Håller helt med dig i resonemanget, men tycker här att Omega gör sig själva en otjänst med att försöka driva upp samtliga modeller i sin katalog till orimliga priser.
Finns inget incitament att köpa en ny SMP för över 70tkr exempelvis om det är själva utseendet du är ute efter - då kan du lika gärna leta efter en begagnad för en tredjedel av priset.
Jag förstår att vissa modeller och versioner är dyrare att tillverka och därför skall det reflekteras i priset. Men då är det rimligt att ha specialversioner av modeller eller introducera ett nytt segment av modeller som är mer high-end. Sen har det kanske aldrig varit just exklusiviteten folk köpt Omegorna för och där tror jag det kan bli en identitetskris om man tror och vill stånga sig med Rolex. Det kommer aldrig riktigt gå att motivera köpet av en Aqua Terra mot en OP (även om
jag föredrar den tidigare) när Rolex har betydligt större status och premiumkänsla när AT:n dessutom är dyrare. Och ja, jag vet och förstår att AT:n är lättare att få tag på såklart.