• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 352 52.9%
  • Hesalit

    Röster: 314 47.1%

  • Totala väljare
    666

J-P

Omega
2-Faktor
Hej. Är det någon här som använder en globemaster? Jag har blivit väldigt intresserad i denna klockan och undrar hur den är att bära och vad ev andra personer som ser den säger om den.
Omega_Globemaster_bluedial_1000.jpg
Teddy Baldassarres favorit:
 

Challetvär

Breitling
Hej. Är det någon här som använder en globemaster? Jag har blivit väldigt intresserad i denna klockan och undrar hur den är att bära och vad ev andra personer som ser den säger om den.
Omega_Globemaster_bluedial_1000.jpg
A1DBD9EF-D4AE-4BA7-872D-1FDBA6014084.jpeg

Otroligt härlig tycker jag, borde använda den mer än vad jag gör… köpte till ett läderarmband för att göra den (enligt mig) mer tillgänglig, dock något ”dressigare”.

Jag önskar att den var aningen större men det är nog av gammal vana, ingen annan som jag frågat som tycker det…
 

Kraal90

Cartier
2-Faktor
A1DBD9EF-D4AE-4BA7-872D-1FDBA6014084.jpeg

Otroligt härlig tycker jag, borde använda den mer än vad jag gör… köpte till ett läderarmband för att göra den (enligt mig) mer tillgänglig, dock något ”dressigare”.

Jag önskar att den var aningen större men det är nog av gammal vana, ingen annan som jag frågat som tycker det…
39mm rätt stort för ett vardagligt ur med endast datumkomplikation. Hade själv tyckt den var intressant om den varit mindre. 😊
 

Tokka

Panerai
2-Faktor
Upptäckte precis omega recif😮😮😮 hur ovanliga/vanliga är dom? Villhöver!
Är också riktigt svag för den!

Diskuteras ibland i denna tråd:
 

vnording

Omega
Är också riktigt svag för den!

Diskuteras ibland i denna tråd:
Ja det är ett ganska träffsäkert namn på tråden faktist, fulsnygg är precis vad den är!
Men ärligt talat är det väldigt många klockor som skulle kunna takta in under den parollen!
 
Mitt nya förvärv: En Aqua Terra 41 mm. olivgrön. Jag har funderat på den länge, men blev lite besviken när jag fick hem den, trots allt - endast filmer och bilder säger inte allt, men jag börjar vänja mig och gillar den mer och mer. Jag tror jag behåller den. 8900-verket tickar på fint och håller tiden bra. Dock linjerar inte visarna riktigt; timvisaren pekar rakt mot indexmarkeringarna när minutvisaren är ung. fyra min. över. Det är alltid nåt som inte är helt perfekt, men det är ju enkelt fixat om inte förr så vid nästa service. ARen är det inget fel på, som man ser på andra bilden (jmf med en Rolex, t.ex. :))
Ha en trevlig lördag!
20230325_121227.jpg
20230325_121416.jpg
20230325_121241.jpg
 
Kanske min favorit SM referens. Gammal bild från Martini och Bond maraton (klyshigt jag vet). Nu är den förmodligen påväg bort.. jag kommer sakna den.

IMG_1079.jpeg
Säljer du din favoritklocka? Jag sålde min 2254.50 för några år sen till förmån för en ny Planet Ocean. Ångrar det inte. Jag kände att jag aldrig skulle använda den gamla längre - Omega har klivit upp en hel del i kvalitet på 15-20 år.
 
  • Like
Reactions: Man
Säljer du din favoritklocka? Jag sålde min 2254.50 för några år sen till förmån för en ny Planet Ocean. Ångrar det inte. Jag kände att jag aldrig skulle använda den gamla längre - Omega har klivit upp en hel del i kvalitet på 15-20 år.

Om nytt ska in måste annat ut tyvärr :/ Kvaliteten är en sak men jag är inte helt övertygad om att jag gillar de lasergraverade vågorna bättre på de nya modellerna.
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Säljer du din favoritklocka? Jag sålde min 2254.50 för några år sen till förmån för en ny Planet Ocean. Ångrar det inte. Jag kände att jag aldrig skulle använda den gamla längre - Omega har klivit upp en hel del i kvalitet på 15-20 år.
SMP klev upp 2018 med den då nya 42mm. 2254.50 och SMPc är ändå för mig lite samma nivå. Tillkommit har lite bling, co-axial och skruvad länk. PO var en nivå upp hela tiden fram till 2018 då SMP kom ikapp. Bytte 2254.50 mot en PO 8500 (42) vilket jag förstås ångrar då jag inte klickade med POn som såldes rätt kort efter det. 2254.50 är en suverän vardagsklocka som blivit för dyr, min Tudor GMT 2019 är ju överlägsen i specs och kvalitetskänsla och ger mig under 30 i sälj.
 
Om nytt ska in måste annat ut tyvärr :/ Kvaliteten är en sak men jag är inte helt övertygad om att jag gillar de lasergraverade vågorna bättre på de nya modellerna.
Nej, det finns ju en gräns för hur många klockor man kan rotera runt med - att förbli i en låda är inte intressant.
Smaken är som baken (och tur är väl det) och själv tycker jag nog den senaste modellen (svarta) är snyggast av alla SMP.
 
Nej, det finns ju en gräns för hur många klockor man kan rotera runt med - att förbli i en låda är inte intressant.
Smaken är som baken (och tur är väl det) och själv tycker jag nog den senaste modellen (svarta) är snyggast av alla SMP.

Den senaste svarta är absolut en riktig snygging. Kan helt klart tänka mig en sån någon gång i framtiden.
 
SMP klev upp 2018 med den då nya 42mm. 2254.50 och SMPc är ändå för mig lite samma nivå. Tillkommit har lite bling, co-axial och skruvad länk. PO var en nivå upp hela tiden fram till 2018 då SMP kom ikapp. Bytte 2254.50 mot en PO 8500 (42) vilket jag förstås ångrar då jag inte klickade med POn som såldes rätt kort efter det. 2254.50 är en suverän vardagsklocka som blivit för dyr, min Tudor GMT 2019 är ju överlägsen i specs och kvalitetskänsla och ger mig under 30 i sälj.
Att jag bytte upp min mot en PO var framför allt tre saker: verket, länken med finjustering och greppet i vridringen. En dyr vardagsklocka, ja, men jag tar av mig den i situationer där den riskerar att få slag och repor.
 
Topp