• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

• Safirglas

Röster: 380 53.7%
  • Hesalit

Röster: 328 46.3%

• Totala väljare
    708
Dörrstopp i 100g 18k
01FA5F0D-0341-4108-8AB0-E9289B595EA9.jpeg
Gymmen skulle konka om alla hade en sån där pjäs.

Tjena! Införskaffade mig nyligen en PO 45.5mm cal2500 med svart bezel.
Nu är jag ute efter en orange bezel att varva med.
Så till frågan- är det samma bezel på 45.5mm chronograph varianten från samma tidsperiod?
Tacksamm för svar:)

Det var absolut inte min mening att framstå som dryg och jag ber om ursäkt ifall du uppfattade det som det, jag ville bara förtydliga då det ju faktiskt finns gummiband från Omega som passar SMPc. :) Vad är det du inte gillar med det befintliga gummibandet?
Ingen fara ;)
Jag struntar i om det är gummi eller silikon, har fått höra att varken eller finns som passar.
Har du input på gummi som är original?

Ingen fara ;)
Jag struntar i om det är gummi eller silikon, har fått höra att varken eller finns som passar.
Har du input på gummi som är original?
Zealande har ju gummin till SMP annars!
https://www.zealande.com/en/79-for-omega
Kan tyvärr inte säga något om banden i sig då jag inte själv testat men vill minnas att någon i denna eller SMP-tråden körde gummi ifrån dem och var nöjd :)

Får försöka med Bergströms i veckan. Andra Omega-AD:n i Göteborg har inte varit kund- och lösningsorienterad (nämner inte vilken men ganska lätt att räkna ut)...
Jag sticker ut huvudet och taggar Jarl Sandin som referens för framtida forumsökningar. Kass service förtjänar kassa omdömen. ;)
Zealande har ju gummin till SMP annars!
https://www.zealande.com/en/79-for-omega
Kan tyvärr inte säga något om banden i sig då jag inte själv testat men vill minnas att någon i denna eller SMP-tråden körde gummi ifrån dem och var nöjd :)
Jag vet att @A.Edfalk har postat lite bilder och var väldigt nöjd med sitt i alla fall.

Bästa Omegalovers,
Tänkte berätta vad siffrorna och bokstäverna på nya Seamaster James Bond i titan betyder. Kanske ni redan vet detta, men en liten reminder;-)
0552 = koden för Marin personal i brittiska försvaret. 923 7697 = dykarur. A = klocka med gängad krona. 007 = James Bonds unika nummer och sist 62 = året då första James Bondfilmen släpptes, Dr No.
Trevlig Påsk till er Alla!
JB titan baksida.png

Inom en snar framtid behöver jag skicka in min SMP 2254.50 för service och tänkte göra så via en Omega AD i Kalmar (Björkegrens).
Att det kommer gå loss på ett antal lakan är jag på det klara med men är det någon som vet med säkerhet vilka åtgärder en helservice omfattar? Packningar byts, delar rengörs osv. men hur är det med länken? Min börjar få en del stretch så får även den en översyn?

Någon som har erfarenhet av Björkegrens?

Inom en snar framtid behöver jag skicka in min SMP 2254.50 för service och tänkte göra så via en Omega AD i Kalmar (Björkegrens).
Att det kommer gå loss på ett antal lakan är jag på det klara med men är det någon som vet med säkerhet vilka åtgärder en helservice omfattar? Packningar byts, delar rengörs osv. men hur är det med länken? Min börjar få en del stretch så får även den en översyn?

Någon som har erfarenhet av Björkegrens?

dem lär gå igenom länken, tvätta och byta ut slitna länkstift iallafall :)

Tillbaka
Topp