• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 352 52.9%
  • Hesalit

    Röster: 314 47.1%

  • Totala väljare
    666

Bozz

Panerai
2-Faktor
Vädrar OMEGA Seamaster Aqua Terra 231.10.42.22.03.001 idag.
OMEGA Seamaster Aqua Terra 231.10.42.22.03.001 - 1.jpeg
 

AdamKoe

Breitling
funderar lite kring service på klockan. Min omega AT från 2015 blev sist servad 2019.
Hur täta service-intervaller kör ni?
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
funderar lite kring service på klockan. Min omega AT från 2015 blev sist servad 2019.
Hur täta service-intervaller kör ni?
På moderna klockor där det finns reservdelar så är det när klockan börjar gå dåligt eller den känns trög att dra upp. Mer behövs inte. Hur lång tid det tar beror på hur och vart du använder den. Jag har haft intervall mellan 7år till 14år. Däremot gör jag trycktest inför badsemestern om den skall bada ordentligt. Packningen kan bli torr efter något år.
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Vem vill köpa en ny omega för 60-120 tusen när 4 för en gammal godig från 70 talet endast aviker +5- -2 sec efter 2 månader i en bergenon klock snurra.
OBS klockan är servar av en helt oerfaren ammatör, nämligen mig själv. :) (nåja datum och dag slår inte över helt perfekt)

1682025625311.jpeg
 

ajvar

Rolex
2-Faktor
Ja, kanske den perfekta sommarklockan.. kollade lite på den med länk med, men tycker inte alls den gör sig lika bra på two tone länk som på gummi.
Definitivt, gummi alla dagar i veckan på denna. Enda anledningen till varför jag skulle vara sugen på länk är för att få till passformen perfekt. Just nu är det antigen för taight eller för löst, jag kör på det senare..
 

Maio

Omega
2-Faktor
På tal om gummi, jag vill komplettera med ett gummiarmband till min SMP. Är viklås värt extra pengarna istället för C-spänne? Finns det någon deal någonstans eller får man utgå från priserna på Omegas hemsida? Jag tycker 6k känns lite saftigt för gummiband med viklås : /
 
På tal om gummi, jag vill komplettera med ett gummiarmband till min SMP. Är viklås värt extra pengarna istället för C-spänne? Finns det någon deal någonstans eller får man utgå från priserna på Omegas hemsida? Jag tycker 6k känns lite saftigt för gummiband med viklås : /
JAg hade gummi och viklås till min gamla PO. Var i trakterna av 5-6k det kostade vill jag minnas. Värt det eller inte.. beror helt på. Viklås känns ju lyxigare och ger en mer "dressad" känsla, trots att det är gummi. Medans vanligt spänne känns mera "tool". Är du känd kund hos den aktuella AD:n så kanske det går att få någon rabatt.. känslan är att den typen av produkter har ganska bra avans?
 

Man

Rolex
JAg hade gummi och viklås till min gamla PO. Var i trakterna av 5-6k det kostade vill jag minnas. Värt det eller inte.. beror helt på. Viklås känns ju lyxigare och ger en mer "dressad" känsla, trots att det är gummi. Medans vanligt spänne känns mera "tool". Är du känd kund hos den aktuella AD:n så kanske det går att få någon rabatt.. känslan är att den typen av produkter har ganska bra avans?
Mmm… jag ställde frågan till AD om pris på gummi till den nyare stålversionen av PO (43,5mm). Tyvärr fanns inte rent gummi till min blå, utan bara ett kombinerat gummi/läder (med spänne). 8300kr skulle det kosta. Det blev inget sånt.
 

Maio

Omega
2-Faktor
JAg hade gummi och viklås till min gamla PO. Var i trakterna av 5-6k det kostade vill jag minnas. Värt det eller inte.. beror helt på. Viklås känns ju lyxigare och ger en mer "dressad" känsla, trots att det är gummi. Medans vanligt spänne känns mera "tool". Är du känd kund hos den aktuella AD:n så kanske det går att få någon rabatt.. känslan är att den typen av produkter har ganska bra avans?

Blir nog c-spänne för min del efter lite fundering, gillar tooliga känslan mer. Verkar som att viklås bygger lite för mycket tjocklek också.
 

Man

Rolex
Blir nog c-spänne för min del efter lite fundering, gillar tooliga känslan mer. Verkar som att viklås bygger lite för mycket tjocklek också.
Tror inte Omegas viklås till gummi bygger särskilt mycket på höjden. Oris viklås på gummi, som jag använder regelbundet, bygger nog betydligt mer.
 

Faaalt

Breitling
Hej på er! Har länge försökt hitta en begagnad Constellation Globemaster då jag tycker den är fantastiskt fin på vristen och som komplement till min pie pan och AT. Till frågan: har ni någon erfarenhet kring hur man hittar någon bra? Väldigt få som säljs här på forumet och i Sverige generellt :/ mest C24
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Hej på er! Har länge försökt hitta en begagnad Constellation Globemaster då jag tycker den är fantastiskt fin på vristen och som komplement till min pie pan och AT. Till frågan: har ni någon erfarenhet kring hur man hittar någon bra? Väldigt få som säljs här på forumet och i Sverige generellt :/ mest C24
Varför göra det komplicerat och undvika chrono24? :)
 
Topp