• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

• Safirglas

Röster: 371 53.8%
  • Hesalit

Röster: 318 46.2%

• Totala väljare
    689
Jag måste säga att om jag skulle köpa en sådan, skulle jag absolut köpt den bara på gummi. Hade valt antingen blått som på din bild, eller möjligen svart. Men den där länken skulle jag inte bry mig om. Har lite svårt för den. Det var en av anledningarna till att Planet Ocean lockade mig mer. Tycker din blå är grymt fin som den är.
+1
Jag anser att 300m är snyggast på gummit. Där har Omega verkligen gjort ett bra jobb.
Angående länken så är det väl en evig vattendelare men jag sällar mig till dem som hade hoppats att länken kunde bli mer som sina syskon inom seamasterfamiljen (eller speedmaster för den delen).
Jag hade kört natoband eller möjligen meshlänk om variation önskas (sneglar själv efter nato till min 300m med svart gummi).

• Like
Reactions: Man
Frågade om länk för att jag vill kunna variera. Gummit är snyggt och modernt, känns smidigare än länk som repas och blir ful efter ett tag om man inte är försiktigt. Båda har ju helt klart sina för och nackdelar 🙃

Nyinkommen
20220627_142147.jpg

Frågade om länk för att jag vill kunna variera. Gummit är snyggt och modernt, känns smidigare än länk som repas och blir ful efter ett tag om man inte är försiktigt. Båda har ju helt klart sina för och nackdelar 🙃

Jag gillar länken. Även om det tog ett tag innan jag gjorde det så är den ganska trevlig att ha speciellt om man vill "klä upp" sig lite. Däremot är gummit lite mer diskret och trevligare att ha på t.ex sommaren.

Nato gillar jag nästan mest. Man kan byta snabbt och det sitter bra runt handleden och klockan väger betydligt mindre.

Däremot skull jag inte betala 10K för en länk.

20220515_184546.jpg
20220421_200627.jpg
20220508_132946.jpg

Imponerande att lyckas förhandla fram den rabatten. Tips?
Min AD W. Kruk kör ett sådant poängprogram att för varje värde av de köpta zloty utan rabatt (så här köpte jag 3 av mina Rolexar förra året) får du ytterligare 10% bonus i poäng som du kan använda när du köper alla varumärken förutom Rolex och Patek Philippe. Du kan sedan sänka priset på dessa poäng med 20 % från priset i taggen.

Standard AD erbjuder idag en rabatt på upp till 10 % på Omega med ett lojalitetskort.

Min AD W. Kruk kör ett sådant poängprogram att för varje värde av de köpta zloty utan rabatt (så här köpte jag 3 av mina Rolexar förra året) får du ytterligare 10% bonus i poäng som du kan använda när du köper alla varumärken förutom Rolex och Patek Philippe. Du kan sedan sänka priset på dessa poäng med 20 % från priset i taggen.

Standard AD erbjuder idag en rabatt på upp till 10 % på Omega med ett lojalitetskort.
Spännande upplägg, är det vanligt att man officiellt samlar poäng hos AD?

Såg att Bo Berggren höjde priserna under dagen efter att det kommenterades här om rean. Intressant om det var en ökad trafik till hemsidan som resulterade i prisjusteringen. Rabatten sänktes från 25% till 22% på en del av klockorna.

Såg att Bo Berggren höjde priserna under dagen efter att det kommenterades här om rean. Intressant om det var en ökad trafik till hemsidan som resulterade i prisjusteringen. Rabatten sänktes från 25% till 22% på en del av klockorna.
Hej,

Det är med anledning av ökad trafik till vår fysiska butik.

Vissa betalkort äter upp en del av marginalen och därav har vi valt att sätta 22% som en "baseline"

25% gäller fortfarande vid direktöverföring till vårt företagskonto.

Tillbaka
Topp