Ser ut att vara nära släkting till 168.022.En gammal goding idag. Totalrenoverad Seamaster från 60-talet.
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ser ut att vara nära släkting till 168.022.En gammal goding idag. Totalrenoverad Seamaster från 60-talet.
![]()
Verkligen! Är länken original?Ser ut att vara nära släkting till 168.022.
![]()
Den tappar 8 sek/dygn.Ja, gärna! Väldigt intressant då det är en certifierad chronometer, över 50 år gammal samt nyservad.
168.022 är en fantastisk klocka!Ser ut att vara nära släkting till 168.022.
![]()
168.022 är en fantastisk klocka!
Här även i guld på stål.
![]()
Tavlan är helt magisk när solen träffarJa verkligen, modellen är riktigt bra
Kul att se en till här på forumet, med rätt tavla och visare också.
(Med rätt så menar jag den bästa kombon med "sparkle dial" och svart lysmassa i visarna)
Riktigt clean! Är den nypolerad? Ser riktigt glansig och fin ut.En gammal goding idag. Totalrenoverad Seamaster från 60-talet.
![]()
Tycker det kunde vara en fin gest att ge hennes make en klocka som funnits inom familjen. Ni är ju familj när de gift sig.Behöver er hjälp , min yngsta syster ska gifta sej . Är tänk att hon ska få vår mormors omega som jag hittat bland mormors saker . Men den hon gifter sej med ska ju oxå ha något , känns lite konstigt att ge honom en av mina morfars klockar ? Eller vad tycker ni ? Behöver de få matchande saker ?
tycker verkligen mormors klocka är så fin , allt original!
tack på förhand
(Pre-bonden är min , endast för att se storlek)
![]()
![]()
![]()
![]()
Tack! Men ordentligt tvättad under renoveringen hos Omega i Schweiz.Riktigt clean! Är den nypolerad? Ser riktigt glansig och fin ut.
33-34 mm ??Dubbelpostar dagens Omega![]()
34mm (som alla Beefy som inte är Jumbo33-34 mm ??
Hade en sån som 1:a finklocka ca1990 fast egentligen hade jag två, en i nyskick och en rundsliten(paketköp). Länken var nog som du skrev tillverkad av ett annat företag men 18K.
Väldigt fin klocka.
Fattar. Har letat en del efter liknande modeller. Utöver KS och Chrono, vet du något bra ställe att leta på?Tack! Men ordentligt tvättad under renoveringen hos Omega i Schweiz.
Kan inte säga att jag har något bra tips utöver de du redan nämnt. Är det just en vintage Seamaster du tänker dig, eller en stilrenare vintageklocka över lag?Fattar. Har letat en del efter liknande modeller. Utöver KS och Chrono, vet du något bra ställe att leta på?
Tänker nog en vintage Seamaster. Har omega någon egen vintage försäljning?Kan inte säga att jag har något bra tips utöver de du redan nämnt. Är det just en vintage Seamaster du tänker dig, eller en stilrenare vintageklocka över lag?
Vilken liten dröm! Kul att se! Jag har också en Seamaster 30 hos Omega på service som jag ser fram emot att återse. Något annan urtavla dock, svart med arabiska siffror för 3, 6, 9 och 12. Är din också manuell? 35 mm?Har idag hämtat en Seamaster 30 från 1962. Jäkligt fin och oskadad Linen dial! Rengjord, servad med bla nytt glas och krona. Hoppas jag har vett på att behålla denna ett tag.![]()
Kul! De är fina! Jag känner inte till någon sådan, men någon annan i forumet kanske vet mer?Tänker nog en vintage Seamaster. Har omega någon egen vintage försäljning?
Ja Tudor har det på BB Ceramic som introducerades nyligen, detta är den andra modellen som har METAS-certifiering.![]()
Har Tudor börjat med "Omega certifiering"? (ja jag veta att Metas är oberoende men det är första gången jag läser att ngn annan än Omega gör Master Chronometer certifiering där.)
Jaha, coolt, finns det ngn mer tillverkare som gör Metas certifiering? (än Omega o Tudor då)Ja Tudor har det på BB Ceramic som introducerades nyligen, detta är den andra modellen som har METAS-certifiering.
Discover the TUDOR Black Bay Ceramic Watch - m79210cnu-0001 (tudorwatch.com)
Endast Omega och Tudor än så länge enligt Adrian på bark and jack.Jaha, coolt, finns det ngn mer tillverkare som gör Metas certifiering? (än Omega o Tudor då)
Vad kul. Hoppas vi får se resultatet här sedanVilken liten dröm! Kul att se! Jag har också en Seamaster 30 hos Omega på service som jag ser fram emot att återse. Något annan urtavla dock, svart med arabiska siffror för 3, 6, 9 och 12. Är din också manuell? 35 mm?
6 000 i det här fallet.Vad kul. Hoppas vi får se resultatet här sedan
Vad går ett sådant fabriksbesök på i runda slängar?