• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 353 52.9%
  • Hesalit

    Röster: 314 47.1%

  • Totala väljare
    667

Enlundgren

Cartier
Jag köpte en 3861 hesalit. De hade en sån i butiken i Umeå men ingen safir så jag kunde jämföra. Väldigt nöjd med klockan, men osäker om jag inte skulle föredra safir ändå - hesalit är den riktiga professionella, vilket känns bra, men stör mig lite på repor och skulle vilja se in i verket.
I Umeå? Vilken butik då?
 

Adam2021

Omega
TGIF!
IMG_9862.jpeg
 

fc2

Rolex
Ursäkta men priserna börjar bli småll larviga nu, speciellt när man tittar på samma modeller som nu helt plötsligt kostar 30 000 kr till. Hur ska man få ett köpsug på en PO som ser likadan ut idag som för 10 år sedan men som kostar 90 istället för 60?
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
“The Omega price increase results from weakness rather than strength,” analysts led by Edouard Aubin wrote in the report. “With some of the group’s leading brands (Longines, Tissot, Breguet, etc.) struggling, we estimate that the Swatch Group is increasingly dependent on Omega’s cash flow.”

An Omega spokesperson didn’t immediately respond to a request for comment.

Swatch Group got a third of its sales and about 60 percent of its operating profit from Omega in 2022, according to Morgan Stanley estimates. The brand, which recently introduced new versions of its Seamaster diving watch collection to mark the 75th anniversary of the model, could see pressure on sales growth following the price hikes.
Detta var från innan den nya prishöjningen. För mig är Omega nu tyvärr dött att köpa, åtminstone om begagnatpriserna också stiger (vilket de rimligen lär göra).
 

Pyjamas

Omega
Min första klocka jag fick var en Franken Omega jag ärvde av min farfar och har sedan dess börjat samla på vintage Omega.
De flesta omegor jag köpt är seamasters och ligger på mellan 5-10k/styck.
Vad tror ni om värdet på gamla vanliga vintage omegor? Kommer de öka i pris eller sjunka? Jag gissar att de kommer ligga ungefär där de är nu.
 

th0m

Cartier
2-Faktor
Min första klocka jag fick var en Franken Omega jag ärvde av min farfar och har sedan dess börjat samla på vintage Omega.
De flesta omegor jag köpt är seamasters och ligger på mellan 5-10k/styck.
Vad tror ni om värdet på gamla vanliga vintage omegor? Kommer de öka i pris eller sjunka? Jag gissar att de kommer ligga ungefär där de är nu.
När jag började intressera mig för klockor så fick man en fin Seamaster 600 eller liknande för under tusenlappen. Synd man inte köpte på sig ett femtiotal och lade i byrålådan.
 

silverjonsson

Omega
2-Faktor
Seamaster med mesh bracelet. Väldigt stilig kombination imo, men lite svårt att få till bra storleksmässigt. Önskar verkligen att Omega hade hittat på någon form av micro adjust för den här länken. Är medveten om att många hatar på originallänken men jag tycker fortfarande det är det skönaste alternativet på Seamastern 😅
 

Bilagor

  • 2023-09-01__0452__FUJIFILM-X-E4__OmegaMeshBracelet.jpg
    2023-09-01__0452__FUJIFILM-X-E4__OmegaMeshBracelet.jpg
    1.1 MB · Visningar: 12
  • 2023-09-01__0453__FUJIFILM-X-E4__OmegaMeshBracelet.jpg
    2023-09-01__0453__FUJIFILM-X-E4__OmegaMeshBracelet.jpg
    1.4 MB · Visningar: 10

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Seamaster med mesh bracelet. Väldigt stilig kombination imo, men lite svårt att få till bra storleksmässigt. Önskar verkligen att Omega hade hittat på någon form av micro adjust för den här länken. Är medveten om att många hatar på originallänken men jag tycker fortfarande det är det skönaste alternativet på Seamastern 😅
Snyggt! Jag tycker meshet är hundra gånger skönare än originallänken, men visst hade det varit trevligt med lite microjustering i claspen😃
 

Torshalla

Omega
Seamaster med mesh bracelet. Väldigt stilig kombination imo, men lite svårt att få till bra storleksmässigt. Önskar verkligen att Omega hade hittat på någon form av micro adjust för den här länken. Är medveten om att många hatar på originallänken men jag tycker fortfarande det är det skönaste alternativet på Seamastern 😅
Jag älskar mesh bracelet på min NTTD… ser ut snygg och känns fantastiskt… tror att mesh blir populär i framtiden… kanske blir den original länk på nästa version av Seamaster :)
 

silverjonsson

Omega
2-Faktor
Snyggt! Jag tycker meshet är hundra gånger skönare än originallänken, men visst hade det varit trevligt med lite microjustering i claspen😃

Jag älskar mesh bracelet på min NTTD… ser ut snygg och känns fantastiskt… tror att mesh blir populär i framtiden… kanske blir den original länk på nästa version av Seamaster :)

Ty! Ja jag kan förstå det, jag tycker egentligen själva meshen är skönare jag med, men de stora stegen mellan hålen gör att passformen inte blir riktigt lika kanon som med micro adjust.
 
Senast ändrad:
Topp