• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

• Safirglas

Röster: 371 53.8%
  • Hesalit

Röster: 318 46.2%

• Totala väljare
    689
Funderar på att till slut böja mig för frestelsen att slänga på ett natoband på min lilla pärla...
IMG_20220620_210726.jpg

Men priset på Omegas egna natos är ju smått bisarrt. Ändå förblir man sugen på att klicka hem ett. Vad tror ni om kombinationen? Det är väl egentligen seamaster nttd-bandet och min är ju i gult guld. Kanske blir lite "off"?
Screenshot_2022-06-20-21-00-56-958_com.android.chrome.jpg
Den var riktigt snygg

Funderar på att till slut böja mig för frestelsen att slänga på ett natoband på min lilla pärla...
IMG_20220620_210726.jpg

Men priset på Omegas egna natos är ju smått bisarrt. Ändå förblir man sugen på att klicka hem ett. Vad tror ni om kombinationen? Det är väl egentligen seamaster nttd-bandet och min är ju i gult guld. Kanske blir lite "off"?
Kör! Monterade Omega-NATO på Railmastern idag. Dock inget ”007 Edition”-pris på det.
5DDA35B1-FB5C-4D83-9467-07698695F8CD.jpeg
B365EB30-F5DF-4A28-B3BF-F884A6ECE753.jpeg
4E304EA4-79FA-4BF4-B388-A4626447E442.jpeg

IMG_20220620_210726.jpg

3700 SEK för ett NATO-band!? Visste att Omega:s band är dyra men så här dyra?

:oops:

3700 SEK för ett NATO-band!? Visste att Omega:s band är dyra men så här dyra?

:oops:
Mmmm huggorm. Kommer ihåg när jag köpte min PO. Då frågade jag om pris på gummiband. Det som fanns då var ett kombinerat gummi/läder (hade nöjt mig
med enbart gummi) som gick på 8300kr. Visserligen ingår ett spänne, men över 8 tusen?! Det blev inget sånt. Blev ett silikonband från USA för ca 150kr.

Idag lånade en kollega min Speedmaster med stållänk. Han spanar på en Breitling i samma storlek och ville få en känsla för den. Jag vet inte vad jag var mest nöjd över - att den såg väldigt bra ut på hans handled eller att han börjar överväga en Speedy.

Säkert. Borde vara i guld och strösslad med diamanter för det priset.

Hört av flera att deras NATO är grym kvalité på, med all rätt. Men vad kostar Tudors? De slår sig för bröstet om sina band.
Vill minnas att det kostar ungefär lika, 1700:- har nämnts i Tudortråden. Sen är BB58 925 Natot betydligt dyrare och har för mig att det låg just över 4k.

Det skall tilläggas för ordningens skull att de flesta av deras natoband ligger på blygsamma 1800kr. Detta kostar mer än dubbelt så mycket eftersom.... Ja.... Eftersom.... Hmmm... Det står "007" på ena bygeln?
Det är även spännen och lås i titan till detta band. En del pengar för ett band absolut. Men original är imho oftast bäst
En bild behövs ;)
07F8A0B8-45CA-49F1-8778-99E1B4886DC7.jpeg

Senast ändrad:
Det är även spännen och lås i titan till detta band. En del pengar för ett band absolut. Men original är imho oftast bäst
En bild behövs ;)
07F8A0B8-45CA-49F1-8778-99E1B4886DC7.jpeg
Du har nog övertygat mig. Finns ingen anledning att kompromissa när allt annat redan också är fullständigt överprisat. Lika bra att gasa på och njuta av de små detaljerna här i livet. :cool:
IMG_20220623_103831.jpg

Kommer bli bra tillsammans med denna bezeln. :)

@Airbus jag svarar här istället så blir det inget kladd i den andra tråden.
Jag trivs mkt bra med NTTD. Köpte den på länk samt beställde Natot i samband med köpet i höstas. Natot dök upp ett halvår senare …Bärs klart bäst på länken imho. Kul att kunna variera samt att ha komplett set så att säga
9DDC4CB1-EAF7-4A51-8D7A-39EBADB895FA.jpeg

@Airbus jag svarar här istället så blir det inget kladd i den andra tråden.
Jag trivs mkt bra med NTTD. Köpte den på länk samt beställde Natot i samband med köpet i höstas. Natot dök upp ett halvår senare …Bärs klart bäst på länken imho. Kul att kunna variera samt att ha komplett set så att säga
9DDC4CB1-EAF7-4A51-8D7A-39EBADB895FA.jpeg
Snygg på Natot också verkligen. Måste säga att den verkligen är otroligt bra denna klocka.
0D3178DF-9362-48EB-B4F1-05D2ECEFCD56.jpeg

Någon som vet vart man kan komplettera min Seamaster 300m (2020) men länk? Har bara gummi idag.

Någon som kan kolla originallänkens refnr?

Är ruggigt nöjd med min 300m, köpte den dock på gummi och är nu lite sugen på att skaffa länkarmband också. Är det någon som har bra tips på var man bäst köper ett?
C6A695E0-2B62-4653-B259-0AD633D2D7B2.jpeg
Jag måste säga att om jag skulle köpa en sådan, skulle jag absolut köpt den bara på gummi. Hade valt antingen blått som på din bild, eller möjligen svart. Men den där länken skulle jag inte bry mig om. Har lite svårt för den. Det var en av anledningarna till att Planet Ocean lockade mig mer. Tycker din blå är grymt fin som den är.

Jag måste säga att om jag skulle köpa en sådan, skulle jag absolut köpt den bara på gummi. Hade valt antingen blått som på din bild, eller möjligen svart. Men den där länken skulle jag inte bry mig om. Har lite svårt för den. Det var en av anledningarna till att Planet Ocean lockade mig mer. Tycker din blå är grymt fin som den är.
Har man bara en klocka så kan jag förstå att man kanske inte bara vill bära den med gummi.

Tillbaka
Topp