• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 335 52.3%
  • Hesalit

    Röster: 306 47.7%

  • Totala väljare
    641

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
CB60A09F-FC93-45D6-A0CC-55F68109AC07.jpeg

Ploppen är hemma igen.
Grym!
 

Fluve

Cartier
Var inne på Engströms i Jönköping och testade en AT, vilken skillnad i craftsmanship det var mot mina andra klockor i 1000-3000krsklassen.

Nu har man något att spara till/drömma om framöver 😉
 

Stuffe

Cartier
2-Faktor
Kikade runt lite på Omega och hittade den här modellen, men går den under någon annan ref än "7443" som dom skrivit i rubriken? Hittar ingenting annat om jag söker på det.


Tycker den var så otroligt härlig, så funderar på om man ska försöka hitta sig en sån här framöver :)
 

Risto85

Cartier
2-Faktor
Jag har en fundering kring länkbitar som jag hoppas att någon kan hjälpa mig med!

Jag har den nyare varianten av Seamaster på 42mm, och länkbiten till vänster i bild passar till den. Som synes är dom bitarna med polerade sidor 3,5mm på den länkbiten, men på länkbiten till höger är dom 4mm. Den högra ser även lite ”rundare” ut i hörnen osv. Båda är skruvade samt 20mm breda totalt.

Är det någon som vet vad den till höger skulle kunna passa till? För inte finns det olika varianter av länk till 42mm Seamaster, eller? 🤔 Eller har länken ändrats någonting sedan den introducerades?

Båda länkbitarna är köpta begagnade för att passa till nyare Seamaster, men det är alltså bara den vänstra som passar till min länk. ( Min klocka är från 2021).

Jag har ingen anledning att tro att den högra inte är orginal eller liknande då den är köpt genom en säljare med goda referenser osv.

Tack på förhand!

20942A9D-851A-470E-8CD5-4681C2D79822.jpeg
0F13AF43-252A-4AE6-AA25-10CBE553EC67.jpeg
4616A163-6566-41A0-8BDD-7522404052A4.jpeg
 

SCM

Cartier
2-Faktor
Jag har en fundering kring länkbitar som jag hoppas att någon kan hjälpa mig med!

Jag har den nyare varianten av Seamaster på 42mm, och länkbiten till vänster i bild passar till den. Som synes är dom bitarna med polerade sidor 3,5mm på den länkbiten, men på länkbiten till höger är dom 4mm. Den högra ser även lite ”rundare” ut i hörnen osv. Båda är skruvade samt 20mm breda totalt.

Är det någon som vet vad den till höger skulle kunna passa till? För inte finns det olika varianter av länk till 42mm Seamaster, eller? 🤔 Eller har länken ändrats någonting sedan den introducerades?

Båda länkbitarna är köpta begagnade för att passa till nyare Seamaster, men det är alltså bara den vänstra som passar till min länk. ( Min klocka är från 2021).

Jag har ingen anledning att tro att den högra inte är orginal eller liknande då den är köpt genom en säljare med goda referenser osv.

Tack på förhand!

20942A9D-851A-470E-8CD5-4681C2D79822.jpeg
0F13AF43-252A-4AE6-AA25-10CBE553EC67.jpeg
4616A163-6566-41A0-8BDD-7522404052A4.jpeg
Kan tänka mig att det är till den första generationen SMPc, 41mm, alltså generationen innan din, som tillverkades mellan 2012-ish till 2018. Här en bild:
3201F6A1-023A-4A33-9570-E2FA1F72B1FC.jpeg
 

herrstilen

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Jag har en fundering kring länkbitar som jag hoppas att någon kan hjälpa mig med!

Jag har den nyare varianten av Seamaster på 42mm, och länkbiten till vänster i bild passar till den. Som synes är dom bitarna med polerade sidor 3,5mm på den länkbiten, men på länkbiten till höger är dom 4mm. Den högra ser även lite ”rundare” ut i hörnen osv. Båda är skruvade samt 20mm breda totalt.

Är det någon som vet vad den till höger skulle kunna passa till? För inte finns det olika varianter av länk till 42mm Seamaster, eller? 🤔 Eller har länken ändrats någonting sedan den introducerades?

Båda länkbitarna är köpta begagnade för att passa till nyare Seamaster, men det är alltså bara den vänstra som passar till min länk. ( Min klocka är från 2021).

Jag har ingen anledning att tro att den högra inte är orginal eller liknande då den är köpt genom en säljare med goda referenser osv.

Tack på förhand!

20942A9D-851A-470E-8CD5-4681C2D79822.jpeg
0F13AF43-252A-4AE6-AA25-10CBE553EC67.jpeg
4616A163-6566-41A0-8BDD-7522404052A4.jpeg
Den lite rundare ser ut att passa en 41mm SMPC 🤔
Edit: Såg att jag var två på bollen
 

jojsan76

Omega
Hej på Er!
Min Omega Seamaster Electric blue började för ett tag sedan skutta med sekundvisaren vilket indikerar att det är dags för batteribyte.
Jag bytte ut det befintliga batteriet mot ett likadant batteri, Renata 370.
Klockan vill dock inte gå som den ska efter batteribytet?
Med batteriet på plats så går den inte alls men om jag lägger ett ordentligt tryck mot batteriet så sparkar den igång.
Kan inte se några beläggningar och batteriblecken ser ok ut.
Har vi någon kunnig person här i forumet som har något bra förslag på vad som kan vara fel?
Vh Johan
Hej! Behöver lämna in min Omega (electric blue quartz) på service då den vägrar gå igång efter batteribyte. Har ni något bra förslag på vart jag kan lämna in den i Lund/Malmö området?
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Hej! Behöver lämna in min Omega (electric blue quartz) på service då den vägrar gå igång efter batteribyte. Har ni något bra förslag på vart jag kan lämna in den i Lund/Malmö området?
Har du gått vidare utifrån det svar jag gav? Här är iaf dom urmakerier i Malmö man finner på Omegas hemsida över service centre. Ingen egen erfarenhet då jag finns i Gbg-trakten men min magkänsla hade nog gett att jag gått till Huke.
 
Topp