• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 342 52.4%
  • Hesalit

    Röster: 311 47.6%

  • Totala väljare
    653
Aqua Terra GMT med båda händerna återställda till Sverigetid efter utlandstjänst
20220110_221313-01.jpeg
Du menar visare, va? ;)
 
En fråga i tråden jag är ute efter en Omega klocka att sätta upp på en vägg någon som vet vart de går att beställa. Gärna en svepande klocka, någon som vet eller sett några sådana ?
 
Om du inte ska dyka med klockan så tycker jag inte du behöver oroa dig nämnvärt. Min Railmaster från 2004 (samma boett som AT) hade jag i tio år innan jag servade henne utan att göra ett enda trycktest däremellan. Klarade dusch och bad utan problem.
 

Daniel_st

Cartier
Om du inte ska dyka med klockan så tycker jag inte du behöver oroa dig nämnvärt. Min Railmaster från 2004 (samma boett som AT) hade jag i tio år innan jag servade henne utan att göra ett enda trycktest däremellan. Klarade dusch och bad utan problem.
Grymt! Jag har hört rekommendationer om trycktest en gång om året. Jag duschar aldrig me klockan men badar me den på sommaren ibland bara och då e de mest simma och hoppa från nån låg brygga så inga stora påfrestningar alls.
 
Om du inte ska dyka med klockan så tycker jag inte du behöver oroa dig nämnvärt. Min Railmaster från 2004 (samma boett som AT) hade jag i tio år innan jag servade henne utan att göra ett enda trycktest däremellan. Klarade dusch och bad utan problem.
Min lokala urmakare tyckte heller inte det var nödvändigt att byta packningarna när han servade min Seamaster Pro, men det tycker jag nog man kan kosta på när man liks gör allt annat. Ska man dyka är det ju en helt annan sak.
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Grymt! Jag har hört rekommendationer om trycktest en gång om året. Jag duschar aldrig me klockan men badar me den på sommaren ibland bara och då e de mest simma och hoppa från nån låg brygga så inga stora påfrestningar alls.
Å andra sidan kostar det typ en hundralapp och tar några minuter så är ju ingen jätteuppoffring för att få sova gott om natten.

Jag gör det oftast inför sommaren på klockor jag tänkt bada med om de är äldre än några år
 

smoerarn

Cartier
Någon som har tips på hur jag kommer över en lite billigare Aqua Terra? Letar efter första Omegan, borde kunna klara mig på 30-40k för en beggad? Vad är rimligt för en beggad i schysst skick?
 

fokkefresh

Breitling
Hej Omegatråden,

jag har spanat in en aqua terra och min fundering är hur jag ska förhålla mig hos AD? Finns det möjlighet till prisreduktion eller är det dött lopp?
 
Topp