Tack, samma härJag gillar ålderns patina på den...![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack, samma härJag gillar ålderns patina på den...![]()
Bör gå eftersom Bond klockan kommer på antingen mesh eller Nato. Borde gå köpa länken separat då tänker jag. Dock är väl länken o lås i titan. Lär kosta en slantNågon som vet om nya meshbandet kommer gå att köpa separat?
Tänker att det vore en schysst uppgradering till ens SMPc..
Tänkte det också men får inget svar från AD i Göteborg mer än att de är "osäkra".Bör gå eftersom Bond klockan kommer på antingen mesh eller Nato. Borde gå köpa länken separat då tänker jag. Dock är väl länken o lås i titan. Lär kosta en slant
Klart du inte ska köpa om du är osäker. Svinball klocka om en med högt listprisTänkte det också men får inget svar från AD i Göteborg mer än att de är "osäkra".
Känner att jag inte riktigt är helt bekväm med urtavla och fakepatinan. Kanske växer den på en men hade känts märkligt att lägga dem pengarna och vara så osäker.
Så lite grann nästbästa grej med bandet.
Har ingen uppgift ang. pris eller om den går att köpa eftermarknad men ja, mesh och lås är i titan och upplevs verkligen vara i toppklass. Låset kändes löjligt välgjort. Knappast en skräll om det skulle kosta därefter.Bör gå eftersom Bond klockan kommer på antingen mesh eller Nato. Borde gå köpa länken separat då tänker jag. Dock är väl länken o lås i titan. Lär kosta en slant
Prisskillnaden i list mellan nato- och meshvarianten är 11.500 kr så den lär kosta en del.Någon som vet om nya meshbandet kommer gå att köpa separat?
Tänker att det vore en schysst uppgradering till ens SMPc..
Ja, mer än så iaf. Sen finns det väl nyansskillnader mellan Omegas stål och titan? Titanmesh till stålboett kanske inte blir helt 100?Prisskillnaden i list mellan nato- och meshvarianten är 11.500 kr så den lär kosta en del.
Riktigt snygg, hur många tillverkar dom?Denna provades i helgen!
Stor vill ha faktor när man är Bond fantast!
satt som gjuten på handleden!![]()
![]()
![]()
Ingen aning!Riktigt snygg, hur många tillverkar dom?
Den är inte begränsad så det beror på efterfrågan.Riktigt snygg, hur många tillverkar dom?
Finns den inne i Göteborg ?Tänkte det också men får inget svar från AD i Göteborg mer än att de är "osäkra".
Känner att jag inte riktigt är helt bekväm med urtavla och fakepatinan. Kanske växer den på en men hade känts märkligt att lägga dem pengarna och vara så osäker.
Så lite grann nästbästa grej med bandet.
Denna provades i helgen!
Stor vill ha faktor när man är Bond fantast!
satt som gjuten på handleden!![]()
![]()
![]()
Nej, ingen i Göteborgsområdet som sitter på NTTD-klockan. Kasst.Finns den inne i Göteborg ?
Skönt att de är konsekventa med prissättningen i alla fall.Fick svar från Omega och det gick otroligt fort måste jag säga.
NTTD-länken går på 18 bananer hos AD.
Saftigt värre, men kanske värt det...
Fått besked nu att meshlänken förmodligen inte kommer in förrän om några månader...
Orkar inte vänta så länge och känner för att byta ut min länk mot något skönare runt handleden nu när det börjar bli varmare.
AD säger blankt nej att det finns silikonband till min SMPc. Någon som känner till eller har lyckats med ett bra alternativ?
Har sett någon använda ett band med refnr #98000085 men osäker om det verkligen passar...
Drömmen om inte bandet finns i Omegaoriginal är att hitta ett bra AM som du kar med originalspänne.
Passar den SMPc tro?Kolla med Sizar om han har kvar sitt, det ska vara ett 9800085 och vet nog om det passar.
https://klocksnack.se/threads/rolex-delar-gummi-smp.126678/
Jag vågar inte svara på det. Hör med @Sizar han kanske vet.Passar den SMPc tro?
Är inte så insatt på omega men det är väl samma case eller? Om du menar den första smpc dvs. Så ser inte varför den inte skulle passaPassar den SMPc tro?
Det kanske är jag som missförstår men det finns ju officiella gummiband från Omega till SMPc? De kanske inte är i silikon ifall det var det du menade?Fått besked nu att meshlänken förmodligen inte kommer in förrän om några månader...
Orkar inte vänta så länge och känner för att byta ut min länk mot något skönare runt handleden nu när det börjar bli varmare.
AD säger blankt nej att det finns silikonband till min SMPc. Någon som känner till eller har lyckats med ett bra alternativ?
Har sett någon använda ett band med refnr #98000085 men osäker om det verkligen passar...
Drömmen om inte bandet finns i Omegaoriginal är att hitta ett bra AM som du kar med originalspänne.
Nä precis, inga i gummi.Det kanske är jag som missförstår men det finns ju officiella gummiband från Omega till SMPc? De kanske inte är i silikon ifall det var det du menade?![]()