Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Så jäkla bra, äntligen löst de två problemen med föregående modell att den bars väldigt stort och polerade mittlänkar. Obegripligt dock varför de försämrat bezeln till aluminium?Nya Seamaster 300 verkar ha släppts
![]()
New Omega Seamaster 300 Dive Watch With Luminous Sandwich Dial + Video
Omega has brought the fire with this year's novelties. Lucky boy that I am, I got to review the Omega Seamaster 300 with a rich blue dial.www.fratellowatches.com
![]()
Den där blandningen mellan modernt och vintage kändes aldrig rätt för mig på SM300. Alu-bezel känns helt rätt! Dom har processat det så det blir väldigt repbeständigt men å andra sidan så skriver dom så här... Vi får se hur den upplevs men som helhet känns det som ett solklart lyft.Så jäkla bra, äntligen löst de två problemen med föregående modell att den bars väldigt stort och polerade mittlänkar. Obegripligt dock varför de försämrat bezeln till aluminium?![]()
Lume i vridringen också skall noterasThat’s not the only modernized aspect of this bezel. While you might imagine the bezel insert would be made of ceramic, it isn’t. Instead, it is an aluminum bezel, polished in such a way that it appears to be ceramic. The aluminum is put through an oxalic anodizing process, however, increasing its hardness to 5,000 Vickers. Normal stainless steel (316L) has a hardness of 220 Vickers.
5000 låter ju väldigt högt i hårdhet. Så länge den inte blir skitdyr att byta så är det väl ok, men misstänker om det är en specialprocess att det kanske blir väldigt dyrt att byta ringenDen där blandningen mellan modernt och vintage kändes aldrig rätt för mig på SM300. Alu-bezel känns helt rätt! Dom har processat det så det blir väldigt repbeständigt men å andra sidan så skriver dom så här... Vi får se hur den upplevs men som helhet känns det som ett solklart lyft.
Lume i vridringen också skall noteras
![]()
Som jämförelse så ligger Sinns tegimentering på ca 1200 vickers om jag inte minns fel och de är ju kända för att vara väldigt stryktåliga så 5000 är extremt reptåligt, åtminstone på papper.Den där blandningen mellan modernt och vintage kändes aldrig rätt för mig på SM300. Alu-bezel känns helt rätt! Dom har processat det så det blir väldigt repbeständigt men å andra sidan så skriver dom så här... Vi får se hur den upplevs men som helhet känns det som ett solklart lyft.
![]()
Nice!! De nya ser inte alls otrevliga ut här heller.Nya Seamaster 300 verkar ha släppts
![]()
Omega has brought the fire with this year's novelties. Lucky boy that I am, I got to review the Omega Seamaster 300 with a rich blue dial.www.fratellowatches.com
![]()
Den där ser ju helt fantastisk ut!Den här var inte dum heller! https://www.omegawatches.com/watch-...axial-master-chronometer-41-mm-23492412110001
65.600:- https://www.eriksonurhandel.se/omega/seamaster-300.htmlMinns någon vad förra modellen låg på i pris? 69000 kr låter onekligen lite dyrt men den kanske hade det som RRP också?
Massa roliga nyheter som blivit officiella denna vecka, det gillar man! Tycker dock att bredden mellan luggarna borde minskat till 20mm likt SMPC och Speedy. Nu ligger måttet kvar på 21mm.Nya Seamaster 300 verkar ha släppts
![]()
![]()
Smalnar länken av mot låset på nya 300?Massa roliga nyheter som blivit officiella denna vecka, det gillar man! Tycker dock att bredden mellan luggarna borde minskat till 20mm likt SMPC och Speedy. Nu ligger måttet kvar på 21mm.
Yes. Enligt Hodinkee smalnar det av från 21mm till 16mm. Så egentligen är det kanske inte ett problem, men skulle varit härligt om man skulle kunna använda sina 20mm-natos då detta är en betydligt vanligare bredd.Smalnar länken av mot låset på nya 300?
Vilka jävla släpp av Omega, är verkligen imponerad! Sitter och drömmer om en SMP Black Black, ser fram emot fler bilder på den.
@Stefan S . Du hade en tvåtonare eller hur? Visst har den samma microjustering som 300m, som jag fattat det ska den nya ha 3 lägen? Märkligt i så fall.Den där blandningen mellan modernt och vintage kändes aldrig rätt för mig på SM300. Alu-bezel känns helt rätt! Dom har processat det så det blir väldigt repbeständigt men å andra sidan så skriver dom så här... Vi får se hur den upplevs men som helhet känns det som ett solklart lyft.
![]()
Tvåton, ja. Den hade inte samma clasp som SMP då den saknade dykförlängning, är lite kortare. Länken på nya smalnar av mer, 21->16 stod det väl någonstans? Hur som helst så är det väl en helt ny smalare clasp som inte funnits tidgare. Färre lägen för att minska längden, ser bättre ut då.@Stefan S . Du hade en tvåtonare eller hur? Visst har den samma microjustering som 300m, som jag fattat det ska den nya ha 3 lägen? Märkligt i så fall.
Det jag inte riktigt får att lira med den äldre modellen är ändlänkarna som gör klockan onödigt bred, ser bättre ut på nya. Iaf på bild.
Annars tycker jag den här modellen är Omegas klart bästa dykare, till utseendet. Smaken är bekant som baken.
Det är definitivt ingen toolwatch. Ser den inte som ett dykarur heller utan snarare en klocka med vridring. Mycket möjligt att jag finner mängden polerat för blingigt och opraktiskt, inväntar definitivt att kunna klämma på den IRL innan ev köp.Riktigt fin men tveksam till all polering. Förstår att matcha poleringen med toppen av boetten men polering på de yttre länkbitarna är inte så praktiskt.
![]()
Bild snodd från Hodinkee
Det är definitivt ingen toolwatch. Ser den inte som ett dykarur heller utan snarare en klocka med vridring. Mycket möjligt att jag finner mängden polerat för blingigt och opraktiskt, inväntar definitivt att kunna klämma på den IRL innan ev köp.
Inte för att vara den som är den men den gamla versionen hade väl också polerade ovansidor av luggarna? Eftersom centerlänkarna är borstade istället upplevs den ju mindre blingig än den gamla.
Håller medDen gör sig väl bättre i dagsljus ändå.
![]()
Håller med
![]()
Fyller på
![]()