Den ser riktigt fin ut! Kan vi få se den i närbild?Äre semester så äre
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den ser riktigt fin ut! Kan vi få se den i närbild?Äre semester så äre
![]()
Riktigt snygg! Tack! Vad heter modellen?
Tack älskar denRiktigt snygg! Tack! Vad heter modellen?
Rengör blecken med elektronikspray på tops, oxidering kan finnas utan att riktigt synas. Men borde inte kunna oxidera i en tät Omega tycker man.Hej på Er!
Min Omega Seamaster Electric blue började för ett tag sedan skutta med sekundvisaren vilket indikerar att det är dags för batteribyte.
Jag bytte ut det befintliga batteriet mot ett likadant batteri, Renata 370.
Klockan vill dock inte gå som den ska efter batteribytet?
Med batteriet på plats så går den inte alls men om jag lägger ett ordentligt tryck mot batteriet så sparkar den igång.
Kan inte se några beläggningar och batteriblecken ser ok ut.
Har vi någon kunnig person här i forumet som har något bra förslag på vad som kan vara fel?
Vh Johan
Ingen möjlighet att ta en bild på grannens klocka?Pratade med grannen idag och jag har länge sneglat på hans klocka.
Han är 90 år slutade precis att köra bil.
Jag frågade idag vad det var för någon då jag tycker mig se Omegas logga.
Det är en Omega constellation som jag köpten1958 för 850 kr berätta han
Tvåtons länk va det på.
![]()
Tänkte fråga men kändes dumt.Ingen möjlighet att ta en bild på grannens klocka?
Vid tillfälle så… att bära samma klocka efter en 63 år är ju verkligen anmärkningsvärt.Tänkte fråga men kändes dumt.![]()
Ping nu kom han och hälsade på sin promenad.Vid tillfälle så… att bära samma klocka efter en 63 år är ju verkligen anmärkningsvärt.
63 timmar på detta forum och folk börjar kolla snett...Vid tillfälle så… att bära samma klocka efter en 63 år är ju verkligen anmärkningsvärt.
Ja här klarar ju folk inte av att ha samma klocka hela mars63 timmar på detta forum och folk börjar kolla snett...![]()
Modellen särskiljde sig då kronan (för tiden) var väldigt stor. Finns andra liknande termer så som fat lugs och bumper.Kanske en nybörjarfråga men vad betyder egentligen "Big Crown"? Ser den benämningen här och var på vintage omega som den nedan.
![]()
Omega Seamaster 60 Big Crown Rare Blue bezel / Unpolished säljes av en Trusted Seller på Chrono24 för 35 913 kr
Omega Seamaster (Submodel) Annons: 35 913 kr Omega Seamaster 60 Big Crown Rare Blue bezel / Unpolished, Referensnummer 166.062; Stål; Automatisk; Skick Bra; År 1969; Lokalisering: Nederländerna, bredwww.chrono24.se
Alltså att diametern är extra stor? Typ som "jumbo" eller "oversize"?Modellen särskiljde sig då kronan (för tiden) var väldigt stor. Finns andra liknande termer så som fat lugs och bumper.
Främst att den sticker ut väldigt mycket jämfört med andra modeller.Alltså att diametern är extra stor? Typ som "jumbo" eller "oversize"?
Aahh då är jag med! Tack.Främst att den sticker ut väldigt mycket jämfört med andra modeller.
Kronan är alltså den man ställer tiden med.
Trist att klockbranschen envisas med att dela upp klockor i dam- och herrmodeller. Det känns lika modernt som Betamax. Jag identifierar mig som kille men har tunnare armar och handleder än genomsnittet. Med 15,5 cm omkrets brukar 38 mm passa mycket bättre än 41 mm.Tycker 'damvarianten' på 38mm är mer harmonisk än 41mm, snyggare subsekund och runt datumfönster.
![]()
![]()
Ping nu kom han och hälsade på sin promenad.
Jag fick absolut fota
![]()
Ja precis. En Speedy kanske?Gillart! varför gjorde man inte så själv med ett kvalitetsur![]()
Ja, hade han köpte en Speedy när det begav sig…Ja precis. En Speedy kanske?![]()
Välkommen tillbaka till Omegaklubben! Jag har en Railmaster av modellen innan din, o även om jag för något år sedan fick den idiotiska idén att sälja är jag glad att jag lyckades behärska migÄntligen är jag tillbaka i Omega-världen. Efter ca ett halvår utan Omega känns det riktigt skönt. Nu ska jag aldrig mer sälja en Omega; nej, tvärtom hoppas jag på fler!
Här är i alla fall min favoritklocka:
Omega Seamaster Aqua Terra Railmaster (2017-2021). Den mäter 40x46.6x12.5 mm och drivs av Omegas datumfria METAS-verk 8806.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Grattis! Kul och riktigt bra klocka som jag borde "beta av". Har varit hyfsat nära men inte kunnat bestämma mig om jag vill ha den blåa eller svarta.Äntligen är jag tillbaka i Omega-världen. Efter ca ett halvår utan Omega känns det riktigt skönt. Nu ska jag aldrig mer sälja en Omega; nej, tvärtom hoppas jag på fler!
Här är i alla fall min favoritklocka:
Omega Seamaster Aqua Terra Railmaster (2017-2021). Den mäter 40x46.6x12.5 mm och drivs av Omegas datumfria METAS-verk 8806.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Tack! Hade liknande kval, men fick bestämma mig till slut. Den blåa är också riktigt snygg. Precis som med SMP är det väldigt jämnt mellan färgerna.Grattis! Kul och riktigt bra klocka som jag borde "beta av". Har varit hyfsat nära men inte kunnat bestämma mig om jag vill ha den blåa eller svarta.
Bra val av klocka! Otroligt snyggTack! Hade liknande kval, men fick bestämma mig till slut. Den blåa är också riktigt snygg. Precis som med SMP är det väldigt jämnt mellan färgerna.
![]()
Strukturen på tavlan i kombination med att den är helborstad är nyckeln till dess framgång för mig.