• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 352 52.9%
  • Hesalit

    Röster: 314 47.1%

  • Totala väljare
    666

Kajjan

Cartier
2-Faktor
Någon som vet vilken box det ska va till denna? 36mm Railmaster från 2007

746260B7-9090-496C-8BAB-5D54C9253BAD.jpeg
 
Har haft min 3 år gamla Omega Speedmaster moonphase co-axial master chronometer chronograph inne på service och efter ca 2 1/2 månad fick jag tillbaks den då hade dom gjort en helservice vilket jag är tacksam för då den säker ligger på +10k minst! Kontrollfreak som jag är har jag haft den under kontroll, enligt dom uppgifter du kan få på Omega-appen där man visar alla tester den genomgått och klarat så har dom ruckat den + 0,3 sek då den enligt spec får gå 0-5 sek. Nu upptäcker jag att den ändå går nån sek. sakta. Har haft den inne och uppmätt av lokal urmakare som bekräftar! Tidigare varit AD nu får dom bara skruva! By the way Ahlens ur Örebro, riktigt duktiga! Dom har nu skickat tillbaks den för en ny översyn ”ruckning”. Känns inte helt okej, varför lägga den så nära +-noll och ändå inte fixa det.

Synpunkter någon som varit med om liknande. Omega är ju ändå ett stort känt brand?

Mvh.

Äh, säg Speedmaster månfas, finns bara en modelltyp. Helservice efter 3 år?! Garantiärende naturligtvis. Nej, de ska ju ligga på plus åtminstone. Ge den ett par månader först.
Köpte min på "Uret vintage" och skickade tillbaka min för justering av datumvisaren och även ruckning (om de skulle klara av att justera gången 1-2 s/d fortare då min saktade 1 s/d som bäst). De skulle skicka den till Omega. Efter över ett halvårs väntan fick jag tillbaka den och gick då 2-4 s/d fort och datumvisaren hade de inte rört och urmakaren fick jag aldrig prata med. Orkade inte bråka längre.
Efter tre månader (oktober) hade dock gången stabiliserats till +0-1 s/d och gått så sen dess, vilket är helt otroligt bra. Datumvisaren får de fixa vid nästa service efter kanske tio års gångtid.
 

Sage

Cartier
2-Faktor
Äh, säg Speedmaster månfas, finns bara en modelltyp. Helservice efter 3 år?! Garantiärende naturligtvis. Nej, de ska ju ligga på plus åtminstone. Ge den ett par månader först.
Köpte min på "Uret vintage" och skickade tillbaka min för justering av datumvisaren och även ruckning (om de skulle klara av att justera gången 1-2 s/d fortare då min saktade 1 s/d som bäst). De skulle skicka den till Omega. Efter över ett halvårs väntan fick jag tillbaka den och gick då 2-4 s/d fort och datumvisaren hade de inte rört och urmakaren fick jag aldrig prata med. Orkade inte bråka längre.
Efter tre månader (oktober) hade dock gången stabiliserats till +0-1 s/d och gått så sen dess, vilket är helt otroligt bra. Datumvisaren får de fixa vid nästa service efter kanske tio års gångtid.
Var inte jag som bestämde det med helservice, utan det gjorde dom. Så det är därför jag är lite extra kinkig!
 
Om det finns de där ute som precis som jag tidigare avfärdade SMP som mellanchef, tråkig bla.bla.bla. Testa. Några kommer säkert att tycka likadant efteråt men många kommer garanterat älska den.
11216CB6-A796-4EE2-B932-57A9F7138AF5.jpeg
Jag har funderat (och funderar fortf.) på att köpa en - tycker definitivt att SMPn är en av de snyggaste modellerna, inte minst den svarta. Jag skulle tro att det är en klar minoritet som tycker den är tråkig. Det blev en PO ist nu sist, bättre grepp i vridringen och 8900-verket bl.a. Mycket nöjd.
 

xanosena

Breitling
Hej! Kan någon hjälpa och säga vilken modell kan denna vara?
 

Bilagor

  • 7A6E21B9-1F8B-4FE5-8E5D-E58CF624D0D3.jpeg
    7A6E21B9-1F8B-4FE5-8E5D-E58CF624D0D3.jpeg
    344 KB · Visningar: 31
  • 925AE3DB-4491-4A2F-A9DD-5CD27E8EFB9C.jpeg
    925AE3DB-4491-4A2F-A9DD-5CD27E8EFB9C.jpeg
    397.2 KB · Visningar: 15
Topp