• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 328 51.8%
  • Hesalit

    Röster: 305 48.2%

  • Totala väljare
    633

b0rg

Omega
Jag köpte ett förra veckan för samma pris. Som du säger så är det nåt med att det är original. Jag var sugen på den nya varianten med viklås tills jag såg priset... 7K listar det 😳

nedladdning.jpg
Kostade detta gummiband 3450 eller 7000? :) Är också sugen på viklås till min 300M
 

Ronnie_82

Cartier
2-Faktor
Helt vansinniga priser för gummiband 😂
Antar de vill skydda de som köpte gummiband från början på sitt ur så de blir mer exklusivt.

Ja höga priser är det men Longines tar 2500:- för sitt med viklås och det är inte av nån högre klass. Enda gummit med viklås som känts riktigt "High-end" av dom jag provat är Oris. Och jag har för mig att det ligger i samma prisklass som Longines. Men allt är ju lyxprodukter oavsett. Omegas original Nato kostar 1800:- vilket också är galet kan man tycka. Ändå köper man 😁
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Ja höga priser är det men Longines tar 2500:- för sitt med viklås och det är inte av nån högre klass. Enda gummit med viklås som känts riktigt "High-end" av dom jag provat är Oris. Och jag har för mig att det ligger i samma prisklass som Longines. Men allt är ju lyxprodukter oavsett. Omegas original Nato kostar 1800:- vilket också är galet kan man tycka. Ändå köper man 😁
Ändå, man får vad man betalar för... fanns väl en anledning att du sålde Zealande och köpte ett original för dubbla pengarna? Till Tudor BB köpte jag först ett beg Crafter Blue men det var stelt och klumpigt samt väldigt svårt att få på. Nu har jag ett Everest och det är väldigt mycket bättre (gav 2000:- nytt för det). Men så bra som Omegas original till SMP är det ändå inte. Kvaliteten är fin men på designen så vinner Omega klart (om man nu kan jämföra då det är olika klockor?).

Betalar man pengarna som en SMP kostar så tycker jag man kan kosta på sig detta gummi, tycker lätt att det är värt 3450:- då. Här får man då liksom två olika klockor med olika känsla/utseende och bägge är jättebra. Köper man ett billigt gummi så blir det att det bara blir liggandes helt efter någon månad (min erfarenhet). Men 7000:- för ett med viklås vete fasen, då börjar det bli lite väl dyrt och jag är jättenöjd som det är med detta med C-spänne.
 

Ronnie_82

Cartier
2-Faktor
Ändå, man får vad man betalar för... fanns väl en anledning att du sålde Zealande och köpte ett original för dubbla pengarna? Till Tudor BB köpte jag först ett beg Crafter Blue men det var stelt och klumpigt samt väldigt svårt att få på. Nu har jag ett Everest och det är väldigt mycket bättre (gav 2000:- nytt för det). Men så bra som Omegas original till SMP är det ändå inte. Kvaliteten är fin men på designen så vinner Omega klart (om man nu kan jämföra då det är olika klockor?).

Betalar man pengarna som en SMP kostar så tycker jag man kan kosta på sig detta gummi, tycker lätt att det är värt 3450:- då. Här får man då liksom två olika klockor med olika känsla/utseende och bägge är jättebra. Köper man ett billigt gummi så blir det att det bara blir liggandes helt efter någon månad (min erfarenhet). Men 7000:- för ett med viklås vete fasen, då börjar det bli lite väl dyrt och jag är jättenöjd som det är med detta med C-spänne.

Dumsnål tror jag det kallas 😁 ja att man aldrig lär sig. Zealande-gummit var hur fint som helst men man skulle gått på original direkt. Nån gång lär man sig. Kanske...

Ska mycket till innan jag lägger 7k på ett armband. 3.5k var tillräckligt illa.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Kan vi reda ut en gång för alla att Aqua Terra ”Skyfall” inte är namnet för alla blåa Aqua Terra. Skyfall var en specifik modell som användes av Daniel Craig i Skyfall och som var 38,5 mm med metallram runt datumfönstret (ref 231.10.39.21.03.001). Vet inte hur många gånger jag glatt gått in i en annons för en Skyfall på forumet och det visat sig vara en helt annan blå klockmodell 😒
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Kan vi reda ut en gång för alla att Aqua Terra ”Skyfall” inte är namnet för alla blåa Aqua Terra. Skyfall var en specifik modell som användes av Daniel Craig i Skyfall och som var 38,5 mm med metallram runt datumfönstret (ref 231.10.39.21.03.001). Vet inte hur många gånger jag glatt gått in i en annons för en Skyfall på forumet och det visat sig vara en helt annan blå klockmodell 😒
Din klocka är ingen Skyfall @DIR
 

DIR

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Kan vi reda ut en gång för alla att Aqua Terra ”Skyfall” inte är namnet för alla blåa Aqua Terra. Skyfall var en specifik modell som användes av Daniel Craig i Skyfall och som var 38,5 mm med metallram runt datumfönstret (ref 231.10.39.21.03.001). Vet inte hur många gånger jag glatt gått in i en annons för en Skyfall på forumet och det visat sig vara en helt annan blå klockmodell 😒
Din klocka är ingen Skyfall @DIR
Fixat 🤗❤️
 

David71

Rolex
2-Faktor

Stefan S

Patek
2-Faktor
ingen som uppmärksamma dessa pjäser?
40,5mm!
Mackan does it på denna variant
FD39CE17-8B6A-4253-8CBD-6225CCDA6790.jpeg
41A57BCC-2A5D-4DD7-A09B-F0E85812D436.jpeg

5E855E37-1F18-46DA-987A-735A0460E528.jpeg

5DFD787A-E5A6-4463-8BDB-A8AF4DFFBC65.jpeg
Har provat den i grönt (tyvärr ingen bild på det). Jättefin och bra i en för dom flesta riktigt bra storlek. Men känns kanske lite väl Omega-generisk? Tycker också att subdials känns lite i största laget för tavlans storlek. Kan tänka att målgruppen för klockan vill ha ett automatiskt verk men att ta bort rotorn var ju det enda sättet Omgea kunde slimma sitt 9900 kronografverk. Själv skulle jag hellre välja Chronoscope som jag tycker är roligare och i den känns manuellt verk mera rätt. Lite brist på uppmärksamhet gäller bägge dessa, verkar bli så när det inte är en moonwatch.
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Hur tänker ni kring 50m WR? Går det att simma med på badsemestern? (inte dyka) 😊
Ja, enligt de flesta är 50m = 50m. Att man på sin höjd kan vara ute i regn eller ev tvätta händerna med en 30m eller 50m gäller över lag inte längre. Men det beror oxå på tillverkaren vad de utlovar och testar/certifierar sina klockor till.
 

b0rg

Omega
Tjena!
Någon som har erfarenhet av att spela golf med en dykare? Vad säger ni? Finns det en risk att urverket tar skada eller är det lugnt? 😊
 

JoeyBananas

Breitling
Tjenixen!

Vet inte om detta är rätt tråd att fråga i men tar en chansning. Jag är ute efter att köpa en ny Aqua Terra inom, förhoppningsvis, en snar framtid.
I skrivande stund ligger den på 64.900:- hos AD:n jag brukar gå till. Har hört att det nästan alltid finns lite spelrum när det kommer till priset. Vad är rimligt pris att betala för en sådan hos AD skulle ni säga?

Tacksam för svar!

🍌
 
Tjenixen!

Vet inte om detta är rätt tråd att fråga i men tar en chansning. Jag är ute efter att köpa en ny Aqua Terra inom, förhoppningsvis, en snar framtid.
I skrivande stund ligger den på 64.900:- hos AD:n jag brukar gå till. Har hört att det nästan alltid finns lite spelrum när det kommer till priset. Vad är rimligt pris att betala för en sådan hos AD skulle ni säga?

Tacksam för svar!

🍌
10 - 15 % rabatt bör du kunna få
 
Topp