• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 342 52.4%
  • Hesalit

    Röster: 311 47.6%

  • Totala väljare
    653

Andyrew

Cartier
Jag har en at41 sedan drygt ett år tillbaka och upplever att jag ibland hamnar mellan två länkar i passform, klockan sitter bra men inte perfekt men det är säkert så med det flesta klockor och modeller.
Tack för snabbt svar! Är lite rädd för att jag och ska göra det och störa mig på det. I övrigt tycker jag att AT verkar vara en perfekt GADA-klocka vilket tilltalar mig. Sjukt svårt, tror valet står mellan en svart smp300 och svart at41.
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Hej tråden! Går i köpetankar gällande en Omega AT 41. Har testat och tycker att den är fantastiskt men har nu läst en del om att en del har problem med att få rätt passform på länken. Är det några AT-ägare som skulle vilja bidra med lite erfarenhet? Har tidigare haft bl.a. en exp1 och älskar mikrojustering. Är så glad för det att jag nu överväger att istället satsa på en smp300 eller sm300 som jag också tycker är grymma.

Jag har en at41 sedan drygt ett år tillbaka och upplever att jag ibland hamnar mellan två länkar i passform, klockan sitter bra men inte perfekt men det är säkert så med det flesta klockor och modeller.

Tack för snabbt svar! Är lite rädd för att jag och ska göra det och störa mig på det. I övrigt tycker jag att AT verkar vara en perfekt GADA-klocka vilket tilltalar mig. Sjukt svårt, tror valet står mellan en svart smp300 och svart at41.

Lösningen är att köpa till en halvlänk till (kostar typ 750 kr) så man har 3 st istället för 2. Med den kan man få typ alla storlekar man vill eftersom halvlänkarna egentligen är typ ca mellan 2/3 och 3/4 av en hel länkbit.

Dessa faktiska mått mätte jag upp när jag höll på (på ett ungefär med skjutmått):
6mm (1 halvlänk)
8mm (1 hellänk)
Går alltså att kombinera till följande längder (med 3 halv o 3 hel):
6,8,12,14,16,18,20,22,24,26,28,30
 

Daniel_st

Cartier
Tack för snabbt svar! Är lite rädd för att jag och ska göra det och störa mig på det. I övrigt tycker jag att AT verkar vara en perfekt GADA-klocka vilket tilltalar mig. Sjukt svårt, tror valet står mellan en svart smp300 och svart at41.
Jag har både två, smp’n med gummiband och den är ju perfekt att kunna justera efter handledens form från dag till dag. At’n är en fantastisk klocka i övrigt, min snittar på ca +1 sekund per dygn och funkar till vilken situation som helst.
 

David71

Rolex
2-Faktor
Snyggt nysläpp av CK 859

Omega-Specialities-CK-859-Re-edition-Hand-Wound-39mm-Sector-Dial-511.12.39.21.99.002-4.jpg
Screenshot_18.jpg
Omega-Specialities-CK-859-Re-edition-Hand-Wound-39mm-Sector-Dial-511.12.39.21.99.002-2-1536x1024.jpg
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Håller med! Hur trivs du med din nya SMP300?
Tycker tavlan är en fullpoängare på den med sandwich dial och den djupblå färgen👍
Älskar den, starkt ord men jag tror det stämmer.

boetten är bra, möjligen sticker bandhornen lite mycket men den sitter bra.
tavlan och vrideingens inlägg är bra, mörkt blå som ser nästan svarta i mörker men klart blåa i ljuset.
Länken är bra, låset ännu bättre.
Natot bra men skinnet lite för ljust. Behöver bli lite brunare innan jag kan ha det….
 
Topp