• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 341 52.3%
  • Hesalit

    Röster: 311 47.7%

  • Totala väljare
    652

Stefan S

Patek
2-Faktor
Tack för svar, visste inte att dom specar lägre men ett smart drag. Jag e rätt sugen på den där gummi seamastern med guld alltså, att de sedan ryktas om prishöjningar 1a feb så vill man gärna köpa innan dess.
Hittade vad jag skrivit om min gångreservtest på Omegas 8800. Den gick ännu längre faktiskt. Upprinnelsen var att se om
den nådde fullt uppdrag under en ganska stillasittande dag.
 

Daniel_st

Cartier
Hittade vad jag skrivit om min gångreservtest på Omegas 8800. Den gick ännu längre faktiskt. Upprinnelsen var att se om
den nådde fullt uppdrag under en ganska stillasittande dag.
Intressant! Funderar kring hur många varv rotorn behöver snurra för motsvarande att vrida kronan 20 varv manuellt. 🤔
 

Pjoter

Panerai
2-Faktor
Denna får hänga på ut några dagar. Den behöver lite gymnastik.
6615DD0C-9F1D-4ED8-B861-07CDF5AEC156.jpeg
 

Daniel_st

Cartier
Jag kom att fundera på natoband,läderband och andra tillbehör omega säljer, är dessa in-house tillverkade i omega fabriken eller made in china? Googlade runt lite och fann osäkra svar om att även vissa delar är tillverkade utanför omegas egna fabrik. Vad stämmer? Någon kunnig?
 

Pjoter

Panerai
2-Faktor
Jag kom att fundera på natoband,läderband och andra tillbehör omega säljer, är dessa in-house tillverkade i omega fabriken eller made in china? Googlade runt lite och fann osäkra svar om att även vissa delar är tillverkade utanför omegas egna fabrik. Vad stämmer? Någon kunnig?
Läderbanden kan mycket väl komma från Italien. Kineserna klarar väl inte kvalitetskraven. Betalar vi 3800 för ett läderband så ska det också vara bra kvalitet. Sedan att vi betalar 1000-1500 extra för att det står Omega - det är som det är. Viklås i guld och ett krokodil = 33 000. Vem köpet det - kan man undra? 😎
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Jag kom att fundera på natoband,läderband och andra tillbehör omega säljer, är dessa in-house tillverkade i omega fabriken eller made in china? Googlade runt lite och fann osäkra svar om att även vissa delar är tillverkade utanför omegas egna fabrik. Vad stämmer? Någon kunnig?
Läderbanden görs enl Omegaforum av https://www.jean-rousseau.com/ , dom är isf franska. Gummi har jag ingen aning om men troligen någon annan. Men allt är nog i närheten om man säger så, inget asiatiskt. Boetter gör dom själva, vill tro länkar också. Men visst har dom väl underleverantörer till alla möjliga delar, troligen rätt lokala.
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Läderbanden görs enl Omegaforum av https://www.jean-rousseau.com/ , dom är isf franska. Gummi har jag ingen aning om men troligen någon annan. Men allt är nog i närheten om man säger så, inget asiatiskt. Boetter gör dom själva, vill tro länkar också. Men visst har dom väl underleverantörer till alla möjliga delar, troligen rätt lokala.

Jean Rousseau gör även bl.a. nylonband (som det man kan få på hesalitspeedy) och säljer själva under annat namn
 

Tokka

Panerai
2-Faktor
Gjorde ett fynd på Bergströms. 2010:a helt genomgången och bandet med tillhörande viklås i guld ser helt orört ut.
Jag är ju väldigt svag för Hour Vision, hade dock inte sett just den där versionen förut, bara att gratulera!

Förövrigt lite svårt att se på bilden men visst är det brun urtavla på den?
 

Pjoter

Panerai
2-Faktor
Jag är ju väldigt svag för Hour Vision, hade dock inte sett just den där versionen förut, bara att gratulera!

Förövrigt lite svårt att se på bilden men visst är det brun urtavla på den?
Lite åt det mörkbruna. Den är bara så snygg i verkligheten. Mint condition - det är ju ändå en 2010:a.
Full set med allt som ingår. Även den vita ytterlådan finns. 80 papp. Egentligen var jag inne för att hänga på en länk på min SMP och så råkade jag få med mig denna. Roséguld helt igenom. Nya modellen hittar du här.

C15803F8-609B-47E6-B0A7-3B6C60A610E5.jpeg
C15803F8-609B-47E6-B0A7-3B6C60A610E5.jpeg
 
Senast ändrad:

Tokka

Panerai
2-Faktor
Lite åt det mörkbruna. Den är bara så snygg i verkligheten. Mint condition - det är ju ändå en 2010:a.
Full set med allt som ingår. Även den vita ytterlådan finns. 80 papp. Egentligen var jag inne för att hänga på en länk på min SMP och så råkade jag få med mig denna. Roséguld helt igenom. Nya modellen hittar du här.

C15803F8-609B-47E6-B0A7-3B6C60A610E5.jpeg
C15803F8-609B-47E6-B0A7-3B6C60A610E5.jpeg
Jäkligt fin, och verkar ju ha varit bra kurs på den! Föredrar den gamla designen kontra den nya.

Kör ju själv på stål varianten
D9E8ECB0-A68E-40E1-A0B2-92EE4832622A.jpeg
 

Pjoter

Panerai
2-Faktor
Jäkligt fin, och verkar ju ha varit bra kurs på den! Föredrar den gamla designen kontra den nya.

Kör ju själv på stål varianten
D9E8ECB0-A68E-40E1-A0B2-92EE4832622A.jpeg
Din e också snygg. Den går att ha lite mer till vardags. Jag använder inte min så mycket. Och du har rätt att den äldre designen är snyggare men den tillverkas inte längre. Ligger 14 i guld ute nu på Chrono varav 3 inom EU. Jag hade kollat lite på den på nätet först (Bergströms Preowned) och där stod det 80. När jag bad att få titta på den var prislappen 90. Jag påpekade detta och de trodde priset var felsatt på nätet men "vi får stå för det". 80 är ett mycket bra pris. ⏰
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Har precis köpt min första ”riktiga” klocka och önskar lite tips på vad man ska ha för olika klockarmband?
Mvh Kalle
B15479C4-7EC2-4FD6-8C76-A620CB9A201E.jpeg
Grattis!

Mitt tips är att du njuter av klockan precis så som den är innan olika band införskaffas. Med det sagt så rekommenderar jag original gummit ....för att framöver kunna varva med länken. :)
 
Topp