskiva är rätt billigt och 1000 urtavlor kostar dem mellan inget och mindre. Med det sagt, den är ruggigt läcker.
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Hej alla glada! Min pappa tittar efter ny klocka och fick se en (till honom) kollegas Planet Ocean. Detta är väl en äldre referens som inte finns i Omegas nuvarande produktkatalog, kan ni komma med ett referensnummer för att hjälpa mitt sökande lite?

Tack på förhand!
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Hej alla glada! Min pappa tittar efter ny klocka och fick se en (till honom) kollegas Planet Ocean. Detta är väl en äldre referens som inte finns i Omegas nuvarande produktkatalog, kan ni komma med ett referensnummer för att hjälpa mitt sökande lite?

Tack på förhand!
Stål? Guld? Kronograf, LE etc...finns ett par referenser att ta sig igenom. Har du någon mer ledtråd? :)
Ett tips kan vara att söka på Omega Planet Ocean via chrono24. Du får du upp massvis med träffar varav ref nr brukar framgå i annonsen.
Vanligast är annars PO 2500 med ref 2201.50.00 (42mm)
Eller PO med cal 8500 232.30.42.21.01.001 (42mm)
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Stål? Guld? Kronograf, LE etc...finns ett par referenser att ta sig igenom. Har du någon mer ledtråd? :)
Ett tips kan vara att söka på Omega Planet Ocean via chrono24. Du får du upp massvis med träffar varav ref nr brukar framgå i annonsen.
Vanligast är annars PO 2500 med ref 2201.50.00 (42mm)
Eller PO med cal 8500 232.30.42.21.01.001 (42mm)
Herregud så korkat att inte lägga till bild på klockan i fråga till mitt inlägg. Mea culpa! Jag har dålig koll på PO, men kan detta vara 2500-verket kanske?
IMG_2550.jpg
 
Topp