• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 352 52.9%
  • Hesalit

    Röster: 314 47.1%

  • Totala väljare
    666

ajvar

Rolex
2-Faktor
Aqua terra :)
20230427_143126.jpg
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Mer att hitta en bra deal, tycker dom är bra dyra i just den kombinationen jag letar efter ☺️
Skulle nog oxå rekommendera C24 o ta prisdiskussioner med säljare där, att de kostar en del beror nog på att de alltid varit rätt dyra från AD. Finns som du säger inte så många i omlopp här på KS.
 

AndersSv

Omega
Halloj!

Vet ej om detta är rätt forum men är på jakt efter en omega-reservdel och någon kanske kan peka mig åt rätt håll när det kommer till vart följande kan hittas (eller kanske rent av har något liggande själv) Den fanns uppenbarligen där för några dagar sen. Se bild. Hoppas att det inte är något specialspecial. Är en seamaster prebond mid size från typ -91.

Tack på förhand!
 

Bilagor

  • IMG_20230427_204122.jpg
    IMG_20230427_204122.jpg
    84.1 KB · Visningar: 12
Senast ändrad:

Hellmao

Panerai
2-Faktor
Är det någon här som har koll på vart man kan köpa halvlänkar alternativt en hel länk till Aqua terra 41mm, år 2014. Har hört att tex Forstners länk till SMP 41 mm ska passa… men är det på nya 41:an? Och vågar man chansa på det? Anledningen är att jag inte får till en bra fit… lite för tight eller allt för lös😳
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Är det någon här som har koll på vart man kan köpa halvlänkar alternativt en hel länk till Aqua terra 41mm, år 2014. Har hört att tex Forstners länk till SMP 41 mm ska passa… men är det på nya 41:an? Och vågar man chansa på det? Anledningen är att jag inte får till en bra fit… lite för tight eller allt för lös😳
Jag köpte en halv länkbit från Omega återförsäljare/AD kostade 720kr har jag för mig.
 

Morelife

Omega
Halloj!

Vet ej om detta är rätt forum men är på jakt efter en omega-reservdel och någon kanske kan peka mig åt rätt håll när det kommer till vart följande kan hittas (eller kanske rent av har något liggande själv) Den fanns uppenbarligen där för några dagar sen. Se bild. Hoppas att det inte är något specialspecial. Är en seamaster prebond mid size från typ -91.

Tack på förhand
Halloj!

Vet ej om detta är rätt forum men är på jakt efter en omega-reservdel och någon kanske kan peka mig åt rätt håll när det kommer till vart följande kan hittas (eller kanske rent av har något liggande själv) Den fanns uppenbarligen där för några dagar sen. Se bild. Hoppas att det inte är något specialspecial. Är en seamaster prebond mid size från typ -91.

Tack på förhand!
Vad är det som saknas det är inte en vanlig springbar? Skulle rekommendera att åka in till en omega AD där kan du beställa delar även om de är en ”äldre” modell.
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Bästa Omega,

Efter maj gör vi slut. Du får höja hur mycket du vill efter det. Men fler nya klockor för mig blir det inte med alla dessa höjningar. Framöver blir det vintage och begagnade som gäller. Här är en rolig klocka som går att få till -50% från list.

Keramik, roligt borstad, sednaguld som gifter sig fint med meteoriten. Även om jag tidigare inte gillat 44mm, så var den här förvånande bra.
IMG_9996.jpeg


Edit: ref 311.63.44.51.99.001
 
Senast ändrad:
Ang. höjningarna så är det nog bara vänja sig. Är väl en kombination av allmänna kostnadsökningar samt att man tar varje chans att "komma ikapp" Rolex prismässigt. Uppenbarligen ser man att marknaden tål dessa höjningar och att folk är beredda att betala mer för en Omega idag.. T ex min AT på länk ligger ju bara några få tusenlappar bakom en Datejust med samma konfig nu..
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Ang. höjningarna så är det nog bara vänja sig. Är väl en kombination av allmänna kostnadsökningar samt att man tar varje chans att "komma ikapp" Rolex prismässigt. Uppenbarligen ser man att marknaden tål dessa höjningar och att folk är beredda att betala mer för en Omega idag.. T ex min AT på länk ligger ju bara några få tusenlappar bakom en Datejust med samma konfig nu..
Och kommer din AT att ligga i samma prisklass begagnad som Datejust? Är de lika svåra att få tag i? Min poäng är att jag anser att Omega i sin jakt på att likna Rolex nu har tagit märket så långt att det inte är värt att köpa som ny klocka. En förlust som blir 50 000kr vid försäljning är för mig för stor. Omega var för mig ett märke som var bra, dyrt men inte för dyrt. Nu är det dyrt. Och uppenbarligen dyrare blir det. Efter alla höjningar så kan bolaget sedan inte skylla på att kostnaderna ökar. De ser att det uppenbarligen går att höja. Och som konsument så ser jag mig om efter andra märken att köpa nytt av. Begagnad så kan jag fortsätta köpa Omega. Ni andra gör som ni vill. Röstar fler som jag så sjunker priserna tillslut eller större rabatter kommer ges (igen). Eller så blir det en lågkonjunktur bara (på riktigt), vill ni då stå där och ha köpt en Omega för 100 000 till listpris utan rabatt?
 

Driver

Breitling
Hej min Omega Seamasrer från 2006 2541.80.00, har slutat fungera.
Om jag drar upp den känns motståndet som det brukar men den vill inte starta, skakar ja den lite lätt tickar den några sekunder.
Någon som varit med om samma?
/Johan
 
Och kommer din AT att ligga i samma prisklass begagnad som Datejust? Är de lika svåra att få tag i? Min poäng är att jag anser att Omega i sin jakt på att likna Rolex nu har tagit märket så långt att det inte är värt att köpa som ny klocka. En förlust som blir 50 000kr vid försäljning är för mig för stor. Omega var för mig ett märke som var bra, dyrt men inte för dyrt. Nu är det dyrt. Och uppenbarligen dyrare blir det. Efter alla höjningar så kan bolaget sedan inte skylla på att kostnaderna ökar. De ser att det uppenbarligen går att höja. Och som konsument så ser jag mig om efter andra märken att köpa nytt av. Begagnad så kan jag fortsätta köpa Omega. Ni andra gör som ni vill. Röstar fler som jag så sjunker priserna tillslut eller större rabatter kommer ges (igen). Eller så blir det en lågkonjunktur bara (på riktigt), vill ni då stå där och ha köpt en Omega för 100 000 till listpris utan rabatt?
Vi får väl se hur marknaden reagerar. Men samtidigt så tittar man tillbaka ca 15 år så har beg priserna ändå inte varit så dåliga förutsatt att man behåller klockorna länge (som jag gör). Men tänker man andrahandsvärde på kort sikt är Omega iaf än så länge hästlängder bakom Rolex. Har jag min AT i 10 år så kommer det nog inte vara en jättedålig affär. Köpte t ex en PO 2007, kostade ca 28´har jag för mig. Den får man ju lätt tillbaka pengarna på idag. Nu tightar ju Omega till distrubitionen ännu mer och rabatter verkar vara i stort sett bort. Surt och ovant nu men troligen bra för märket på sikt. Får anta att man anpassar produktionen efter efterfrågan mer iom det och inte vräker ut klockor i mängder som man kanske gjorde förut..
 
Topp