Tackar, är riktigt nöjd med den, men även solen har ju sina fläckar...Hmm tråkigt, då får jag nog stryka den från listan då det känns som en viktig punkt för mej men grattis till en snygg klocka o tack för ditt svar
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tackar, är riktigt nöjd med den, men även solen har ju sina fläckar...Hmm tråkigt, då får jag nog stryka den från listan då det känns som en viktig punkt för mej men grattis till en snygg klocka o tack för ditt svar
Gratulerar, bara att njuta.Nu har man äntligen klockan på armen! Blev den senaste modellen av AT från en AD i Stockholm, väldigt nöjd såhär långt!![]()
Grattis! Mycket fin klockaNu har man äntligen klockan på armen! Blev den senaste modellen av AT från en AD i Stockholm, väldigt nöjd såhär långt!![]()
Fin..har haft den i stål samt i titan (blå bezel o tavla). Titan varianten bäst imhoNågra fler här som gillar vintagelooken och att den är fantastiskt nära i utseende till nya limiterade bondklockan för Spectre (enda som skiljer sig är ju bezeln).
Enormt härlig klocka som förtjänar mycket cred. Hade svårt för den i början men älskar den mer och mer. Vad tycker gruppen?
Varning bildbomb
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Tycker den är ball! Brukar ha svårt för omegas länkar men denna är bra. Gör sig bra på nato också.Några fler här som gillar vintagelooken och att den är fantastiskt nära i utseende till nya limiterade bondklockan för Spectre (enda som skiljer sig är ju bezeln).
Enormt härlig klocka som förtjänar mycket cred. Hade svårt för den i början men älskar den mer och mer. Vad tycker gruppen?
Varning bildbomb
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Mycket bra! Hade en förut och ångrar emellanåt att jag sålde den... Min ända invändning är att den är liiiite för stor och tjock!Några fler här som gillar vintagelooken och att den är fantastiskt nära i utseende till nya limiterade bondklockan för Spectre (enda som skiljer sig är ju bezeln).
Varning bildbomb
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Till salu nu... trots alla superlativen du postade häromdagen...Några fler här som gillar vintagelooken och att den är fantastiskt nära i utseende till nya limiterade bondklockan för Spectre (enda som skiljer sig är ju bezeln).
Varning bildbomb
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Bara jag som drömmer om en nyutgåva på Ploprof 600 med samma proportioner (kanske en aning tunnare?) med uppdaterat METAS-verk? Vilken dröm!
Ska speedyn säljas nu oxå...41 eller 42mm?
![]()
Måste erkänna att första gången jag så denna färg kombo var på fakemarknaden i Shanghai. Dom är ju riktigt fina och habegäret har börjat växa på senare år..Planet Ocean 2500 42mm har gjort mig rejält positivt överraskadGrym klocka för pengen!
![]()
Där ser man, kan verkligen rekommendera modellen. Väldigt fin klocka som gör att jag kollar vad klockan är lite väl oftaMåste erkänna att första gången jag så denna färg kombo var på fakemarknaden i Shanghai. Dom är ju riktigt fina och habegäret har börjat växa på senare år..
Är det ett Omega Natos kör med?Några fler här som gillar vintagelooken och att den är fantastiskt nära i utseende till nya limiterade bondklockan för Spectre (enda som skiljer sig är ju bezeln).
Varning bildbomb
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Fullt förståeligtDär ser man, kan verkligen rekommendera modellen. Väldigt fin klocka som gör att jag kollar vad klockan är lite väl ofta![]()
![]()
Nej tyvärr inte. Det är en offmarket men väldigt bra kvaliteÄr det ett Omega Natos kör med?
Ok, har sneglat på omegas några gånger men svårt att motivera priset.Nej tyvärr inte. Det är en offmarket men väldigt bra kvalite
Håller helt med. Det är ganska dyrt för en bit nylonOk, har sneglat på omegas några gånger men svårt att motivera priset.
Det diskuterades ganska nyligen och är tydligen något slags äkthetsintyg. Varför de ibland levereras i olika boxar kan jag tyvärr inte svara på.Hej! Vet någon signifikansen/vilka slutsatser man kan dra av placeringen av den lilla konstiga loggan på Seamaster 300. Ibland verkar den vara på bandhornet, ibland på ringen (bredvid Si14 texten).
Ibland verkar denna klocka också komma med en låda i trä, medans annars i röd plast (?). Varför?
Tack!
![]()
![]()
Det är en form av stämpel som är svår att replicera, finns nästan men på alla Omegaklockor som är av högre klass.Hej! Vet någon signifikansen/vilka slutsatser man kan dra av placeringen av den lilla konstiga loggan på Seamaster 300. Ibland verkar den vara på bandhornet, ibland på ringen (bredvid Si14 texten).
Ibland verkar denna klocka också komma med en låda i trä, medans annars i röd plast (?). Varför?
Tack!
![]()
![]()
"jordgloben" med Omegalogga infördes för drygt 10 år sedan (vet inte exakt när men går väl att söka fram). En 15-20 år gammal Omega saknar iaf denna. Verkar initialt varit placerad på baklocket men sitter sen en tid på ett bandhorn (övre högra på mina).Det är en form av stämpel som är svår att replicera, finns nästan men på alla Omegaklockor som är av högre klass.
Tror min speedy har samma stämpel.
Den röda boxen är äldre. Tror de nya trälådorna ej kom förrän 2017-2018 eller nått.
Hej! Vet någon signifikansen/vilka slutsatser man kan dra av placeringen av den lilla konstiga loggan på Seamaster 300. Ibland verkar den vara på bandhornet, ibland på ringen (bredvid Si14 texten).
Tack!
![]()
![]()
Det kan också vara värt att poängtera att typ av låda framgår på Pictogrammet längst ner till vänster. Kommer inte ihåg exakt men det kan vara så att 2 är den röda och 4 trälådan."jordgloben" med Omegalogga infördes för drygt 10 år sedan (vet inte exakt när men går väl att söka fram). En 15-20 år gammal Omega saknar iaf denna. Verkar initialt varit placerad på baklocket men sitter sen en tid på ett bandhorn (övre högra på mina).
Jag fick nya träboxen med den AT jag köpte i Dec 2015, då var den rätt ny som jag minns det. Dom bytte helt enkelt box på befintliga modeller iaf som på denna 300MC
Tack! Ah, man lär sig något nytt hela tiden härDet kan också vara värt att poängtera att typ av låda framgår på Pictogrammet längst ner till vänster. Kommer inte ihåg exakt men det kan vara så att 2 är den röda och 4 trälådan.