• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

• Safirglas

Röster: 380 53.7%
  • Hesalit

Röster: 328 46.3%

• Totala väljare
    708
speedmaster 005
4884A8A8-0C96-4DD8-8190-4F389A329208.jpeg

Fick precis kika på denna helt fantastiska klocka på Kents Watch & Jewlery i Sundsvall. Byggkvaliten var den finaste jag sett på en Omega. Känslan av titan var helt sanslös.
Tror jag måste räkna pengar i helgen:D

210.90.42.20.01.001

IMG_20200403_111305.jpg

IMG_20200403_114152.jpg

Senast ändrad:
Någon som vet om nya meshbandet kommer gå att köpa separat?
Tänker att det vore en schysst uppgradering till ens SMPc..

Bör gå eftersom Bond klockan kommer på antingen mesh eller Nato. Borde gå köpa länken separat då tänker jag. Dock är väl länken o lås i titan. Lär kosta en slant
Tänkte det också men får inget svar från AD i Göteborg mer än att de är "osäkra".
Känner att jag inte riktigt är helt bekväm med urtavla och fakepatinan. Kanske växer den på en men hade känts märkligt att lägga dem pengarna och vara så osäker.
Så lite grann nästbästa grej med bandet.

Tänkte det också men får inget svar från AD i Göteborg mer än att de är "osäkra".
Känner att jag inte riktigt är helt bekväm med urtavla och fakepatinan. Kanske växer den på en men hade känts märkligt att lägga dem pengarna och vara så osäker.
Klart du inte ska köpa om du är osäker. Svinball klocka om en med högt listpris

Senast ändrad:
Bör gå eftersom Bond klockan kommer på antingen mesh eller Nato. Borde gå köpa länken separat då tänker jag. Dock är väl länken o lås i titan. Lär kosta en slant
Har ingen uppgift ang. pris eller om den går att köpa eftermarknad men ja, mesh och lås är i titan och upplevs verkligen vara i toppklass. Låset kändes löjligt välgjort. Knappast en skräll om det skulle kosta därefter.

Vanliga länken listar väl 10k och med tanke på att Bondklockan ligger runt 80% högre i pris så skulle det inte förvåna mig om meshet ligger på uppåt 15k (om den nu säljs separat). Som tidigare nämnts så brukar titan även ha en lite annan nyans men man kan nog få ett riktigt bra mesh för 10-15k även om det inte står Omega på spännet. ;)

Finns den inne i Göteborg ?

Fått besked nu att meshlänken förmodligen inte kommer in förrän om några månader...
Orkar inte vänta så länge och känner för att byta ut min länk mot något skönare runt handleden nu när det börjar bli varmare.
AD säger blankt nej att det finns silikonband till min SMPc. Någon som känner till eller har lyckats med ett bra alternativ?
Har sett någon använda ett band med refnr #98000085 men osäker om det verkligen passar...

Drömmen om inte bandet finns i Omegaoriginal är att hitta ett bra AM som du kar med originalspänne.

Fått besked nu att meshlänken förmodligen inte kommer in förrän om några månader...
Orkar inte vänta så länge och känner för att byta ut min länk mot något skönare runt handleden nu när det börjar bli varmare.
AD säger blankt nej att det finns silikonband till min SMPc. Någon som känner till eller har lyckats med ett bra alternativ?
Har sett någon använda ett band med refnr #98000085 men osäker om det verkligen passar...

Drömmen om inte bandet finns i Omegaoriginal är att hitta ett bra AM som du kar med originalspänne.

Kolla med Sizar om han har kvar sitt, det ska vara ett 9800085 och vet nog om det passar.
https://klocksnack.se/threads/rolex-delar-gummi-smp.126678/

Senast ändrad:

Det kanske är jag som missförstår men det finns ju officiella gummiband från Omega till SMPc? De kanske inte är i silikon ifall det var det du menade? :bag:

Tillbaka
Topp