• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 353 52.9%
  • Hesalit

    Röster: 314 47.1%

  • Totala väljare
    667

dino

Omega
2-Faktor
Adderat en Constellation till samlingen. Vad tycker ni höger eller vänster?
IMG20230906163758.jpg
 

nnkvc

Breitling
Skönt att det bara var spännet. Grattis till en fin klocka. Jag har den olivgröna.
Länken kan du korta själv om du är händig och har en tillräckligt liten skruvmejsel, fast skruvarna brukar sitta åt hårt så om du har nära till en urmakare skulle jag rekommendera dig dit ändå.

Tack! Yes den olivgröna är väldigt fin den med, tittade på den också men föredrog den blåa i slutändan.

Vad gäller att korta ner länkarna själv så är jag inte rätt person för det. Är inte händig med sånt och har ofta inte tålamod att pilla på smågrejer fram och tillbaka, så jag betalar mycket hellre för att någon duktig ska fixa det ordentligt.
 
Adderat en Constellation till samlingen. Vad tycker ni höger eller vänster?
IMG20230906163758.jpg
Den högra var riktigt fin! Vad är det för referensnummer på den? Skulle gärna kika lite närmare på modellen :) Blev lite nyfiken, vet du varför det står SAM på texten?

Tack! Yes den olivgröna är väldigt fin den med, tittade på den också men föredrog den blåa i slutändan.

Vad gäller att korta ner länkarna själv så är jag inte rätt person för det. Är inte händig med sånt och har ofta inte tålamod att pilla på smågrejer fram och tillbaka, så jag betalar mycket hellre för att någon duktig ska fixa det ordentligt.

Urmakaren måste ju också leva på något konstaterade vi sist jag var in och gjorde precis samma sak ;) Mycket bra val på den blåa, letar själv efter en blå AT. Köpte du din i sverige eller utomlands?
 

dino

Omega
2-Faktor
Den högra var riktigt fin! Vad är det för referensnummer på den? Skulle gärna kika lite närmare på modellen :) Blev lite nyfiken, vet du varför det står SAM på texten?



Urmakaren måste ju också leva på något konstaterade vi sist jag var in och gjorde precis samma sak ;) Mycket bra val på den blåa, letar själv efter en blå AT. Köpte du din i sverige eller utomlands?

Kul med många delade åsikter om vilken man hade valt 😊

Höger har referensnummer 166.032 och precis som tidigare kommentarer varit inne på är det tyska på snurran.
 

nnkvc

Breitling
Den högra var riktigt fin! Vad är det för referensnummer på den? Skulle gärna kika lite närmare på modellen :) Blev lite nyfiken, vet du varför det står SAM på texten?



Urmakaren måste ju också leva på något konstaterade vi sist jag var in och gjorde precis samma sak ;) Mycket bra val på den blåa, letar själv efter en blå AT. Köpte du din i sverige eller utomlands?

Blev Uret.se för min del. Enkelt val i och med att det skiljer ca 10k mellan dem urhandlare runtom i stan. Exempelvis Erikson urhandel i Sumpan (Stockholm) kunde varken matcha eller lägga sig typ en tusenlapp över, så valet blev enkelt i slutändan...
 
Höger har referensnummer 166.032 och precis som tidigare kommentarer varit inne på är det tyska på snurran.
Tackar, ska kika in den lite mer 😄

Den här var riktigt snygg, tyget kan nog funka mycket bra till rätt klädsel men.. Fin länk!

Blev Uret.se för min del. Enkelt val i och med att det skiljer ca 10k mellan dem urhandlare runtom i stan. Exempelvis Erikson urhandel i Sumpan (Stockholm) kunde varken matcha eller lägga sig typ en tusenlapp över, så valet blev enkelt i slutändan...
Ja det är ju en ganska ordentlig slant så det köper jag. Hoppas du är nöjd 😄
 

C J

Omega
Ursäkta men priserna börjar bli småll larviga nu, speciellt när man tittar på samma modeller som nu helt plötsligt kostar 30 000 kr till. Hur ska man få ett köpsug på en PO som ser likadan ut idag som för 10 år sedan men som kostar 90 istället för 60?
Instämmer till fullo. Larvigt är bara förnamnet.
 

silverjonsson

Omega
2-Faktor
Snyggt! Jag tycker meshet är hundra gånger skönare än originallänken, men visst hade det varit trevligt med lite microjustering i claspen😃
Slutade med att jag sålde min mesh-länk faktiskt. Plockade upp en blå oem gummirem med viklås och jag tror den tar första plats av alla oem-alternativ för mig, både vad det gäller komfort och utseende.
 

WatchManiac

Omega
2-Faktor
Hej,
jag är sugen på en Aqua terra men testade hos AD i veckan och fick direkt problem med stickningar på handleden, dvs som att det är nåt jag inte tål på klockan. Min känsla är att det kommer från låset men svårt att avgöra… nån som vet vad det kan vara? Det verkar ju vara nåt i blandning av stålet som jag reagerar på. Har haft samma problem med en Speedmaster Pro av senaste modell med nya länken som jag till slut sålde. Några tips? Går såklart att testa att byta länk eller till läder/gummi men blir ju inte samma sak. Nån som vet nåt medel eller annat som går att lägga/fästa på klockan? 😃
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Hej,
jag är sugen på en Aqua terra men testade hos AD i veckan och fick direkt problem med stickningar på handleden, dvs som att det är nåt jag inte tål på klockan. Min känsla är att det kommer från låset men svårt att avgöra… nån som vet vad det kan vara? Det verkar ju vara nåt i blandning av stålet som jag reagerar på. Har haft samma problem med en Speedmaster Pro av senaste modell med nya länken som jag till slut sålde. Några tips? Går såklart att testa att byta länk eller till läder/gummi men blir ju inte samma sak. Nån som vet nåt medel eller annat som går att lägga/fästa på klockan? 😃
Genomskinligt nagellack ska funka!
 
Topp