• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 341 52.3%
  • Hesalit

    Röster: 311 47.7%

  • Totala väljare
    652

Tuff

Panerai
2-Faktor
En ny Omega landade idag, Seamaster Calypso från 1981. 😍

2022_0116_14184400-01.jpeg
2022_0116_14184900-01.jpeg
F-n va ball! Den inre nörden i mig uppskattar också att urverket heter 1337..... :borg:
 

Lauda

Patek
2-Faktor
Är det ett Omegaband? Otäckt likt det som sitter på nya Seamaster 300..

-Det liknar faktiskt rätt mycket visuellt.

Det här bandet kommer från Delugs. Förutom bra kvalité uppskattar jag att man kan välja bland tre olika längder 😃👌🏼

 

Fluffy67

Rolex
2-Faktor
-Det liknar faktiskt rätt mycket visuellt.

Det här bandet kommer från Delugs. Förutom bra kvalité uppskattar jag att man kan välja bland tre olika längder 😃👌🏼

Wow!
Beställer ett direkt!
 

Daniel_st

Cartier
Det är väl en nybörjarfråga det här men jag vacklar fram och tillbaka att köpa en klocka till ( har faktiskt bara en) , denna gången en seamaster 300, har en aquaterra nu. At’n har gångreserv på 60h och seamastern på 55, om jag använder klockorna varannan dag kommer dom aldrig hinna stanna men hur snabbt drar dom upp sig till full reserv vid normal användning eller rättare sagt kommer dom bygga på gångreserven när man använder dem? Hade tänkt slippa winder eller slippa hålla på å dra upp och ställa in klockorna så ofta.
 

Kiddy

Panerai
2-Faktor
Hej,
Fick nyss hem en Constellation som jag behöver korta ner länken på.
Ser dock inga pilar på de mindre länkbitarna nära claspen.
Kan man ta bort fler länkbitar?
 

Bilagor

  • IMG_20220118_153118.jpg
    IMG_20220118_153118.jpg
    790.3 KB · Visningar: 11
  • IMG_20220118_153057.jpg
    IMG_20220118_153057.jpg
    749.3 KB · Visningar: 12
  • IMG_20220118_150804.jpg
    IMG_20220118_150804.jpg
    259.7 KB · Visningar: 18

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Hej,
Fick nyss hem en Constellation som jag behöver korta ner länken på.
Ser dock inga pilar på de mindre länkbitarna nära claspen.
Kan man ta bort fler länkbitar?
Grattis till en fin klocka!
Har en annan Constellation med samma länk. Det går absolut att ta bort länkbitar som inte har pilarna😃
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Oh.. good news! Vill du dela med dig om hur man gör?
Har du ett verktyg för att justera länken så bör det bara att göra som vanligt, dvs trycka ut stiftet från den ena sidan😁 Och om du inte har ett sådant så är det dags att skaffa ett, alternativt lämna in till klockbutik som kan fixa det åt dig.

Om du testar att trycka ut länkstiften lite löst från båda sidorna så lär du känna åt vilket håll som det kan göras enklast åt.
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Det är väl en nybörjarfråga det här men jag vacklar fram och tillbaka att köpa en klocka till ( har faktiskt bara en) , denna gången en seamaster 300, har en aquaterra nu. At’n har gångreserv på 60h och seamastern på 55, om jag använder klockorna varannan dag kommer dom aldrig hinna stanna men hur snabbt drar dom upp sig till full reserv vid normal användning eller rättare sagt kommer dom bygga på gångreserven när man använder dem? Hade tänkt slippa winder eller slippa hålla på å dra upp och ställa in klockorna så ofta.
De blir fullt uppdragna på ca 7-8h vid en normal dags användande.
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Det är väl en nybörjarfråga det här men jag vacklar fram och tillbaka att köpa en klocka till ( har faktiskt bara en) , denna gången en seamaster 300, har en aquaterra nu. At’n har gångreserv på 60h och seamastern på 55, om jag använder klockorna varannan dag kommer dom aldrig hinna stanna men hur snabbt drar dom upp sig till full reserv vid normal användning eller rättare sagt kommer dom bygga på gångreserven när man använder dem? Hade tänkt slippa winder eller slippa hålla på å dra upp och ställa in klockorna så ofta.
Mina tester har visat att Omega specar mindre än vad verkligheten ger (sannolikt för att slippa reklamationer), har kollat och fått en 61-62 timmar på SMP med 8800 specat 55. I praktiken grejar en SMP 8800 att läggas ex sent fredag kväll och den tickar fortfarande på måndag morgon, din AT går ju lite längre. För att vara säker är det inga problem att kan dra lite manuellt med kronan medans den ligger.
 

Kiddy

Panerai
2-Faktor
Har du ett verktyg för att justera länken så bör det bara att göra som vanligt, dvs trycka ut stiftet från den ena sidan😁 Och om du inte har ett sådant så är det dags att skaffa ett, alternativt lämna in till klockbutik som kan fixa det åt dig.

Om du testar att trycka ut länkstiften lite löst från båda sidorna så lär du känna åt vilket håll som det kan göras enklast åt.
Tack! Satt hårt som tusan men det löste sig med ett bandverktyg.
 

Daniel_st

Cartier
Mina tester har visat att Omega specar mindre än vad verkligheten ger (sannolikt för att slippa reklamationer), har kollat och fått en 61-62 timmar på SMP med 8800 specat 55. I praktiken grejar en SMP 8800 att läggas ex sent fredag kväll och den tickar fortfarande på måndag morgon, din AT går ju lite längre. För att vara säker är det inga problem att kan dra lite manuellt med kronan medans den ligger.
Tack för svar, visste inte att dom specar lägre men ett smart drag. Jag e rätt sugen på den där gummi seamastern med guld alltså, att de sedan ryktas om prishöjningar 1a feb så vill man gärna köpa innan dess.
 
Topp