Grym!![]()
Ploppen är hemma igen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grym!![]()
Ploppen är hemma igen.
Grattis! Kul och riktigt bra klocka som jag borde "beta av". Har varit hyfsat nära men inte kunnat bestämma mig om jag vill ha den blåa eller svarta.
Stämmer! Det var nu i våras. Så det gällde att kolla runt lite för att hitta en ny från AD.@Remofflan Välkommen tillbaka och grattis! Jag har ju den blå varianten, tycker den är riktigt trevlig. Jag har för mig att dem har slutat att tillverka dem numera?
? Finns ju kvar pä hemsidanStämmer! Det var nu i våras. Så det gällde att kolla runt lite för att hitta en ny från AD.![]()
Jag vände mig först till Erikson Urhandel, men de hade bara en med silvertavla kvar och sa att modellen inte längre går att beställa hem.? Finns ju kvar pä hemsidan
Finns väl att beställa från valfri AD?Testade att montera ett Borealis-gummi på min Seamaster igår och tycker nog att det blev ganska ok!
Men har någon ett svart OEM gummi att sälja så får man gärna skicka ett PM
![]()
Finns väl att beställa från valfri AD?
Testade att montera ett Borealis-gummi på min Seamaster igår och tycker nog att det blev ganska ok!
Men har någon ett svart OEM gummi att sälja så får man gärna skicka ett PM
![]()
Oj, riktigt lyckad kombo faktiskt! Vem behöver OEM när det där ser så bra ut?![]()
Ok såg nu att nypriset var rätt saftigt. Hälften hade varit rimligare.Haha, ja absolut. Det finns ju även nya Omegor hos valfri AD, men av någon outgrundlig anledning så väljer folk ibland att köpa begagnat ändå![]()
Ok såg nu att nypriset var rätt saftigt. Hälften hade varit rimligare.
Vad är det för årsmodell på denna fina SM? Är faktiskt sugen på en sådan skönhet.Flaggskeppet i min samling. Älskar den. Är det någon som testat läderarmband på den?![]()
Minns inte, 2018-19?Vad är det för årsmodell på denna fina SM? Är faktiskt sugen på en sådan skönhet.
Kan tänka mig att det är till den första generationen SMPc, 41mm, alltså generationen innan din, som tillverkades mellan 2012-ish till 2018. Här en bild:Jag har en fundering kring länkbitar som jag hoppas att någon kan hjälpa mig med!
Jag har den nyare varianten av Seamaster på 42mm, och länkbiten till vänster i bild passar till den. Som synes är dom bitarna med polerade sidor 3,5mm på den länkbiten, men på länkbiten till höger är dom 4mm. Den högra ser även lite ”rundare” ut i hörnen osv. Båda är skruvade samt 20mm breda totalt.
Är det någon som vet vad den till höger skulle kunna passa till? För inte finns det olika varianter av länk till 42mm Seamaster, eller?Eller har länken ändrats någonting sedan den introducerades?
Båda länkbitarna är köpta begagnade för att passa till nyare Seamaster, men det är alltså bara den vänstra som passar till min länk. ( Min klocka är från 2021).
Jag har ingen anledning att tro att den högra inte är orginal eller liknande då den är köpt genom en säljare med goda referenser osv.
Tack på förhand!
![]()
![]()
![]()
Kan tänka mig att det är till den första generationen SMPc, 41mm, alltså generationen innan din, som tillverkades mellan 2012-ish till 2018. Här en bild:![]()
Den lite rundare ser ut att passa en 41mm SMPCJag har en fundering kring länkbitar som jag hoppas att någon kan hjälpa mig med!
Jag har den nyare varianten av Seamaster på 42mm, och länkbiten till vänster i bild passar till den. Som synes är dom bitarna med polerade sidor 3,5mm på den länkbiten, men på länkbiten till höger är dom 4mm. Den högra ser även lite ”rundare” ut i hörnen osv. Båda är skruvade samt 20mm breda totalt.
Är det någon som vet vad den till höger skulle kunna passa till? För inte finns det olika varianter av länk till 42mm Seamaster, eller?Eller har länken ändrats någonting sedan den introducerades?
Båda länkbitarna är köpta begagnade för att passa till nyare Seamaster, men det är alltså bara den vänstra som passar till min länk. ( Min klocka är från 2021).
Jag har ingen anledning att tro att den högra inte är orginal eller liknande då den är köpt genom en säljare med goda referenser osv.
Tack på förhand!
![]()
![]()
![]()
Den lite rundare ser ut att passa en 41mm SMPC
Edit: Såg att jag var två på bollen
Hej! Behöver lämna in min Omega (electric blue quartz) på service då den vägrar gå igång efter batteribyte. Har ni något bra förslag på vart jag kan lämna in den i Lund/Malmö området?Hej på Er!
Min Omega Seamaster Electric blue började för ett tag sedan skutta med sekundvisaren vilket indikerar att det är dags för batteribyte.
Jag bytte ut det befintliga batteriet mot ett likadant batteri, Renata 370.
Klockan vill dock inte gå som den ska efter batteribytet?
Med batteriet på plats så går den inte alls men om jag lägger ett ordentligt tryck mot batteriet så sparkar den igång.
Kan inte se några beläggningar och batteriblecken ser ok ut.
Har vi någon kunnig person här i forumet som har något bra förslag på vad som kan vara fel?
Vh Johan
Har du gått vidare utifrån det svar jag gav? Här är iaf dom urmakerier i Malmö man finner på Omegas hemsida över service centre. Ingen egen erfarenhet då jag finns i Gbg-trakten men min magkänsla hade nog gett att jag gått till Huke.Hej! Behöver lämna in min Omega (electric blue quartz) på service då den vägrar gå igång efter batteribyte. Har ni något bra förslag på vart jag kan lämna in den i Lund/Malmö området?
Vad är de stora skillnaderna? Hade SM300 i titan ett tag.Proveliprovade nya Seamaster 300 Heritage i blå för några dagar sen, satan vad Omega har knocked it out of the park med denna uppdaterade modell. Bästa dykaren från Omega? I think so.
![]()
![]()