För en tid sedan informerade min vän mig om att en vacker nyhet dök upp i Omega-butiken - CK859. Jag gillade den här modellen väldigt mycket och bestämde mig för att gå på jakt efter den. Ganska snart dök ett stycke upp i Jubitom (AD Omega). Jag provade den och .... jag gillade den fortfarande. Jag började fundera mer och mer på köpet. Tyvärr är denna modell, trots att den inte är begränsad utan bara numrerad, lågrabatterad av AD, och den föreslagna rabatten på $ 400 tillfredsställde mig inte. Jag har ett dussintal tusen korppoäng, så jag ringde denna AD. Jag hade tur eftersom de fick en ny leverans av 2. Jag körde över för att se dem. Jag hittade inte min favoritsäljare som alltid servar mig, så jag "bara" provade klockan och pratade med personalen en stund. Under samtalet visade det sig att en av kunderna hade lagt konsten åt sidan, kommit för att hämta den, kollat på klockan och avstått från köpet i sista stund. Jag noterade detta i mitt huvud. Idag, efter att ha pratat med en annan kollega från vårt forum, bestämde jag mig för att köpa denna Omega! 20 % rabatt på poäng ger dig ett ganska anständigt pris. Jag drog upp, pratade med min favoritförsäljare och började avsluta affären. Jag kom ihåg en lektion från Marcin, som visade mig för fyra år sedan hur man kontrollerar rätt placering av spetsarna. Och här kommer jag till sakens kärna. Denna Omega låter timvisaren hoppa som en GMT-klocka när kronan dras ut för första gången. I den andra slår vi på stopp-sekund och vi kan ställa in den exakta timmen. Jag märkte att timvisaren har "mycket slack" när man flyttar kronan framåt/bakåt. Först satte jag alla tips till Klockan 12 och allt såg ok ut, för minutvisaren täckte spetsen på timvisaren. Sedan körde jag till klockan 3, och här stod inte timvisaren på indexaxeln när minutvisaren stod vid 12-tiden. Hela sanningen kom fram när jag ändrade klockan till klockan 6. Och här är en chock! Timvisaren var i linje med den 6:e timmen i den lilla minutvisaren, och den längre minutvisaren var två och en halv minut före tiden. Jag satte in kronan en gång för att vrida timhoppet, för det kanske hoppade fel. Ingen av dessa saker. Händerna satt definitivt inte ordentligt. Vi kollade den andra klockan, helt ny, fortfarande i folie. I den senare var det lite bättre, här var timvisaren före minutvisaren med ca 2 minuter.
Nåväl, tiden är borta! Några av er känner mig och vet att jag är en svår patient. Jag gick hem hungrig för utan en ny klocka. Det finns också en tredje pjäs i Jubitom, men jag vet inte om jag vill se den ännu mer eftersom den är 1,2k $ dyrare.
Det är allt jag har att säga om denna fråga i dag.