Det gör alla klockor. Känn efter bara om boettstorleken och formen känns bekväm - resten går att anpassa.Tack. Det är så svårt att visualisera sig när armbanden är så stora/långa i butiken. När klockan sitter löst känns den väl stor.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det gör alla klockor. Känn efter bara om boettstorleken och formen känns bekväm - resten går att anpassa.Tack. Det är så svårt att visualisera sig när armbanden är så stora/långa i butiken. När klockan sitter löst känns den väl stor.
Jo, på bilden ser den lite stor ut. Man vill gärna ha några millimeter handled innanför bandhornen på var sida för att undvika tallrikskänslan.Vad tror ni? Är denna för stor för mig?
Den blir ju lite extra stor på ett sådant wristshot, jag fotade precis en lika bild i helgen med den gröna versionen av klockan och på bilden ser den lite för stor ut på mig (och kanske dig) men i verkligheten upplevde jag det inte så.Vad tror ni? Är denna för stor för mig?
Ärligt, spontant: Ja, lite för stor.Vad tror ni? Är denna för stor för mig?
Sålänge bandhornen inte sticker ut över handleden när du tittar ner på klockan så passar den. Bilder som dessa är luriga.Vad tror ni? Är denna för stor för mig?
Vad tror ni? Är denna för stor för mig?
Det är sant att klockor ser större ut vid wristshots på nära håll. Här är min PO:Den gröna på mig som jag fotade förra helgen for reference:
På bilden ser den lite stor ut, men i verkligheten hade jag inte haft några problem med att bära den (inte som dress-ur men som dykare).
Den gröna på mig som jag fotade förra helgen for reference:
På bilden ser den lite stor ut, men i verkligheten hade jag inte haft några problem med att bära den (inte som dress-ur men som dykare).
Med klädvalet nu så är den väl lite stor. Men med mer casual klädsel som jeans och tshirt tror jag den skulle de bra ut.Vad tror ni? Är denna för stor för mig?
Svårt att se på bilderna, men är hyfsat säker på att skillnaden mellan de där två är att den första har både wordmark och symbol i metall. Därav ”strecken” som binder ihop bokstäverna. Det är lite olika på olika modeller, men det vanligaste är nog tryckt wordmark på Seamaster. Tror Aqua terra-serien och planet ocean har applicerad logotyp/wordmark.Hej,
Jag är fullständig gröngöling här (har tidigare ägt kostymklockor som Omega Ranchero, Eberhard & Co Extra-Fort etc) men är nu i färd med att införskaffa en Omega Seamaster. I samband med mina forskningar så har jag upptäckt att själva Omega skriften i/på klockan kan se lite annorlunda ut (Se bilder). Är det någon skillnad? Är det ny/gammal design? Är de tillverkade på olika ställen beroende på hur det skrivs ut? Hjälp en vilsen själ.
Med länk 005. På krokodil band 001.Hej,
är ny och lite okunnig, hoppas någon kan hjälpa mig!
Vilken/vilka skillnader är det på Omega Speedmaster Professional med ref nr 311.30.42.30.01.005 jämfört med 311.33.42.30.01.001 ?? Är det någon prisskillnad att beakta på en 2-3 år gammal klocka?
Tack på förhand!
Jo det påverkar ju en hel del i vilket sammanhang man tänker sig klockan, en dykare kan man bära lite större än en dressare. Den personliga frågan man måste ställa sig blir ”hur mkt större?” Och här har jag så J@vla svårt att bestämma mig!!!Den gröna på mig som jag fotade förra helgen for reference:
På SMP 2531.80.00 är både loggan, Omega texten och index tryckta på tavlan. På efterföljande modeller är dessa appliceradeSvårt att se på bilderna, men är hyfsat säker på att skillnaden mellan de där två är att den första har både wordmark och symbol i metall. Därav ”strecken” som binder ihop bokstäverna. Det är lite olika på olika modeller, men det vanligaste är nog tryckt wordmark på Seamaster. Tror Aqua terra-serien och planet ocean har applicerad logotyp/wordmark.
Du har ett udda språkbruk, men rätt skönt att läsa ändå.Några ord om det nya snabba mikrojusteringsspännet för Moonwatch och kvaliteten på utförande. För utmärglade handleder kommer denna justering på 2,5 mm säkert att räcka. För idrottare vars handled sväller mer, inte längre. Tyvärr måste du bära armbandet lösare. När det gäller utförandet av själva fästelementet - många skarpa kanter som drar länkar när de zoomas in. Det mycket instabila skelettet av spännet som kommer in i dess ram är mycket skarpt, varför det skär ganska obehagligt längs de skarpa kanterna, vilket skapar grader, vilket jag har visat på bilderna.
Stort tack för info Hebbe! Uppskattas!Med länk 005. På krokodil band 001.
Jag är från Polen, och en översättare hjälper mig att översätta, därav det ibland obegripliga/konstiga språket.Du har ett udda språkbruk, men rätt skönt att läsa ändå.
Nåja, jag har inte känt av de vassa kanterna som du och vissa andra beskriver. Jag har dock inte använt klockan så mycket, men har länken rätt tajt. Jag sportar inte med den heller.
Jag hade dock önskat en större finjustering (fast den passar bra ändå).
Nu fick jag metallfinishen på bild också.Senaste tillskottet, urtavlan är magisk med sin borstde blå metall