• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

• Safirglas

Röster: 371 53.8%
  • Hesalit

Röster: 318 46.2%

• Totala väljare
    689
Vi kämpar vidare😊

9EEFC190-B43C-4F66-9337-A987E63ECCCF.jpeg
Det går säkert att googla runt på min fråga men jag är lite bekväm och ställer den här: Kan inte du förklara denna häftiga och aningen mystiska urtavla?😁

Stor Omega-fönsterskyltning på biblioteksgatan ca mittemot bo berggren. Någon som vet ifall det här planeras en omega boutique?

Helt missat, tack! Breitlings butik är riktigt tjusig. Tufft för de mindre butikerna när både dessa stora varumärken öppnar själva. Eller vad tror ni?

Är det därför Bo Berggren tappade Omega? (Läst i en annan tråd)
Har faktiskt ingen aning om skälet till att Omega stänger ner AD rätten till märket beror på den egna butikens öppnade. Man kan ju iof anta att det är så. Omega har ju oxå avslutat med andra AD i Sverige. I höstas var det Kalmar som blev av med märket.

Min erfarenhet av Omegas mkt exklusiva butiker är att man kan klämma o känna på i stort sätt hela kollektionen. Ofta svårt att förhandla pris med. Ska bli intressant o se om Omegas strategi med färre o färre AD hur det kommer att påverka försäljningen och märkets priser

Senast ändrad:
Hej,

Jag har på senare tid fått upp intresset för en semamaster midsize (ref. 212.30.36.20.01.002) och när en dök upp till, enligt mig, rimligt pris på Chrono24 i fredags bestämde jag mig för att göra slag i saken:

Länk: https://www.chrono24.se/omega/omega...ometer-midsize-21230362001002--id24359995.htm

Då mitt seamasterintresse är relativt nytt är jag inte så insatt som jag gärna skulle vara inför ett pre-owned köp. Jag vänder mig därför till er för input på om ni noterar några varningssignaler baserat på annonsen.

Ett par saker jag själv noterat/funderat på är:

1. Tjocklek: i annonsen anges att klockan är 11.5mm men jag förstår att modellen i sig ska vara 13mm
2. Boxen: en sökning online har visat att referensen ibland ligger ute med den röda boxen och ibland omegas trä-box (ex. här: https://klocksnack.se/threads/omega-seamaster-300m-diver-co-axial-36-25mm.144702/). Är det någon som vet vad som är korrekt för referensen, eller har Omega vid någon tidpunkt bytt från den röda till träboxen?

Tacksam för all input.

/Emil

Hej,

Jag har på senare tid fått upp intresset för en semamaster midsize (ref. 212.30.36.20.01.002) och när en dök upp till, enligt mig, rimligt pris på Chrono24 i fredags bestämde jag mig för att göra slag i saken:

Länk: https://www.chrono24.se/omega/omega...ometer-midsize-21230362001002--id24359995.htm

Då mitt seamasterintresse är relativt nytt är jag inte så insatt som jag gärna skulle vara inför ett pre-owned köp. Jag vänder mig därför till er för input på om ni noterar några varningssignaler baserat på annonsen.

Ett par saker jag själv noterat/funderat på är:

1. Tjocklek: i annonsen anges att klockan är 11.5mm men jag förstår att modellen i sig ska vara 13mm
2. Boxen: en sökning online har visat att referensen ibland ligger ute med den röda boxen och ibland omegas trä-box (ex. här: https://klocksnack.se/threads/omega-seamaster-300m-diver-co-axial-36-25mm.144702/). Är det någon som vet vad som är korrekt för referensen, eller har Omega vid någon tidpunkt bytt från den röda till träboxen?

Tacksam för all input.

/Emil
Beror lite på hur o vem som mäter. 12-13mm är nog däromkring. Lådan bytte omega runt 2015 senare …finns röda lådor kvar beroende på hur länge klockan låg hos AD. Borde inte påverka priser jättemycket.

Tycker den ser ok ut. Länken har nog fått sig en liten putsning.

Det beror väl i slutändan på pris och kundbemötande. Hur själva butiken ser ut är för mig mindre intressant.
För att bygga varumärke så är en häftig butik med alla märkets modeller en klar fördel. Det går såklart att schabbla bort med dålig service. Pris blir svårare. Det blir troligtvis de mindre butikernas räddning. Det tråkiga är när det blir exklusiva utgåvor som enbart säljs i egna flaggskeppsbutiker.

Tillbaka
Topp