David81
Basic
Ja hos Bergström i Malmö. Jag fick det med när jag köpte en ny med stållänk i december.Vad landade priset på? Köpt hos AD?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja hos Bergström i Malmö. Jag fick det med när jag köpte en ny med stållänk i december.Vad landade priset på? Köpt hos AD?
Swatch Group på St. Eriksgatan.Var i Stockholm servar jag bäst min omega?
OK. De servar på plats?Swatch Group på St. Eriksgatan.
Delvis. Ibland behöver de skicka, tror det är till Frankrike då. Men de säger till i så fall. I alla fall när jag haft servicebehov.OK. De servar på plats?
Går det även få sin klocka verifierad/äkthetsprovad? Skulle vilja ha något som styrker dess äkthet.Swatch Group på St. Eriksgatan.
Möjligt. Tror dock det är bättre att gå till en AD då i första hand.Går det även få sin klocka verifierad/äkthetsprovad? Skulle vilja ha något som styrker dess äkthet.
Stiliga! Min Genève dynamic är min keeper. Älskar mina andra Omega men ingen är så lätt på armen som denna.Aldrig ägt en nyare Omega även om de finns många modeller som tilltalar mig. Här är en av mina två vintage som funnits inom familjen sedan nyköp för länge sedan.
Omega Genève dynamic
Tack! Har du kännedom om "syftet" med modellen? Mitt band ger en känsla av racing-inspiration, men har ingen aning om det är en del av arvetStiliga! Min Genève dynamic är min keeper. Älskar mina andra Omega men ingen är så lätt på armen som denna.
Tack! Har du kännedom om "syftet" med modellen? Mitt band ger en känsla av racing-inspiration, men har ingen aning om det är en del av arvet
Fin studentpresent! Riktigt härlig modell, man får gratulera!Gav min studentpresent (från 1998), som jag fick av mina föräldrar, lite kärlek. Stort affektionsvärde.
Komplett service inkl polering.
![]()
![]()
![]()
Fin studentpresent! Riktigt härlig modell, man får gratulera!
Ingen dålig studentpresent. Riktigt fin!Gav min studentpresent (från 1998), som jag fick av mina föräldrar, lite kärlek. Stort affektionsvärde.
Komplett service inkl polering.
![]()
![]()
![]()
Grattis till klockan. Rocka krokodil bandet ett tag till o låt det mjukna. Ett ljusare brunt kan sedan bli snyggt. Inte Nato på den om jag får bestämmaHejsan!
Kul att läsa igenom denna tråd då jag fortfarande är ny inom klockvärlden. Köpte min första riktiga klocka nu i helgen, en DeVille Prestige hos Engströms i Jönköping. Är sjukt nöjd än så länge.
Nån som har nåt bra förslag på vad för band som skulle passa, utöver svart krokodil som sitter på? Både läder och nato är av intresse.![]()
Inga problem HSK! Inte super ofta har ju hänt någon gång.Svårt att svara på, ett definitivt svår får du bara av en AD men det är möjligt att de vill få det till handhavandefel. Skulle dock tro att det är ganska billigt att åtgärda. Inte för att vara dryg på något sätt men varför brukar du skruva ur heliumventilen? Om du inte jobbar som undervattenssvetsare eller liknande på riktigt stora djup finns det ingen som helst anledning att använda heliumventilen men det låter på dig som att du använder den rätt flitigt? Som sagt, inget illa menat utan jag är mest bara nyfiken och om inte annat kan det vara bra info för andra som hittar till tråden.![]()
Nä trodde det först men den har liksom knäckts av från armen som går ner i klockan.Dum fråga kanske men det går inte bara att skruva på den igen? Det ser ut som gängorna är synliga
Klockan är fortfarande under garanti vilket vanligtvis ger mer generösa villkor än vad lagen kräver men det är möjligt att de ser det som handhavandefel om man upplever att det går trögt men fortsätter att vrida och dra ändå för att se vad som händer och det resulterar i en trasig klocka. Inte helt självklart åt något håll och det beror lite på hur långt deras goodwill sträcker sig.Reklamera. Klart att det ska gå att skruva ut den utan att den går sönder. Reklamationstiden är tre år.
Klockan är fortfarande under garanti vilket vanligtvis ger mer generösa villkor än vad lagen kräver men det är möjligt att de ser det som handhavandefel om man upplever att det går trögt men fortsätter att vrida och dra ändå för att se vad som händer och det resulterar i en trasig klocka. Inte helt självklart åt något håll och det beror lite på hur långt deras goodwill sträcker sig.
(Vid reklamation är det dessutom du som kund som är skyldig att bevisa att det är ett ursprungligt fel om det har gått mer än sex månader)
Satt du i tryckkammare eller varför skruvar du på den? Men... ja, tycker att det borde kunna bli ett garantiärende.Tja!
Har en liten fråga.
Råka ut för en tråkig grej idag, när jag skulle skruva upp helium valven så gick den av. Klockan är från 2018 så finns garanti kvar men går det på garanti?
Eller vad kan de kosta att fixa tro?
Satt med jobb och drömde mig bort och börja fipla med den. Tänkte den borde väl fixa att bli skruvad på utanför min tryckkammareSatt du i tryckkammare eller varför skruvar du på den? Men... ja, tycker att det borde kunna bli ett garantiärende.