• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

• Safirglas

Röster: 380 53.7%
  • Hesalit

Röster: 328 46.3%

• Totala väljare
    708
1502.40.00
2215728A-D28F-49C0-9525-8122CD541685.jpeg

Tänkte dela med mig av pågående renoveringsprojekt av min Omega Seamaster 600, ST 136.011, 1968, cal.613. Om detta är fel tråd för denna typen av inlägg får ni hojta till.
Den har lidit av spricka i hesaliten, och därmed legat ett tag, och är i trängande behov av omhändertagande. En fantastisk klocka enligt mig, och målet med renoveringen är att få den till fullt bruksskick för daglig användning. Den ska även få en polering då klockan inte har sentimentalt värde för mig om man säger så, siktar på att få den mint men att hålla kvar tex patinan på tavlan. Rätt eller fel...? Första chocken kom då baklocket skruvades av, inte en skymt av packning...så en hel del grus och smuts har smugit sig in men verkar ha klarat sig hyfsat iaf. Här kommer lite ”före”-bilder. Efterbilder kommer givetvis när projektet nått i mål :)
690D5A63-4FDE-4355-860B-158825871833.jpeg
73D1692D-B774-4B2A-B1AE-CA3338F76BCD.jpeg

Senast ändrad:
Tänkte dela med mig av pågående renoveringsprojekt av min Omega Seamaster 600, ST 136.0011, 1968, cal.613. Om detta är fel tråd för denna typen av inlägg får ni hojta till.
Den har lidit av spricka i hesaliten, och därmed legat ett tag, och är i trängande behov av omhändertagande. En fantastisk klocka enligt mig, och målet med renoveringen är att få den till fullt bruksskick för daglig användning. Den ska även få en polering då klockan inte har sentimentalt värde för mig om man säger så, siktar på att få den mint men att hålla kvar tex patinan på tavlan. Rätt eller fel...? Första chocken kom då baklocket skruvades av, inte en skymt av packning...så en hel del grus och smuts har smugit sig in men verkar ha klarat sig hyfsat iaf. Här kommer lite ”före”-bilder. Efterbilder kommer givetvis när projektet nått i mål :)
Vintage avdelningen kan säkert vara behjälpliga annars. @Aurum kanske kan ge förslag/ tips till renoveringen av din Omega?

SUGEN!!! men den kostar juh en halv njure :banghead:
Så det du säger är att om jag säljer ena njuren kan jag köpa två av dessa? Var skriver jag upp mig?! :D
Nu skall vi inte överdriva, listar 1200:- mer än en standard Sub Date 116610LN och finns säkert utrymme att deala ner det lite.
Allting är relativt men 40k mer än "vanliga" Seamastern och för vad, en meshlänk och lite titan? Nog är det saftigt med ett påslag på 80% och att jämföra med helt andra klockor känns som äpplen och päron. Den listar i och för sig lika mycket som förra Bondklockan (på nato resp. gummi) men jag tycker fortfarande att det är lika orimligt i förhållande till de ordinarie modellerna och om något så var den förra modellen mer exklusiv med tanke på detaljer i 18k och att den till skillnad från denna modell faktiskt tillverkades i begränsad upplaga.

Så det du säger är att om jag säljer ena njuren kan jag köpa två av dessa? Var skriver jag upp mig?! :D
Allting är relativt men 40k mer än "vanliga" Seamastern och för vad, en meshlänk och lite titan? Nog är det saftigt med ett påslag på 80% och att jämföra med helt andra klockor känns som äpplen och päron. Den listar i och för sig lika mycket som förra Bondklockan (på nato resp. gummi) men jag tycker fortfarande att det är lika orimligt i förhållande till de ordinarie modellerna och om något så var den förra modellen mer exklusiv med tanke på detaljer i 18k och att den till skillnad från denna modell faktiskt tillverkades i begränsad upplaga.
Sant och ja, den är för dyr. Citerar mig själv...
Ja, nästan 100K och det är bara för mycket. Titanpåslag annars brukar ligga på en 20K jämfört med stålversionen (PO, SM300), upp till en 80K hade man väl kunnat godta?

Tänkte dela med mig av pågående renoveringsprojekt av min Omega Seamaster 600, ST 136.0011, 1968, cal.613. Om detta är fel tråd för denna typen av inlägg får ni hojta till.
Vad är det för band?

Det enda jag vet är att loggan tillhör Bahrain Defence Force. Quartzare från 80 talet, dock osäker på exakt ref.nr. Om nån vet så berätta gärna. Man kan ju hoppas att det kommer från nån extraordinär general eller liknande :)

Tillbaka
Topp