• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 328 51.8%
  • Hesalit

    Röster: 305 48.2%

  • Totala väljare
    633

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Trycka på knapparna ska man ju inte göra, men det krävs en hyfsad kraft ändå att trycka ner dem, så jag tror inte man behöver vara så rädd för att man råkar trycka ner dem. Jag ska bada med min iaf när jag bytt ut krokodillädret mot en länk.
Täcker omega ev. fuktskador på garantin (för speedyn)? 🤔 Om så är fallet så borde man kunna bada med den. Jag badade aldrig med min trots att jag känner flera som badat med sina. Av någon anledning kändes det inte helt säkert. Den ska vara certifierad att vara i rymden vilket är så långt ifrån vatten som man kan komma :D
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Täcker omega ev. fuktskador på garantin (för speedyn)? 🤔 Om så är fallet så borde man kunna bada med den. Jag badade aldrig med min trots att jag känner flera som badat med sina. Av någon anledning kändes det inte helt säkert. Den ska vara certifierad att vara i rymden vilket är så långt ifrån vatten som man kan komma :D
Vad jag förstår ja, om klockan inte klarar det tryck som den är rated för. Låt säga att du dyker med den och får in vatten. Då kommer Omega testa om den klarar 30m. Gör den det så kommer du inte kunna åberopa garantin eftersom vätskan uppenbarligen kommit in under ett högre tryck än klockan är gjord för. Klarar den inte testet på 30m så är det ett garantiärende.
 

Kidfish

Breitling
Har faktiskt ingen aning om skälet till att Omega stänger ner AD rätten till märket beror på den egna butikens öppnade. Man kan ju iof anta att det är så. Omega har ju oxå avslutat med andra AD i Sverige. I höstas var det Kalmar som blev av med märket.

Min erfarenhet av Omegas mkt exklusiva butiker är att man kan klämma o känna på i stort sätt hela kollektionen. Ofta svårt att förhandla pris med. Ska bli intressant o se om Omegas strategi med färre o färre AD hur det kommer att påverka försäljningen och märkets priser
Hur många Omegabutiker pratar vi om som ska lanseras?
 
Täcker omega ev. fuktskador på garantin (för speedyn)? 🤔 Om så är fallet så borde man kunna bada med den. Jag badade aldrig med min trots att jag känner flera som badat med sina. Av någon anledning kändes det inte helt säkert. Den ska vara certifierad att vara i rymden vilket är så långt ifrån vatten som man kan komma :D
Tyvärr tror jag inte garantin täcker för fuktsskador (och den har gått ut för min också), men jag tycker man ska använda klockorna till det de är byggda för. Min Speedm. månfas är testad till 100m. vilket ska vara nog för att bada med.
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Jag stör mig mycket på att min seamaster har tritium lume på tavlan men luminova på visarna! Hoppas kunna hitta nygamla vidare en vacker dag.

1D5FA8DC-DF9E-49DC-9B63-8B7F2D074679.jpeg
Tycker du inte att det är information du bör delge i din annons ?
 
Topp