Någon som vet ifall Speedmaster .005 och första gen. PO har samma mått/geometri på bandinfästingen? Dvs. kan man använda samma länkar till båda? De har båda samma mått på boetten (42mm) samt 20mm bandbredd.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Någon som vet ifall Speedmaster .005 och första gen. PO har samma mått/geometri på bandinfästingen? Dvs. kan man använda samma länkar till båda? De har båda samma mått på boetten (42mm) samt 20mm bandbredd.
Frän ref den där
Den är nice, visst kanske 50 år totalt sett från lansering till nu men dock typ ett 30 års uppehållVisst är PloProfen konstig, men verkligen älskvärd och förvånansvärt användbar trots smalare handled. Läckert att de hållit fast i denna designen i mer än 50 år ...
Men en jäkligt bra reissue där man inte bara tar en befintlig klocka, smackar på brun lyspasta, byter vridringsinlägg och kallar den valfritt årtal.Den är nice, visst kanske 50 år totalt sett från lansering till nu men dock typ ett 30 års uppehåll
Helt klart!Men en jäkligt bra reissue där man inte bara tar en befintlig klocka, smackar på brun lyspasta, byter vridringsinlägg och kallar den valfritt årtal.
Röstar för Nekton. Gillar allt med den!Blivit sugen på att skaffa en Seamaster igen. Tittade in hos AD för att se om den gröna inkommit. Det hade den inte, så det blev en provkörning av NTTD och Nekton istället.
Den verkar ju inte vara tänkt att kunna försluta vare sig tavla eller verk, så jag gissar att det är nån rigg för att testa verk i.har kommit över en omega! vad är Det här för skönhet? Någon som vet? Hittar inte någon info om den någonstans! Tyvärr fattas det delar till den ser de ut som, men skulle vilja veta ett uppskattat värde på den
Okej, tack så mycketDen verkar ju inte vara tänkt att kunna försluta vare sig tavla eller verk, så jag gissar att det är nån rigg för att testa verk i.
Sitter perfekt på mig!Hej, har en likadan 43,5 mm, bandet skaver vid ena hörnet på klipsen vid handleden, har du något liknande eller sitter bandet perfekt?
Gammalt inlägg, men jag kan berätta att min PO (köpt ung. samtidigt) håller tiden otroligt bra. Jag behöver aldrig ställa den - kan få den att forta eller sakta sig genom att lägga den i olika positioner på natten. Ligger inom sekunden varje dygn. Om den får ligga nån dag så fortar den sig lite, vilket man kan utnyttja också.Vad säger panelen om tidsgången på en Planet Ocean med verket 8900. Den ska då enl METAS klara -0 +5 , tror jag det är. Jag har nyligen märkt att den inte gör det, iaf om man kollar mot mobilens ur. Den tappar 3 sek per dygn. Räcker det med att koll mot mobilens tid, eller behövs en säkrare källa? Hur skulle ni resonera ang att den inte håller sig inom METAS? Klockan är drygt ett halvår gammal.
Tacksam för svar!
Tack för svar! Jag tycker min PO har börjat gå bättre. Sedan jag ställde den senast (flera veckor sedan) går den bara nån enstaka sekund före. Är det så att om man vill att den ska gå fortare lägger man den med tavlan uppåt (på natten)? Ja det där med att bara ställa timvisaren är ju väldigt smidigt.Gammalt inlägg, men jag kan berätta att min PO (köpt ung. samtidigt) håller tiden otroligt bra. Jag behöver aldrig ställa den - kan få den att forta eller sakta sig genom att lägga den i olika positioner på natten. Ligger inom sekunden varje dygn. Om den får ligga nån dag så fortar den sig lite, vilket man kan utnyttja också.
Jag har haft min på armen nästan varje dag sen i oktober (-21) och har inte heller behövt stanna verket för vinter- och sommartid då man kan ställa timvisaren med verket i gång.