Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tuff med dagvisning, det har jag helt missat att det finnsVädrar OMEGA Seamaster Aqua Terra 231.10.42.22.03.001 idag.
På moderna klockor där det finns reservdelar så är det när klockan börjar gå dåligt eller den känns trög att dra upp. Mer behövs inte. Hur lång tid det tar beror på hur och vart du använder den. Jag har haft intervall mellan 7år till 14år. Däremot gör jag trycktest inför badsemestern om den skall bada ordentligt. Packningen kan bli torr efter något år.funderar lite kring service på klockan. Min omega AT från 2015 blev sist servad 2019.
Hur täta service-intervaller kör ni?
Grattis! Den där är snygg.Min första Omega blev Seamastern. Har haft den i 2 veckor och sitter fortfarande och tittar ned på den med jämna mellanrum
Hej sorry för sent svar har inte sett detta. Jag trivs bra. Tycker den ger lite mer en den i stål även om de är fina med. Tror inte du kommer ångra digHur trivs du med din SMP twotone? Jag var länge sugen på den svarta/rose kombinationen...
Har en likadan. Sjukt nöjd! Gillar den faktiskt mer än jag trodde från början.
Rent estestiskt finns det inget att klaga på, riktigt lyckad variantHar en likadan. Sjukt nöjd! Gillar den faktiskt mer än jag trodde från början.
Ja, kanske den perfekta sommarklockan.. kollade lite på den med länk med, men tycker inte alls den gör sig lika bra på two tone länk som på gummi.Rent estestiskt finns det inget att klaga på, riktigt lyckad variant
Definitivt, gummi alla dagar i veckan på denna. Enda anledningen till varför jag skulle vara sugen på länk är för att få till passformen perfekt. Just nu är det antigen för taight eller för löst, jag kör på det senare..Ja, kanske den perfekta sommarklockan.. kollade lite på den med länk med, men tycker inte alls den gör sig lika bra på two tone länk som på gummi.
JAg hade gummi och viklås till min gamla PO. Var i trakterna av 5-6k det kostade vill jag minnas. Värt det eller inte.. beror helt på. Viklås känns ju lyxigare och ger en mer "dressad" känsla, trots att det är gummi. Medans vanligt spänne känns mera "tool". Är du känd kund hos den aktuella AD:n så kanske det går att få någon rabatt.. känslan är att den typen av produkter har ganska bra avans?På tal om gummi, jag vill komplettera med ett gummiarmband till min SMP. Är viklås värt extra pengarna istället för C-spänne? Finns det någon deal någonstans eller får man utgå från priserna på Omegas hemsida? Jag tycker 6k känns lite saftigt för gummiband med viklås : /
Mmm… jag ställde frågan till AD om pris på gummi till den nyare stålversionen av PO (43,5mm). Tyvärr fanns inte rent gummi till min blå, utan bara ett kombinerat gummi/läder (med spänne). 8300kr skulle det kosta. Det blev inget sånt.JAg hade gummi och viklås till min gamla PO. Var i trakterna av 5-6k det kostade vill jag minnas. Värt det eller inte.. beror helt på. Viklås känns ju lyxigare och ger en mer "dressad" känsla, trots att det är gummi. Medans vanligt spänne känns mera "tool". Är du känd kund hos den aktuella AD:n så kanske det går att få någon rabatt.. känslan är att den typen av produkter har ganska bra avans?
JAg hade gummi och viklås till min gamla PO. Var i trakterna av 5-6k det kostade vill jag minnas. Värt det eller inte.. beror helt på. Viklås känns ju lyxigare och ger en mer "dressad" känsla, trots att det är gummi. Medans vanligt spänne känns mera "tool". Är du känd kund hos den aktuella AD:n så kanske det går att få någon rabatt.. känslan är att den typen av produkter har ganska bra avans?
Tror inte Omegas viklås till gummi bygger särskilt mycket på höjden. Oris viklås på gummi, som jag använder regelbundet, bygger nog betydligt mer.Blir nog c-spänne för min del efter lite fundering, gillar tooliga känslan mer. Verkar som att viklås bygger lite för mycket tjocklek också.
Varför göra det komplicerat och undvika chrono24?Hej på er! Har länge försökt hitta en begagnad Constellation Globemaster då jag tycker den är fantastiskt fin på vristen och som komplement till min pie pan och AT. Till frågan: har ni någon erfarenhet kring hur man hittar någon bra? Väldigt få som säljs här på forumet och i Sverige generellt :/ mest C24
Mer att hitta en bra deal, tycker dom är bra dyra i just den kombinationen jag letar efterVarför göra det komplicerat och undvika chrono24?